Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
w33d

w33d deen guarilla

Recommended Posts

Hallo medekwekers.

 

Ik ben ook van de partij wat guarilla betreft Dit word mijn eerste guarilla kweek.

Ik ga hier verschillende soorten gebruiken uit regulier zaad maar voornamelijk Royal Dane en ik heb nog andere leuke zaden liggen waar ik mee wil experimenteren.

Zo heb ik bijvoorbeeld wat zaden van sannieshop, wat white widow zaden, en een leger freebees.

 

Het is voor mij ook nog een verrassing wat voor variatie aan zaden ik ga planten, maar daar heb ik volledig vertrouwen in dat dat wel goed zit met de strains.

Tis een mooie beschutte plek, geen zicht vanaf de zijkant maar toch open genoeg voor de hele dag zon.

De grond bestaat uit veen, maar ik wil er plantgaten opwaarderen met kippenmestkorrels en eventueel beendermeel.

Het is een oppervlak van 5 bij 10 meter ongeveer met mogelijkheid tot uitbreiding

 

Ik hoef er geen water te geven omdat er een beekje/sloot met stromend water in de buurt is.

Er zal dus voldoende grondwater voor de planten aanwezig zijn .

De spot is zo goed als klaar op wat klein werk na, dus April-Mei kan ik van start.

Het hele proces zal in dit topic bijgehouden worden.

 

Ik kan haast niet wachten!

 

Groeten w33d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie spot :wacko: :wave: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik heb me bedenkingen, ziet er toegankelijk uit..

 

Ook erg lage vegetatie zo te zien, zal iets hoger worden in de zomer maar als je nu al in de sneeuw gaat lopen struinen

hoeft er maar een iemand langs te lopen om te onthouden waar die in de zomer moet gaan kijken.

 

Zo hebben ze ooit en inbreker opgepakt thuis aan de hand van de voetstappen die in de sneeuw achterbleven.

 

ennuh, die omheining is waarschijnlijk omdat er dieren lopen? Grote grazers zoals stieren of ander vee.

 

Greetz

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou ik heb me bedenkingen, ziet er toegankelijk uit..

 

Ook erg lage vegetatie zo te zien, zal iets hoger worden in de zomer maar als je nu al in de sneeuw gaat lopen struinen

hoeft er maar een iemand langs te lopen om te onthouden waar die in de zomer moet gaan kijken.

 

Zo hebben ze ooit en inbreker opgepakt thuis aan de hand van de voetstappen die in de sneeuw achterbleven.

 

ennuh, die omheining is waarschijnlijk omdat er dieren lopen? Grote grazers zoals stieren of ander vee.

 

Greetz

 

Hee canna,

Dat klopt idd er zijn wat bizons in de omgeving.. ben niet erin gegaan vanwege sporen. Dat komt later als die troep weg is :wacko:

Het is vrij afgelegen, eenmaal achter de paaltjes ga ik naar het dichts begroeide stuk toe ergens in het midden van het oppervlak.

Ik denk +/- 100 meter van een weggetje af. Ik weet dat er betere spots kunnen zijn maar dit zit wel goed, don't worry. ;) :wave:

 

 

Grtz w33d

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk uit met die bizons, die zijn onvoorspelbaar. Straks zit je lekker op de spot te werken en word je van achteren eraan geprikt dus kijk uit.

Ik denk ook dat je beter een andere spot kunt zoeken omdat deze bizons natuurlijk verzorgd moeten worden, dus worden regelmatig gecheckt door natuurbeheer. Ik denk ook dat zelfs gaas niks uitmaakt want die denderen overal doorheen, die zien dat gaas niet eens staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me wel n mooie spot. Hopelijk heb geluk kerel.

Je zou eventueel google earth kunnen kijken voor deze spot van boven af dan heb je beetje n inzicht wat t in de zomer is.

Althans als het zomer fotos zijn van die plaats op google earth.

 

Wat canna al zei, zou toch nog n paar andere spots zoeken.

Als back up je weet maar nooit.

 

Veel succes en veel plezier.

Lijkt me n leuk topic om te volgen.

