Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
AnonymousGrowing

Voorbereiding voor Eerst kweek 2013

Recommended Posts

Avond iedereen,

 

Na vele uurtjes lezen op dit forum en nog veel meer uurtjes rondwandelen heb ik dan toch de ideale guerillaspot gevonden. Het plekje is pijnlijk slecht bereikbaar, ligt vol met brandnetels en doornen, heeft een constante flow aan water en een goede pats zon. Pijnlijk mogen jullie letterlijk nemen, het heeft me echt enkele verwondingen gekost om op deze spot te geraken, ik wil natuurlijk voorkomen dat ik aan pad-of wegvorming ga doen zodat anderen hun weg vinden naar mijn toekomstige oogst. Heb de regio ook al enkele weken gescreend, door er dagelijks te gaan wandelen

en ben op 20 daagjes max 4 mensen tegengekomen, wel te verstaan ver weg van mijn spot op het paadje dat door het domein wandelt. Dit bosje is een privaat stukje grond in een bosrijke regio en de lieve wandelaars blijven leuk weg van de private gedeeltjes. Okay genoeg over mijn spot, Heb nog niets bereikt dus even wachten met euforisch worden.

Het heeft me wel echt zweet en tranen gekost, werkloos zijn kan soms wel handig zijn.

 

Mijn eerste grondprepings zijn al gebeurd. Heb een stevige lading compost uit ons tuintje van vorig jaar al vermengd

met de grond in de spotomgeving. Deze homemade mix bestaat uit huisafval - veel appelsienen schillen, fruit en etenresten vermengd met grasafval van de grasmaaier en bladeren ook van vorig jaar. Dit heb ik gedaan met een

schop door gaten te graven te vullen deze weer om te spitten weer wa gaten die weer vullen dan weer gelijktrekken..

Volgende week Ga ik er nog wa KIPPENMEST bijkappen en dan ga ik om de 14 dagen compost bij vullen tot de plantjes gezet worden.

 

Op dit forum las ik over Cocos afval, weet er iemand waar je dit kan vinden in Belgie, bij ons zijn er geen growshops waar ik om afval kan vragen? Gewoon in een tuincentrum misschien?

 

Over mijn zaadjes Ik heb aangekocht

10 A.M.S Greenhouse feminized

5 Big Band van Kannabia

Beiden soorten zouden volgens de site ideaal zijn voor buiten, iemand opmerkingen let me know

Nu WIL IK NOG WA ZAAdjes, 10 om precies te zijn aankopen wie hiervoor nog tips heeft voor gemakkelijke plantjes

mag me altijd suggesties passen thanks alvast

 

Deze lijkt me wel wat-- Heribei Feminized

 

Ik ben van plan om einde april deze te laten groeien onder TL lamp gewoon zaadjes rechtstreeks in de pot

Dan de Serres in 7 liter potten totdat de buren ze kunnen zien dan Ga ik ze planten op de stek. Ik vermoed eind mei begin Juni

Natuurlijk ga ik deze potten vullen met grond afkomstig uit de spot zodat ze niet moeten wennen aan een nieuwe omgeving.

 

Als alles naar planning loopt plant ik ze half juni ofzo natuurlijk met een koperdraadjes omheen voor het ongedierte,

ik vermoed dat ik er goed aan doe om nog een extra bescherming te plaatsen om slakken en andere liefhebbers

tegen te houden. Slakkenkorrels lijken met het best vertrouwende op ervaringen hier.

 

Zogauw dit proces achterde hand is, ben ik van plan om de natuur zijn werk te laten doen. Enkel af en toe checken of de waterflow continu is ,

 

Tot dat de plantjes groot en zijn,

 

 

Misschien moet ik me hier nog wat meer over nazoeken maar daar heb ik dan ook nog tijd voor.

Ik heb me alvast ingesteld op een slechte tot null oogst zodat ik niet teleurgesteld ga zijn....

 

Wel sta ik te popelen om te beginnen planten April i can t wait.....

 

Ben van plan om dit zelfde proces te herhalen in Slovakije, alleen kan ik daar de grond nie preppen en niet wekelijks gaan bezoeken

 

Groetjes van een gemotiveerde beginner

and thanks in advance

Edited by AnonymousGrowing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Kippenmest is zeer goed om de grond te opwaarderen , ik denk dat het een theekopje kippenmest is per 10 l opgewaardeerde grond!!

 

Ik zou de voorgegroeide plantjes onder de tl meteen naar de spot brengen, zodanig dat ze groter worden en de wortels hun ding kunnen doen!! In plaats van ze 2 maal over te potten, vanaf dat ze sterk genoeg zijn , meteen naar de spot.

 

Zowiezo draad omheen spannen voor dieren en ongedierte.

 

Ook mag je een fles slakkenkorrels uitgooien !

