Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Redjee

5 x Shining Silver Haze Royal Queen Seeds

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Na een ietswat teleurstellende vorige ronde ga ik er weer met volle moed tegenaan en een nieuwe ronde draaien...Ook een beetje omdat ik te snel alles oprook B)

 

Ik heb gekozen om uit zaad te kweken, en wel de Shining Silve Haze van RQS.(heb ze net pas besteld maar ik kon het niet laten om al een topic te starten :lol: )

 

Tentje 1x1x2.

600 watt gavita EVSA met gavita enchanced.

afzuiger.

passieve inlaat dmv opening onderin.

 

5 x 25 liter pot gevuld met allmix.

Organic kit van Sannie besteld.

Bacto.

Symbiosis.

Buffertablets.

Bac Bloei voeding.

 

Mis ik nog iets? Dan hoor ik het graag!

 

Ik zit nog te twijfelen of ik voor een SCROG ga of de planten gewoon lekker hun gangetje laat gaan.

 

Ik kan alle hulp/tips/opmerkingen gebruiken dus mensen, brand los!

 

Zodra de zaadjes binnen zijn komt er een nieuwe update met foto's uiteraard.

 

Mvg Redjee,

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je geen lightmix nemen, tis haze weetje, en misschien wat wormenmest en maerl, zowiezo heb je eigenlijk met de genoemde spullen wel een mooie basis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is de reden dat je voor haze lightmix neemt? ik heb de zakken wel al in huis..

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zit je niet gelijk zo hoog in de voeding, een Amneesje is niet zo van hoge EC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah oke.. Ik zal het nu met deze aarde moeten doen. wat zuiniger aan doen met voeding geven dan maar denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je meekijkt Zaandams_Gras. Heb vandaag bericht gekregen dat de zaden morgen op de post gaan dus met een beetje mazzel kan ik zaterdag ontkiemen.

 

Ik hou jullie op de hoogte.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk! ik ga je volgen!

sannie's way doet het over het algemeen goed als ik het hier zo op het forum zie!

 

wat betreft die all mix:

ik zou dan een of twee buffer tabletten minder in je pot doen

omdat je inderdaad met die all-mix al aardig hoog zit qua e.c(voeding)

 

 

 

voor de rest hoef ik je niks te vertellen volgensmij.. zie net dat je al vanaf 2007 rondneust hier op het forum en vast meer weet als mij ;)

dus beschouw dan het onderstaande als overbodig en misschien heeft een ander er nog wat aan als die het leest ;)

 

 

 

liever scroggen als ik jou was, sativa's/haze soortjes blijken nogal de neiging te hebben door te groeien(strekken) in de bloei

als je ze niet topt of per ongeluk te lang voor groei geeft komen ze te dicht bij je lamp met alle gevolgen van dien...

 

er zijn vele die beweren dat het scroggen,met daarbij toppen en dieven een hogere opbrengt met zich mee brengt

(zeker door een half-pipe SCROG waarmee je ook nogeens meer oppervlakte creerd!'

ergens geloof ik hier wel in, omdat je door te scroggen vaak een langere voorgroei periode geeft om het net vol te krijgen en dus ook meer groeischeuten krijgt..

door het toppen van je plant zal je vaak meerdere "hoofd"toppen krijgen.. in iedergeval zijn je toppen redelijk gelijk qua groote/hoogte

door het dieven haal de de kleinste topjes/groei scheuten onder aan de plant weg die het minste licht ontvangen en zal de plant al zn energie steken in de bovenliggende bud die boven het bladerdek uitkomt, en wel voldoende licht ontvangt om af te rijpen

door dat je de plant goed wil begeleiden door het net ga je hem her en der knakken, in america is dit beter bekend als het "super-croppen" en vele beweren dat je hierdoor ook nog

eens je opbrengst verhoogt :j

 

 

ik voel me dus nogal een bijdehante betweter als ik dit vertel tegen iemmand die al sinds 2007 actief is

maar je vroeg om onze mening, scroggen of niet: ik zeg ja! :j

 

volgas gaan met die banaan

en hopelijk snel foto´s!????

 

:(

 

Greetz Skunkmonster

:vape:

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Skunkmonster leuk dat je meekijkt!:j

 

Ik ben al vanaf 2007 geregistreerd maar heb eigenlijk nog vrij weinig ervaring hoor. Ik ben hartstikke blij als er iemand met me meedenkt :vape:

 

Wat betreft de buffertabs, ik zal er 2 hooguit 3 per pot instoppen. Het zijn 25 liter potten.

