Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Weed Rebel

1e ronde nieuw hok

Recommended Posts

Het feest gaat bijna beginnen

Het hok is op een paar kleine dingetjes gereed voor de eerste dames.

 

Het hok is een ruimte van 2 bij 2,5 meter en 2,5 meter hoog.

 

Het hok is aan de binnenzijde geisoleerd met antidetectiefolie , er is genoeg over gezegd maar ik heb zoiets van elk risico minder is meegenomen.

tevens zijn de wanden afgewerkt met zwart wit folie omdat dit zich in mijn ervaring al bewezen heeft.

 

Het plan is 40 pp stekjes onder 6 x 600 watt.

De afzuiging is mijn oude vertrouwde 2500 m3 afzuiger met een bijpassend meterfilter eraan.

Ook het klimaat word nauwkeurig in de gaten gehouden door mijn fancontroller en de afzuiger word gedimd om het snachts niet te koud te laten worden,

overdag zal hij overuren moeten draaien om de temperatuur onder controle te houden.

De inlaat zuigt aan bij een cv verwarmde ruimte dit is handig om zo temperatuur en luchtvochtigheid te controleren , ook is in deze ruimte een airco

geplaatst om het in de zomer te kunnen blijven controleren.

Ook zijn er 2 ventilatoren geplaatst voor de luchtcirculatie deze zullen langs de wanden boven het gewas blazen

om zo een hoop narigheid te voorkomen.

De bedoeling is om 4 dagen groei te geven en dan de klok om naar 12 / 12 zo zullen deze dames hopelijk rond een meter worden.

Ook zullen ze gefimmd worden om zo hopelijk iets meer opbrengst te forceren.

Nu ben ik een technicus dus er zal nog wel het een en ander verzonnen worden zoals een back up voor de afzuiging om

lekgeuren te voorkomen als de stroom uitvalt.

Dames krijgen schoenen maat 11 liter en in principe zou 9 weken bloei afdoende moeten zijn maar ik houd rekening met een ruime 10 weken.

voeding komt van canna en er word ook ph en ec gemeten (voor het eerst) dus eens kijken of dat iets uitmaakt.

volgende update zal as dinsdag of woensdag worden aangezien we dan van start gaan.

 

vragen op of aanmerkingen zijn altijd welkom !

 

Greetz Weed Rebel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt heel goed weed rebel, 6 planten onder 1 600w..

 

Nu is alleen mijn vraag wat ga je als medium gebruiken?

En zou je niet een grotere afzuig pakken? 3500m3 ofzo?

Dan kan je ook gedimd draaien (scheelt geluid/narigheid)

 

Laatste vraag: gebruik je geisoleerde slangen?

Kijk uit naar de fotos! :engel

 

Gr

 

Succes trouwens!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het plan is 40 pp stekjes onder 6 x 600 watt.

Weer stoned Epan

 

3500 is goed voor nu misschien voor de zomer wat zwaarder gaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt toch wat ik zeg :engel ????

40 stekkies, 6 lampen.. das toch ~ 6 per lamp..

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 2500 ga je het idd niet redden , ook niet met airco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee of je dit al van plan was, maar koude lucht van buiten aanzuigen en mengen met de warme afvoer lucht uit je kweek ruimte, scheelt ook al een hoop. Soms komt er lucht van honderd graden naar buiten en dit valt erg op. Geen normaal mens pomp zoveel warme lucht via een afvoerpijp het huis uit, zelfs niet met alle kachels op 30. Schaf een extra afzuiger aan van 5000 en gebruik die oude om lucht te mengen en naar buiten te pompen. Kan prima in een andere kamer, dan stook je je huis ook lekker warm. Als je toch ook al met anti detectie folie bezig bent, lijkt me dit een slimme extra optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik terug reken gebruik ik maar 2100 m3 per 6 lampen en kan nog flink dimmen dus tja

Share this post


Link to post
Share on other sites

een hok van 2 meter hoog en 2,5 meter breed.

 

Daar passen toch een stuk meer dan 40 vierkante 11liter potten (25cmx25cm naar mijn weten) in?

 

vooral met 4 dagen voorgroei lijkt het mij dat de potten gewoon pal naast mekaar geplaatst kunnen worden. dan zou dus 2,25 m2 van het oppervlakte bezet zijn en om daar dan 6 lampen boven te hangen lijkt me toch wel erg krap.

 

dus mijn vraag is: waarom niet meer planten?