 

Grtz

 

R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geleerd dat je beter met Bing maps kunt kijken, die hebben echt hele mooie scherpe gedetailleerde luchtfoto's. Iets wat Earth in het verleden ook had maar waarom nu niet meer weet ik niet.

 

Google earth is vooral handig op je telefoon als je je plek moeilijk kunt vinden voor de eerste keer, ff je GPS aan hoppa je weet precies waar je loopt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk niet dat het 'DE' veiligste spot is, maar als jij je op je gemak voelt --> GEWOON DOEN ;)

 

Toch wel beetje oppassen voor die bizons hoor :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee super voor jullie feedback ;)

Ik hou deze spot in de gaten en ik ga ondertussen op zoek naar meer mooie plekken :wub:

Ik gebruik ook bing maps en ik heb nu een plek op het oog waar ik van de week ook even ga kijken.

Van boven gezien is het een groot donkergroen gebied ik ben er aantal x geweest en het oogt erg rustig :wacko:

Toch maar even verder scouten..

 

Grtz w33d :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toch maar even verder scouten..

 

Misschien vindt je wel iets beter, zowiezo alles die buffelvrij is, is een bonus ;)

 

GL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Ik ben recent langs me spot geweest nu de sneeuw is verdwenen, en tot mijn verbazing ben ik meer tevreden dan dat ik dacht dat ik zou zijn :wub:.

Ben een paar uur wezen fietsen en heb het gebied uitgekamt, dit is helaas de enige goede spot tot mijn beschikking.

Over de spot waren de meningen verdeeld, maar ik ga proberen het tegendeel te bewijzen ;).

Eenmaal in de spot, staat het er vol met meidoorns,sleedoorns, maar voornamelijk wilgen. Het koste me de nodige schrammen en doorns om er te komen :wacko:. Ook heb ik er de grond gecheckt, die is goed donker luchtig en ik zie er zandkorrels door heen (logisch zo rondom een bos/duingebied :wave:)

Wil nog niet veel aan grondverbetering doen, alleen kippenmest gebruiken.

Mocht het een succes worden dan ga ik volgend jaar grondverbeteren en zo de spot steeds meer opwaarderen.

Heb al wat klein werk gedaan, nu alleen het grove nog.

Vanaf dan is het geduld tot April ;)

Tot die tijd moet ik het bij woorden laten en af en toe een foto.

Zal snel wat spot-update foto's plaatsen

 

Greets w33d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog wat beloofde foto's :rofl

De sneeuw is inmiddels geheel verdwenen gelukkig.

Moet nog wat takken weg zagen en net iets meer ruimte creëren.

Dan nog grondbewerken, voorlopig wil ik dat alleen bij kippenmest houden en regenwater en bij succes het jaar erop meer investeren in de grond..

Voorlopig gaat moeder natuur het doen dus B)

Krijg het ook druk zat outdoor in me tuin dus word spannend.

Zat te denken om op guarilla een zadenkweek te doen.

Zaad+tuinwiet wie wil dat niet :lol:

Foto's:

 

gallery_17253_15247_171810.jpg

gallery_17253_15247_106715.jpg

 

Binnenkort meer :lol:

 

Grtz w33d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou dat riet wel ff zoveel mogelijk wegharken, daar wil je zo min mogelijk van door je grond hebben. Ik heb ergens vernomen dat het de stikstof uit je bodem haalt omdat de bacterien in de bodem dit nodig hebben om het riet te verteren.

 

Verder zou ik niet zo heel lang meer wachten, zeg medio maart en dan wat mest door de grond heen mengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heee w33d lijkt me een moooie spot nog wel veel werk te doen suc6 ik volg mee B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannabusinesss Hee canna ja idd dat riet moet nog weg dat komt wel goed ik mag idd niet lang meer wachten vind ik ook :lol: toch een interessant weetje van dat riet :rofl . Wil het liefst zo vroeg mogelijk de grond bemest hebben dan kan het lekker inwerken mja ik hoorde alweer dat het komende week gaat vriezen en sneeuwen (alweer) B) dus denk dat het even wachten word.