 

Ook ben ik er uit wat betreft scroggen....Ik ga het doen! (afgelopen ronde voor het eerst een sativa gekweekt en die werd veel en veel te hoog ja :j)

 

Als alles goed gaat heb ik de zaden morgen binnen. Ik begin morgenochtend gelijk met de potten te vullen en dan kunnen we eindelijk volgas!!

 

 

 

Foto's zal ik er ook gelijk een aantal van schieten en plaatsen. Ik heb er zin in!!!! ;)

 

Greets Redjee,, ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyy redjee heel veel succes deze ronde en hopelijk krijg je wat meer opbrengst zo dat je iets langer kan doen met je stash :vape:

als dat goedje werkt geen idee , ken iemand die zoiets gelijkwaardigs erg tevreden over was

 

Succes en groeten pac ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Pacman bedankt!

 

Zaden zijn vanochtend aangekomen dus ik ben alvast begonnen met de voorbereidingen.

 

Potten zijn gevuld met allmix, 5 gram symbiosis en 2 buffertabs. inwateren gebeurt met bacto.

 

Zaden ontkiem ik in pitpots, werkt prima vind ik. Ik ontkiem nu 2 of 3 zaden SSH, dit omdat ik vrijdag een aantal amnesia stekjes kan ophalen.

 

gallery_9513_7119_183672.jpg

 

gallery_9513_7119_760705.jpg

 

gallery_9513_7119_699282.jpg

 

gallery_9513_7119_1014717.jpg

 

gallery_9513_7119_1523127.jpg

 

gallery_9513_7119_2107795.jpg

 

gallery_9513_7119_1276322.jpg

 

gallery_9513_7119_1235873.jpg

 

Sorry ik verveelde me :)

 

Zaden gaan zometeen de pitpots in, hopelijk morgen al wat level in de brouwerij.

 

Greets Redjee, :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit nu een beetje te kijken op een online growshop en ik zie van B.A.C. biologische groeivoeding, PK boosters en bloeistimulator.

 

Zouden jullie in mijn geval deze artikelen aanschaffen of is het in jullie ogen niet nodig?

 

 

Mvg Redjee,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groei heb je niet nodig zit in de aarde en tabs, de bloei stimulator heb ik ook maar zou wel schema aanhouden van bac dan

de stimulator moet je doseren 1ml op 10 liter dus pipet erbij

beetje meer aarde kan ook geen kwaad zakt nog behoorlijk is tijdens de ronde :lol:

wel zou ik de stekken eerst goed schoonmaken :rofl succes maak er wat moois van :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

qua groeivoeding heb je niks nodig, volgens sannie kan je tot de 3/4e week bloei alleen kraanwater geven met 1x in de week de bacto's

 

 

misschien die biologische pk booster van b.a.c

dan zou je de de 7/8e week die half/half kunnen gaan geven met de bloei voeding

maar dat is zeker geen must! ik zie veel mensen hier opt forum met alleen bloei prima uit de voeten komen

 

 

omdat je sativa dominante plantjes hebt schijnen die het beter te doen op een stikstof arm dieet

 

de verhoudingen N-P-K (stikstof-fosfor-kalium) liggen wat gunstiger als je de pk erbij mixt (dit wel in vermindering brengt bij je bloei)

dus als je 10 ml per 10liter bloei voeding zou geven, dan liever 5ml van de bloei en 5 ml pk

maar zover ben je nog lang niet!

 

voorlopig kom je hier mrima mee uit de voeten!

 

t zou indd zonde zijn als je met die stekken ook meteen spint inhuis haalt

dus daar zou ik al wel voorzorgen voor nemen

denk aan een spuitbaar (biologisch) bestrijdings middel/ of roofmijt

en een bladvoeding zoals plant vitality plus om na het spuiten van het gif tegen spint ze weer een steuntje in de rug te geven

 

persoonlijk als ik de keuze had zou ik alle zaden ontkiemen en die stekken laten voor wat het is

maar dat is een persoonlijke voorkeur!

 

aller succes gewenst

en laten we hopen op en vol tentje!

 

greetz Skunkmonster

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie iedereen hier met z'n potten niet vol, ik begrijp dat niet!

