Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
blueberry91

Welke materiaal en welk budget?

Recommended Posts

Beste mensen,

 

 

Ik vroeg me af of niemand hier mij een paar goede growshops kan aanwijzen? (liefst dicht bij de grens, eindhoven en tilburg etc.)

 

Ik zou graag een bescheiden tentje willen kopen voor een 4-5 tal planten met alles erop en eraan (klimaatregelaar, lampen, meters, voeding etc..)

 

Het handigste lijkt mij om een heel pakket ineens te kopen maar ik merk dat dit prijzig kan oplopen.. tot makkelijk 2000 euro.

 

Wat is volgens jullie het best?

 

En ik wou overigens voor ledlamp gaan, lijkt me veiliger en goodkoper maar is het wel beter? en hoe duur kunnen ze worden voor een goede?

 

Ik dacht aan een budget van 1000 euro voor alles, moet normaal wel lukken denk ik?

 

Dank bij voorbaat! :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

www.desjop.nl

 

LED niet doen! nee.. gewoon NIET DOEN. (je zal de eerste zijn die dit gewoon aanneemt, en geld bespaard)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek eerst uit wat je wilt hebben, en raadpleeg dan shopwiki....

Houd onder aan de streep ff rekening met bezorgkosten, en je zult zien dat het loont.

 

Of ga naar de plaatselijke GS, stel iets compleets samen volgens jou wensen, en spreek een prijs af.

 

Zoals Amnees zegt is Led een no go....

Share this post


Link to post
Share on other sites
www.desjop.nl

 

LED niet doen! nee.. gewoon NIET DOEN. (je zal de eerste zijn die dit gewoon aanneemt, en geld bespaard)

Bedankt voor de link ziet er goed uit en de prijzen lijken me ook goed meevallen. Dit beantwoord zowat al mijn vragen alleen waarom geen led juist?

Ze verkopen er bv. deze de LED Spectra unit Special II 628 watt. Ik kan best begrijpen dat ze uiteindelijk mindere resultaten zullen behalen maar compenseert de duurzaamheid dit niet? Ik hoef geen grote aantallen te kweken uiteindelijk. Kwaliteit daar en tegen is dan weer wel belangrijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je veel wiet onder mindere tijd neem je hps

Wil je er wat langer over doen en dus niet voor de centjes

dan neem je tl of led.

Ik zou maar eerst flink inlezen voordat je iets zomaar koop.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou maar eerst flink inlezen voordat je iets zomaar koop.

 

Het beste advies ;)

 

Lees kweekverslagen waarin de spullen die je wil kopen worden gebruikt. Koop een Growguide en lees die Helemaal!!! 2X :vape:

 

En ga dan eens bedenken wat je wil.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
LED niet doen! nee.. gewoon NIET DOEN.

 

helemaal mee eens

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kiloknaller van puk is idd geen slechte aanbieding, maar als je budget beperkt is tot 1000 euro koop dan geen tent.

Probeer gewoon een hok op te bouwen in een bestaande structuur of doe het zelf met latten en gipsplaat. Scheelt al gauw een Meijer of 4.

 

Vergeet ook niet dat er nog een hoop klein grut bijkomt wat erg duur wordt samen: temp/hygro, ph/ec, je medium, ventilatoren, haakjes/schroeven/tiewraps/ducttape, potten/bakken, noem maar op.

 

Ik ben weliswaar zelf nog in de opbouwfase maar ik weet wel dat geld maar één keer uitgegeven kan worden en dit een tamelijk onzekere hobby is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben weliswaar zelf nog in de opbouwfase maar ik weet wel dat geld maar één keer uitgegeven kan worden en dit een tamelijk onzekere hobby is.

Bouwfase is vaak idd hetgeen waar mensen zich financieel op verkijken. Tikt al snel aan,...

als je kijkt wat tegenwoordig een doosje schroeven 4x40, doosje gipsschroeven, gipsplaatjes, hout en isolatie kost schrik je je rot.

(hout vind ik trouwens belachelijk duur geworden de afgelopen jaren..... moet je voor de grap eens kijken wat 1en en 2en, of 2en en 3en tegenwoordig kosten...)

 

Ik heb altijd dat ik vrolijk aan het shoppen ben, bouwcenter of bouwmaat, denk je goedkoop klaar te zijn,... komt er bij de kassa die kut btw nog bij :vape:

In je achterhoofd weet je het, en toch schrik je elke keer weer bij die kut kassa ;)

 

Maar ja, beter 1x goed uitgegeven, dan 2x half.... heb je later weer profijt van.

 

(hint; als je je hok handmatig gaat bouwen, ga niet teveel met high-teck kit e.d. werken,... je wil niet weten wat een gezeik het met zich meebrengt als je ooit je hok weer eens moet afbreken)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben weliswaar zelf nog in de opbouwfase maar ik weet wel dat geld maar één keer uitgegeven kan worden en dit een tamelijk onzekere hobby is.

Bouwfase is vaak idd hetgeen waar mensen zich financieel op verkijken. Tikt al snel aan,...

als je kijkt wat tegenwoordig een doosje schroeven 4x40, doosje gipsschroeven, gipsplaatjes, hout en isolatie kost schrik je je rot.

(hout vind ik trouwens belachelijk duur geworden de afgelopen jaren...

 

 

Ik ben met je eens dat de Praxis en consorten echt veel te prijzig zijn geworden.

Ik doe nu weer inkopen bij een prof bouwhandel dat scheeld toch wel ff 50% in veel gevallen, dat timmert toch een stuk lekkerder en neem je nog eens stukje hout extra mee.

 

Spaanplaatschroeven 4x40 gaan gewoon per 1000 en koste geen 10je en was prima spul, gipsschroeven kost helemaal een schijntje btw.

 

 

Ik ben voor tentjes trouwens ook voor een starter, lekker flexibel lekker snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
www.desjop.nl

 

LED niet doen! nee.. gewoon NIET DOEN. (je zal de eerste zijn die dit gewoon aanneemt, en geld bespaard)

Bedankt voor de link ziet er goed uit en de prijzen lijken me ook goed meevallen. Dit beantwoord zowat al mijn vragen alleen waarom geen led juist?

Ze verkopen er bv. deze de LED Spectra unit Special II 628 watt. Ik kan best begrijpen dat ze uiteindelijk mindere resultaten zullen behalen maar compenseert de duurzaamheid dit niet? Ik hoef geen grote aantallen te kweken uiteindelijk. Kwaliteit daar en tegen is dan weer wel belangrijk.

 

 

waarom niet? omdat je je geld maar 1 keer kunt uitgeven, en in (haast) geen enkel opzicht kun je beter LED pakken. gewoon aannemen, uit je kop zetten, en met HPS aan de gang gaan. bij desjop verkopen ze die ledlamp graag trouwens! maar jij word er niet beter van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...