 

@cbdganja Jaa veel werk te doen nog idd het is best een chille spot, erg onopvallend ook de struiken eromheen zijn ook lekker hoog terwijl de planten genoeg licht/zon kunnen krijgen. Zat te denken om op 'de plek' :rofl een zadenkweek te doen, dan heb ik komende jaren geen omkijken naar zaden waar ik dus een schaars tekort van heb.. ondertussen wel lekker wiet van de tuin ;). Ik volg je ook kerel ! :)

 

binnenkort update waarin het al ergens op begint te lijken :lol:

 

groetjes w33d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie spot man, ik vind hem beter dan die van ons:) Wij missen de een deel van onze ochtend zon door die bomen, daar heb jij nauwelijks last van!

En een beekje in de buurt, altijd handig in de droge periodes!

Bizons haha, dat zou mij persoonlijk wel afschrikken:)) Maar ik ben ook niet zo'n held haha!

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

 

deze ook ?

 

gallery_7335_4882_37500.jpg

 

en deze dan ?

 

gallery_7335_4882_233426.png

 

 

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites
alowa

 

 

deze ook ?

 

gallery_7335_4882_37500.jpg

 

en deze dan ?

 

gallery_7335_4882_233426.png

 

 

 

hg

m

 

 

Laat ze maar met het bankje beginnen, eer dat ze die op hebben geknaagd ben ik al met de oogst vertrokken hahahha ;) .

Nee hoor 't valt reuze mee met die bizons, ze staan op een flinke afstand en ik heb er maar 2-3 geteld tot nu toe.

Tis voor mij al heel pijnlijk om de spot te bereiken, laat staan die bizons ;) die beulen wel overal doorheen maar toch weet ik vrijwel zeker dat het ze niet lukt om op mijn spot te komen. Dat zit wel goed dus :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanochtend vroeg (eigenlijk te vroeg :j ) ben ik op me spot geweest.

Het was rond 5-6 smorgens en ik zag geen hand voor ogen ;) ben verdwaald geraakt op me eigen spot en t heeft me wel een dik half uur gekost om in het donker me spot te vinden hahahaha. Desondanks door de duisternis ook geen foto kunnen maken :j , maar wel wat gereedschap kunnen smokkelen hehehe :( gelukkig was de lucht helder en kon ik toch enigsinds iets zien van wat ik daar deed. Ik ben verder gegaan met ruimte maken, het is nu zo'n oppervlak van 6 bij 4 ongeveer en ik heb alle troep(riet enz) van de grond geharkt zoals CB adviseerde en de spot is dus eigenlijk zo goed als gebruiksklaar :evil:. Indien nodig, kan de spot ook groter gemaakt worden :vape: . Zwart wit gezien is het enige wat er nu nog hoeft te gebeuren is wat kippenmest korrels door de plantgaten mengen en zaden opkweken(regulier) in sannies propagator voor de spot. Die gaan mee en worden op locatie in zaai-stekgrond potjes gedaan en later geselecteerd. Zadenkweek gaat 'm niet worden dit jaar ik ga voor de wiet. Voornamelijk ga ik Royal dane kweken maar ik heb ook nog wat leuke indica's/sativa's van sannie.... dussss sorry luitjes nog even geen foto's maar dont worry be happy ik doe me best en het is zeker het wachten op foto's waard ;) 1 April wil ik de guarilla actief hebben nee dat is geen grap :(

 

Er is vooruitgang :(

Tot gauw.

 

Greetz w33d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal.. slecht nieuws

 

Vandaag weer eens een kijk wezen nemen op 'de spot' en ben met grote schrik weg gegaan daar.

Naast het slootje/beekje die mij wel handig leek voor water, stond een grote graafmachine om de sloot uit te baggeren :lol:

En als dat nog niet het ergste was, is er een groot deel van de bosjes gesloopt door die lui waardoor er nu vanaf het zijaanzicht zo op me plekkie gekeken kan worden (die zo goed als plantklaar was) grrrrrr ;)

Ik had dit nooit te nimmer verwacht en ik zal hierdoor dus niet op deze plek verder kunnen gaan :D

Het leek allemaal zo rooskleurig, maar voor niets gaat de zon op.. erg jammer dit.