 

En ook zeer belangrijk is preventief spuiten tegen ongedierte : spruzit ofzo

 

En voor de rest kan je groei en bloei voeding geven, en genoeg water tijdens droogtedagen !!

 

Voor de 10 zaden zou ik Holland hope nemen ofzo , een zeer opbrengende plant die schimmelbestendig is !!

Veel succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey thanks voor deze extra info....

 

Niet in de serre dan , maar rechtstreeks op de spot

 

spruzit Had ik niet aangedacht, ga ik zekers paar flessen van halen...

 

 

Bedankt voor de aanmoediging en nog een fijne avond

 

Ga zekers nog op de proppen komen met foto s

 

Bij een klein beetje succes toch

Hey,

 

Kippenmest is zeer goed om de grond te opwaarderen , ik denk dat het een theekopje kippenmest is per 10 l opgewaardeerde grond!!

 

Ik zou de voorgegroeide plantjes onder de tl meteen naar de spot brengen, zodanig dat ze groter worden en de wortels hun ding kunnen doen!! In plaats van ze 2 maal over te potten, vanaf dat ze sterk genoeg zijn , meteen naar de spot.

 

Zowiezo draad omheen spannen voor dieren en ongedierte.

 

Ook mag je een fles slakkenkorrels uitgooien !

 

En ook zeer belangrijk is preventief spuiten tegen ongedierte : spruzit ofzo

 

En voor de rest kan je groei en bloei voeding geven, en genoeg water tijdens droogtedagen !!

 

Voor de 10 zaden zou ik Holland hope nemen ofzo , een zeer opbrengende plant die schimmelbestendig is !!

Veel succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb ik ooit eens gehoord dat vroegbloeiers in de bloei konden schieten bij tl of spaarlampen?

kan iemand dit bevestigen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een nieuwe guerilla kweker, goed om te horen..

 

Je kan ze ook gewoon eind april laten ontkiemen, binnen of buiten en dan naar buiten gelijk als ze ontkiemd zijn, of in de serre, daar waar het meeste/langste direct zonlicht is. Maar naar buiten is geen probleem, volgens mij alleen maar goed, er kan niks op tegen zonlicht, zelfs al is het bewolkt. Alleen bij harde nachtvorst kouder dan -5 moet je nog effe oppassen de eerste weken, maar buiten is altijd beter dan binnen, worden ze sterk van, wind .

 

Compost en kippenmest klinkt goed! Zo ga ik het ook doen dit jaar.

 

Langer wachten voor je ze uitzet heeft wel een voordeel, minder kans op ontdekt te worden en minder last van slakken als je al wat grotere planten wegzet. Maar goed oppassen dat ze niet beperkt worden in hun groei, dan schaadt de wortels. Maar 3 weken maximaal in potjes houden kan goed. Dan de eerste weken na de uitzet zijn cruciaal, of ze niet worden weggevreten door slakken. Mijn advies is daarom om in het begin wat vaker naar de spot te gaan, goed onkruid vrij maken rondom de plantjes iedere keer en slakkenkorrels strooien, je werkt wordt zal beloond worden. Luiheid is dodelijk in die fase, ik kan erover meepraten :engel

 

Probeer niet te hoeven overpotten, iedere keer geeft ze toch weer een optater waar ze van moeten herstellen.

 

Dan als ze goed zijn aangeslagen en wat groter zijn kan je je bezoeken afbouwen. Leuk dat je ook in Slowakije van plan bent te kweken, ik woon in Tsjechie, dus niet ver hier vandaan. Hier heb je vaak op een gegeven moment een droge periode en dan heeft het onkruid steeds minder kans om op te komen en je planten sterk genoeg, dus in de zomer probeer ik maar eens in de 2 weken langs te gaan. Water geven vind ik echt onzin, vooral in nederland zal er genoeg water vallen, die wortels vinden altijd wel water volgens mij, pas als het 3 weken lang hittegolf is kan je daar aan denken, maar zal eerder andersom zijn....

 

Heribei lees ik altijd goeie dingen over hier op het forum, volgens mij wel een buitensoort favorietje van velen..

 

A.M.S Greenhouse ken ik niet, bedenk dat de verkooppraat voor buitenzaden ("afbloeien begin september" ) meestal niet klopt, je kunt veel beter afgaan op verslagen hier op het forum, dat is de werkelijkheid en je hebt nog tot april om je soortjes binnen te halen...Zo ook die Big band, las op www.seedfinder.eu dat je zou moeten kunnen oogsten eind september outdoors, soms kan je daar gerust een maandje bij optellen om het geloofwaardig te maken en dan begint het al een risico te worden met rot, neem je tijd voor de juiste keuze!

 

Maar succes man, ben benieuwd naar foto's van de spot als je die hebt en onthoudt: hoe langer en meer zon per dag hoe beter.

 

 

 

 

herstel: regen zal er genoeg vallen ook in BELGIE... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...