 

al zal ik het misschien wel helemaal verkeerd begrijpen. Foto's zijn zeker welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie ruimte en zou deze dan ook volledig benutten als je toch de ruimte hebt

of grotere potten of er meer zetten zeker met 6x600w

 

wens je veel succes met je ronde :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanx allen voor de reacties

 

ik zuig verse lucht direct van buiten en blaas binnenshuis af zo word het ook aangenaam warm in huis

deze 2500 heeft al 2 oogsten met deze 6 lampen gedraaid dus het zou zeker moeten lukken om onder controle te houden

 

in mijn optiek hebben de dames wel een beetje ruimte nodig we zullen zien hoe het loopt misschien volgende keer wel iets meer planten misschien ook niet .... wel see

 

aarde is van atami ken het verder niet maar een maat draaid er lekker op

 

ik gebruik de combiconnect slangen zilver van binnen zwart van buiten

 

zo nu een smoken en pitten morgen weer aan de bak

 

ps probeer morgen wat pic's te uploaden

Edited by Weed Rebel

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_36379_15212_7335.jpg

 

gallery_36379_15212_1719.jpg

 

gallery_36379_15212_427.jpg

 

gallery_36379_15212_5730.jpg

 

gallery_36379_15212_5168.jpg

 

na een hoop gekloot toch een aantal foto's erop weten te krijgen

camera kwijt , camera gevonden kabeltje kwijt leuk joh zon verhuizing nou jas eerst de dames een thuis dan ik :lol:

je ziet een foto van de vloer met 40 potten met aarde ready for action

ook een foto van de backwall met de 3x 250 mm lucht inlaten

ook een foto van de afzuiger 2500 m3

en een foto van het plafond gerageld en met anti detectierfolie bekleed

en tot slot een foto van het schakelmateriaal alleen van de afzuiger blijft nog even achterwege omdat ik nog met een back up bezig ben en nu niet heel spannend is

 

green greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet eerst op de foto klikken zodat ie groter word en dan pas de link kopieren:p

Nu zijn ze erg klein:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg minimaal 1 rij potten erbij. Meer medium, minder lange voorgroei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wens je veel succes met uitblazen in huis. En dan vooral met de vocht. Heb je daar iets voor bedacht?

 

Elke druppel water die je aan je planten geeft komt in je huis terecht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb er over nagedacht en een luchtontvochtiger aangeschafttevens zuig ik in een andere ruimte ook af naar buiten hoop dat dit een beetje helpt

 

nu na 24 uur de lampen aan gehasd te hebben is de temperatuur nu zon 30 graden en de lv op het moment 20 %

uitgeblaszen lucht is nu 25,5 graden dus lekker warm in huis toen ik wakker werd

 

nu gaan we weer even voor de baas op pad en vanmiddag komen de dames erin te staan

kan haast niet wachten

 

Green Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk dat je ook bent begonnen, zoals je al zij hebben we een bijna gelijke setup. vind het top dat ik je ook kan volgen en van elkaar kunnen leren, ookal heb je 2 zonnen meer :D.

 

 

een goeie afzuiger is een must, maar let wel op dat je afzuiger 99% de geur filtert. dat betekend dat die ene 1% zich heel snel opbouwd in je huis of ruimte. uiteindelijk zal je dit wel gaan ruiken.

 

 

ben benieuwd naar je stekjes. mijne waren best kut :)

 

succes en ik neem een abbo op je verslag B)

 

weedaholic

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef je een goeie raad.

met zo veel ruimte voor je planten. :D :D ;)

moet je minimaal 14 dagen voorgroei geven.

en een paar keer toppen.

 

anders gaat het niks worden. B) :) :)

 

veel succes verder.

 

groetjes prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 x 2.5....125 potjes van 7 liter 2/3 dagen voorgroeien en knallen maar B)

 

veel wegen naar Rome :) :) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik had 45 stekjes om er 5 op de reserve bank te hebben

en 43 stekjes sloegen erg goed aan

momenteel 4 lampen aan en afzuiger 1 kwartier per uur aan om de temp onder de 30 te houden

ik heb nog geen last van vocht behalve 1 raam waar ik tegen afblaas dit is enkel een tijdelijke oplossing een goede afblaas optie gevonden en deze zal volgend weekend in bedrijf worden genomen

ik zal er verder geen verslag van maken want op het moment heerst de paranoia een beetje .....

misschien dat ik late nog wat deel maar zal zeker verder gewoon aktief op het forum blijven

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh meen je dat nou echt? jammer man, tja paranoia... moet je niet gaan kweken he B).

 

veel succes inidegeval,

 

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

.......... :) update ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...