Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Elmo2007

.. luister maar even ... ivo ....

Recommended Posts

Minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) moet zijn verzet tegen de plannen voor gemeentelijke wietplantages opgeven

 

En wat hebben wij daar aan Elmo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en in de states

 

:rofl

Edited by Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat dan wel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juridisch is z'n verhaal goed onderbouwd hoor.

 

Op een gegeven moment zegt hij 'er gaat zoveel capaciteit verloren aan de opsporing van deze wietteelt' en 'het heeft grote consequenties voor bijvoorbeeld de veiligheid van mensen', 'we hebben hier in Groningen bijvoorbeeld in een paar woonhuizen fikse branden gehad omdat er wiet geteeld wordt'

 

De suggestie wordt gewekt dat als we wiet maar laten groeien door gemeenten en daarmee onder de verantwoordelijkheid van de overheid er geen noodzaak voor zogenaamde criminelen bestaat om wiet te kweken.

 

Kom op zeg ... snap%20out%20of%20it.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zegt mr brouwer ook zelf, maar wel in de context van het huidige beleid, dat in zijn ogen totaal niet meer van deze tijd is, en de ervaringen bekend zijn dat deze koers zeker de deuren opent voor meer georganiseerde misdaad. Ik vond m helemaal niet negatief, maar eigenlijk wel duidelijk, ookal is hij geen voorstander van legaliseren, bestrijd hij wel de onrechtmatige zaken waar het om zich denkt op te kunnen beroepen; regulering zoals die aansluit op de koers die al in de jaren 70 is gezet.

Of dat nu gemeente kwekers zijn, en in wat voor vorm; ik denk dat hij daar feitelijk niet veel over zegt, maar intussen zegt hij wel erg veel zinnige dingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt het huidige beleid is niet meer van deze tijd. Ben ik met je eens en ik ben het ook met Brouwer eens dat het verstandig is om het één en ander te reguleren. Ik betwijfel alleen of regulatie van teelt door gemeenten daarvoor de aangewezen weg is.

 

Staat buiten deze discussie, maar het zou ook wel fijn zijn als de zelfvoorzienende kweker eens duidelijkheid zou krijgen of het nu wel of niet is toegestaan om bijvoorbeeld vijf planten in je tuin te hebben. De Hoge Raad was daar duidelijk over het mag en pats boem direct een Nieuwe Aanwijzing Opiumwet. Pas als ons hoogste rechtsorgaan een uitspraak heeft gedaan hoe deze Nieuwe Aanwijzing Opiumwet uitgelegd moet worden zal er weer duidelijkheid zijn wat is toegestaan met 5 planten die voor eigen gebruik zijn geteelt.

 

In mijn optiek kan het laatste niet los worden gezien van de problematiek van de achterdeur. Of je verbiedt de niet beroepsmatige teelt of je regelt het.

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

IVO lees dit stukje maar even ! je bent een hond die een leiband nodig heeft voor je word platgespoten door de burgers !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Runninwater, hoi!

Ja ik zie gemeenten niet zo snel zelf gaan kweken! Waar halen ze de motivatie en know how vandaan.

Gemeenten kunnen wel gebruik maken van de know how van de bestaande infrastruktuur, maar volgens mij moet er dan nogwel wat overwonnen worden in de dialoog, een beter visie op de toekomst en hoe daar vorm aan te geven.

Ik moet er ook niet aan denken dat je met 5 planten voor eigen gebruik, tussen wal en schip zou vallen, dat zou ik komplete onzin vinden, en echt naast me neerleggen!

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...