Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Japie Kwekel

vraag over bekabeling en groep

Recommended Posts

Goedemiddag,

 

Ik heb een vraagje: ben van plan om met een 1000w lamp en randapperatuur een hokje te bouwen op zolder. Nu is het zo dat ik in een huis uit de 70er jaren woon met een ditto meterkast en kabels naar boven. (Ik ben een elektriciteitsnoob). Valt het aan te raden, ivm de veiligheid, om de electriciteitsdraden naar boven te laten vervangen door een elektricien? De groep die ik wil gebruiken is overigens schoon, er zit niks anders op aangesloten

 

Bedankt en de groeten, Jaap

Share this post


Link to post
Share on other sites

als jij het gevoel heb dat je de bedrading moet vervangen had ik het wel gedaan als ik jou was het heb zeker voordelen voor je zelf

bv dat je zelf een veilig gevoel er bij heb als je hokje zou draaien dat je niet steeds hoef af te vragen zou wel goed zitten want daar krijg je slapeloze nachten van

al vast suc6 met het hokje bouwen strak s :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

The-choca; bedankt voor je snelle antwoord! Je heb ntuurlijk gelijk, dus dat ga ik gwn doen. Vroeg me alleen af of het niet een beetje overkill is voor 1 lamp.

 

Vervolgvraagje: wat zou zoiets kosten (elektriciteitskabel naar zolder laten vervangen door elektricien)? En, wat zeg je tegen zo iemand waar het voor is? Hij zel wel denken....

 

De groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet gewoon ff kijken of het nog degelijk is,

vob draden zijn zeker nog goed, als het nog van die draden zijn me nylon rond zou ik ze wel vervangen.

 

kabel leg je gewoon zelf en je belt de electricien om hem aan te sluiten in je zekeringkast :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt een electricien laten komen en zeggen dat je een Sauna, wasmachine en droger of zonnebank wilt plaatsen daar.

en dat je graag eerst een offerte wilt hebben.

Als het een beetje meezit kijkt hij een en ander eerst na om een goede offerte te komen.

 

Wie weet valt het allemaal wel mee en verteld hij dat, als hij een beetje eerlijk is. En anders weet je meteen wat het kost.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

super bedankt voor de tips! Haha sauna en zonnebank die zijn indd wel aannemelijk. "Ja meneer, ik ga een welness ruimte inrichten op zolder" Laat ik mn vrouw wel bellen want als je weet hoe ik eruit zie :vape: ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je geen klusser in de buurt of die je kent ??

 

het ligt er net een beetje aan hoeveel tijd het kost zoiets doe ik meestal tussen de 2 en 5 tientjes

 

maar als je een oude meterkast hebt is dan niet verstandig deze ook eens te (laten) vervangen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou idd gewoon voor een nieuwe meterkast gaan.

ben je meteen helemaal klaar en veilig :vape:

 

 

hoe hoog is je zolder eigenlijk??

 

met een 1000watter heb je aardig hoogte nodig (tenzij je gaat scroggen natuurlijk)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik indd voor een nieuwe meterkast ga. En dan trek ik van tevoren de kabel van de zolder naar beneden dan hoef ik daar iig niet meer voor te betalen.

 

@ piet: Zolder is betwel groot. In het midden over een breedte van +/- 2 m een hoogte van 2.40. Daanrnaast aan beide kanten is het dak aflopend. Dus het hok komt in het midden vd kamer.Ik denk aan 1.50 x2.20x (h) 2.15 ongeveer.

 

He zolder is goed geisoleerd. Nou had ik ook een ideetje voor een beetje warmte in de winter wat ik nog niet eerder gezien heb op WF: Er hangt een radiator (van de cv)op een kleine afstand vd zijkant van het hok. Om die radiator wil ik een kastje bouwen met bovenin een kleine buisafzuiger die dan via eenslang de warmte onderin het hok blaast. Puik plan of niet?

 

de groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom altijd anderen erbij halen? Een noob? Je kan het toch leren en lekker een one man(vrouw) show draaien. Die smoesjes horen die elektriciens elke dag........die zijn niet achterlijk hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...