 

Nadat ik dit had geconstateerd, toch maar naar het bos gefietst.. daar stuitte ik op 2 mooie spots in het bos.

Het is dan ook goed mogelijk dat ik me plannen daar voortzet. Tijdens me tocht, zag ik een verdachte vent wegrennen toen hij me zag. Hij keek me nogal wazig aan en rende weg. Toen ik hem later tegenkwam in het bos groette hij me vriendelijk en keek verdacht veel naar de bossages. Ik ben dus absoluut niet de enige dus ik heb nog me twijfels over guarilla in dit gebied.

Mischien keer ik nog terug in de guarilla corner, mischien ook niet. Mischien zet ik er voor de grap 2 planten neer in het bos, en kijken of ze gejat worden. Dan weet ik genoeg. Dan blijf ik lekker in me tuin kweken :lol:.

 

Ik wil jullie bedanken voor de aandacht en comments op mijn topic, en wie weet keer ik nog terug in de corner :oeps

 

Met vriendelijke groet,

w33d :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Je moet zoeken en goed kijken ,er zijn meer kapers op de kust ,ik ben al een jaar bezig en weet het nog niet zeker wat ik ga doen op een spot ,het is zeer mooi gelegen ,maar er is wel iemand in geweest ,ik denk wezen kijken of hij makkelijk bij zijn visplek kan komen ,ik zet er toch een enkele neer ,een gok zal ik maar zeggen ,er zijn zat spots maar met dit koude klote weer ,daar word je ook niet vrolijk van.

Ik denk dat vele hier het klote vinden met dat weer . :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter nu als dat er al maanden planten staan..

Succes met je nieuwe stekje zoeken :lol:

 

grtzz Tuinman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik liep ook naar de klote op een urban spot, we hadden 30 fem zaailingen uitgezet en toen werd de bomenlinie waar ze achter stonden omgezaagd omdat er nieuwe leidingen langs de wegen kwamen of weet ik wat ze aan het doen waren, dus wij op hoop van zegen laten staan. Was immers een noodspot voor het teveel aan planten wat we hadden, was een hele goede spot tot die kutlui het zaakje kwamen verpesten. Die spot is ook geript door die bouwvak lui zo denken wij.

 

shit happens man, je bent in ieder geval nog niet te laat om een andere spot te vinden.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik liep ook naar de klote op een urban spot, we hadden 30 fem zaailingen uitgezet en toen werd de bomenlinie waar ze achter stonden omgezaagd omdat er nieuwe leidingen langs de wegen kwamen of weet ik wat ze aan het doen waren, dus wij op hoop van zegen laten staan. Was immers een noodspot voor het teveel aan planten wat we hadden, was een hele goede spot tot die kutlui het zaakje kwamen verpesten. Die spot is ook geript door die bouwvak lui zo denken wij.

 

shit happens man, je bent in ieder geval nog niet te laat om een andere spot te vinden.

 

Greetz.

 

Argh f*cking klote man!

Je fem zaad werd meteen teniet gedaan door die klote lui.

Hier is ongeveer hetzelfde gebeurd, een groot deel van de bossages word op het moment uitgekamt dus uiteindelijk zullen ze me ex-spot tegen komen :/

gelukkig heb ik er nog niets gezaaid.. dat scheelt weer een hoop grijze haren :lol:

Mijn enige optie is nog de 2 spots in het bosgebied en dan houdt het echt op ;)

voor de rest is het hier een grote zandbak met zeer beperkte mogelijkheden op guarilla.. het word dan ook de grote vraag of ik nog guarilla ga doen.

En zoniet, dan ga ik me toch lekker bezig houden in het tuintje en daar een leuk topic van maken :oeps

 

Beter nu als dat er al maanden planten staan..

Succes met je nieuwe stekje zoeken :D

 

grtzz Tuinman

 

Helemaal mee eens tuinman.. dan zou ik even gek worden :lol:

Succes heb ik wel nodig, bedankt! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...