 

Medium = wortels = sterke plant! :rofl (noob formule but you get the point)

 

Volgooien die potten en als 't zakt na 't water geven weer vol maar niet aanstampen ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren bedankt voor het meedenken :)

 

Zojuist nog wat handige dingetjes aangeschaft:

 

Plant Vitality +

Bayer Masai (spint)

Pocketweegschaaltje

droognet

steunnet

binddraad

en een thermometer want de oude is ermee gestopt.

 

De reden dat er zo weinig aarde zit in de potten is omdat er nog een laag zaai en stekgrond overheen komt :rofl

 

Groetjes en een fijne zondag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

13 feb. Dag 1 groei.

 

Toch voor gekozen om de stekken op te halen en ik heb een tweetal zaden van Shining Silver haze ontkiemt.

 

Is het verstandig om de stekken nu al te bespuiten met Masai van Bayer, of met Plant Vitality Plus? ivm spint.

 

Foto's:

 

 

gallery_9513_7119_1596897.jpg

 

gallery_9513_7119_403285.jpg

 

Shining Silver haze 1

gallery_9513_7119_52262.jpg

 

Shining Silver haze 1

gallery_9513_7119_180598.jpg

 

Shining Silver haze 2

gallery_9513_7119_547751.jpg

 

Amnesia haze

gallery_9513_7119_841622.jpg

 

gallery_9513_7119_1782116.jpg

 

Ik heb de mooiste stekken in de grote potten gedaan, wat er met de overige stekkies gebeurt.. Geen idee!

 

Dat was het weer.

 

Gr, Redjee

 

P.S. is het mogelijk de naam van mijn topic te veranderen ?

:rofl

Edited by Redjee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een van de twee SSH zaailingen heeft het niet overleefd en er moeten twee stekjes weg :) dus we gaan verder met:

 

4x Amnesia

1x SSH

 

Foto's

 

gallery_9513_7119_2058824.jpg

 

gallery_9513_7119_97105.jpg

 

gallery_9513_7119_1084787.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het verstandig om de stekken nu al te bespuiten met Masai van Bayer, of met Plant Vitality Plus? ivm spint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoii redjee

 

je kan altijd preventief behandelen (pvp) volgende keer zou ik de stekken eerst behandelen voordat je ze erbij zet

mooi aangevulde pot :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Pacman.. De planten zijn bespoten met Masai. Denk dat ik ze morgen nog een keer bespuit dan moeten die krengen wel spintvrij wezen :verrygood

 

Snel weer wat foto's

 

GR

Share this post


Link to post
Share on other sites

shiningsilverhaze :verrygood B) :) echt lekker soortje om te roken ! had deze ook gegrowt dat was mijn aller 1ste kweekje waar ik mee begon :verrygood

 

heb ze niet toen niet mooi kunnen laten afbloeien omdat ik nog niks gelezen had en direct wou kweken was met bouwlampen bezig

 

wel al een paar jaartjes geleden haha

 

Veel suc6 deze ronde ! moeilijk soortje wel he voor te growen die ssh?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey shiningsilverhaze B) leuk dat je meekijkt.

 

bouwlampen..hmm dat zal niet best gegaan zijn denk ik haha :)

 

Thanks! :verrygood

 

 

 

23 februari. Dag 10 groei.

 

Stekken zijn prima aangeslagen, groeien nu lekker en ze beginnen al lichtjes te ruiken. :verrygood

 

Het SSH zaadje vind ik niet zo goed gaan. Ze is wat gestrekt en nog nauwelijks bladvorming. Ik twijfel erover om het zaadje maar weg te doen en het stekje erin te zetten.

 

Wat zouden jullie doen?

 

gallery_9513_7119_2216500.jpg

 

 

gallery_9513_7119_65831.jpg

 

 

Sorry dat ie gedraaid is.

gallery_9513_7119_1282466.jpg

 

Wegdoen of komt dit nog goed?

gallery_9513_7119_2120602.jpg

 

gallery_9513_7119_2011428.jpg

 

Greets Redjee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit man :P

Even nog over je vorige vraag ..ik spuit mijn planten elke week preventief in me Cannacure

vorig rondje heb ik spint gehad en dat heb ik toen met een schemisch goedje moeten verwijderen daar wordt je ook niet vrolijk van.

Beter voorkomen dan genezen!!

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...