Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietmeister

Animo voor een kweekverslag applicatie?

Recommended Posts

Beste medesmokers en growers,

 

Voor een living maak in applicaties in alle soorten en maten (desktop-, mobiele- en webapplicaties). Ik ben erg van de cijfertjes en probeerde mijn kweek bij te houden in excel, alleen werd dit al snel te veel werk door de formules en beperkingen, na een tijd deed ik het niet eens meer. Ik heb ook wat applicaties getest die voor de kweek bedoeld zijn, allen zijn deze erg buggy en lomp in werking.

 

Daarom lijkt het me leuk om een nieuwe applicatie te ontwikkelen met de hulp van dit forum. Ik dacht aan een webapplicatie waar je je kweek verslag in kan bijhouden (opslaan op server (versleutelde data) of opslaan/laden mbv versleutelde XML) en misschien gekoppeld aan dit forum??

 

Mijn feature list is tot nu toe:

 

- kweekspullen bijhouden (welke je in gebruik hebt, hoeveel watt, tijdschema, voeding)

- tijdslijn

- Lv en temp bijhouden

- log berichten

- toevoeging van hardware

- toevoeging van planten

- voeding

- rapporten uitdraaien

- stroom verbruik per dag/maand/jaar

- stroom verbruik berekenen per dag/maand/jaar

- welke?

 

-- Misschien dat er na een kweek de debriefing publiekelijk gezet kan worden zodat andere kwekers die een kweek beginnen met dezelfde soort en merk reviews kunnen lezen van andere en weten waar ze op moeten letten??

 

Mijn vraag is; is hier animo voor of is dit useless? Indien gewenst, wat zou je allemaal willen kunnen bijhouden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt erg goed, maar ben niet helemaal tuis in dat wereldje dus me niet afkrake als t nergens op slaat

 

Mijn ervaring met kweekverslage make is dat t altijd erg veel tijd kost om t er leuk uit te late zien

 

Zou t mogelijk zijn om wat te creeren wat dit veel makkelijker maakt..?

Dat lijstje wat jij net opgaf als mogelijke invulbaarheid in combinatie met een soort collage van fotos?

En een uiteindelijke converter die al je gegevens automatisch in een net schema kan zette..

 

Ik weet niet of dat met jou idee in samespraak komt of niet en of hier vraag naar is..? En of t mogelijk is en het wel zin heeft

 

Zo maak je t iig makkelijk om te poste en ziet het er wat proffesioneler en oveerzichtelijker uit..

Ook is het voor beginnende kwekeers overzichtelijker niet alleen door andere samevattingen van verslagen zonder hier een gerslag van 20 paginas door te leze en kan zo ook zijn verslag en vragen etc beter make zodat er duidelijker feedback gegeve kan worde..

 

Owhja en bij de samevatting bv links naar de desbetreffende pagina waar dit werd gepost zodat je snel een probleem terug kan vinde of eem cruciaal punt..

 

Dont blame me if its shit.. Probeer alleen wat uit

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt zeker interessant zeker voor mij als iphonegebruiker, zit altijd immens veel te sukkelen om men fotos rechtstreeks van gsm naar gallerij up te loaden ( wat nog altijd niet lukt trouwens )

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me wel wat, ben ook al een tijdje opzoek naar goede software/apps maar nog idd veel te buggy of te oud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit met een anderprobleem,

Hoe zit dat met je vertrouwde data, worden ips opgeslagen? Lijkt me wel als je het online benaderbaar wil hebben, of kan je dat via tor laten lopen?

Lijkt me namelijk een heel makkelijke jailbait als je een acount tegen komt met bijv 6000 watt aan lampen als I-net rechercheur.

 

Ook hier lukt het niet om direct van iPhone af te uploaden naar wf forums daar zou een app wel leuk zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me sterk dat whazzup zich met zoiets gaat bezig houden

 

Niet dat het een slecht idee is. Maar ik vermoed dat het overgrote deel van het forum zoiets niet zal gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Teh_Haze

De applicatie slaat alle gegevens op wat de gebruiker invoert. Met deze data van de kweken kunnen we dan mooie grafieken maken of wat gewenst is. En de foto collages feature is zeker een leuk idee!

 

De applicatie komt los van het forum te staan. Een quick menu in een kweek verslag zou bijv dmv een tijdslijn kunnen gaan die alles mooi weergeeft.

 

@Athys & Grow weed

Safari op iOS heeft geen rechten op het systeem. Daarom kan je niet via je browser bestanden selecteren omdat deze elementen niet getoond worden.

 

 

@all

Ik denk dat het beste is de data van de applicatie privé te houden met uitzondering wat de gebruiker 'deelt'. Het wordt dus niet een community op het commentaar op openbare kweken na.

De applicatie gebruiken je dan om de kweek bij te houden en op te slaan. Zo kan je de kweken met elkaar vergelijken of rapportages draaien over de kweken. Rapportages kan van alles zijn, bijv: gem verbuik watt, gem temp, gem lv, etc.

 

Gebruikers loggen in op de login pagina, hierna komen ze in hun eigen kweek dashboard. Vanuit dit dashboard kan de gebruiker navigeren naar de verschillende menu opties (data invoeren, rapportages...).

De gebruiker kan zijn kweek openbaar maken en deze delen dmv een url dit kan ook zonder gebruiker gegevens. In de openbare kweek pagina's kan dan bijvoorbeeld commentaar op die kweek gepost worden door leden.

 

Internet politie kan dus eigenlijk niet zo veel zien. Enige wat de gebruiker openbaar stelt. De enige data dat wat wordt opgeslagen is je gebruikersnaam en je kweek data. En deze data kan ook nog versleuteld worden, maar dit vertraagt de applicatie wel door het decodeer proces. Ik vraag me af of dit ook nodig is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik geen safarie maar onion :) kben ook op iPhone gewoon verbonden over tor

 

Maar je heb gelijk over de rechten

 

Veder lijkt het me wel wat als het ook als ofline vezie is te gebruiken, of als deze gerund word op een tor server

 

Beter safe than sory

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...