Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Golden Green

Upgrade tent

Recommended Posts

Hey WF'ers,

 

Heb eens een vraagje mbt mijn tent.

 

Ik kweek momenteel in mijn Secret Jardin kweektent (240x120x200) met daarin 2 LED spectraboxen van 250 W + 2x 55W tneon. Nu zou ik deze T neons weg willen laten en er een Gavita Pro EVSA 600w 240v>400v SET met Philips Pro Line Gree bij hangen.

 

http://www.desjop.nl/index.php?item=gavita...769&lang=NL

 

Als ik in het midden deze Gavita lamp hang met daarnaast aan beiden zijden de Spectraboxen, zou ik dan genoeg licht dekking hebben in de tent? Zou de volgende ronde mijn tent iets voller willen zetten met planten. Ik denk dan eerder aan 40 tot 50 planten in 11 liter potten.

 

Heb eens een verslag van Donnie gelezen en dacht dat hij goede resultaten gehaald heeft met deze combinatie. Spijtig genoeg kan ik dit verslag niet meer terug vinden.

 

Graag even jullie gedacht hieromtrent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou er 3x600 watt inhangen, om 1,5 Kg te oogsten, of 2x600 om een kg te oogsten, denk dat je met 1 x 600 watt 700 gram oogst en met spectraboxen erbij 800 gram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hang er 2x 600 watt pro in of 1 x 1000 watt de gavita!!

 

led verlichting mag wel minder stroom gebruiken maar leverd ook

een stuk minder op in de weegschaal.

 

waarom genoeg nemen met minder?? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x 600 om 1,5kg te oogsten! 3 x 600 is op 2.40 teveel als je het mij vraagt.

 

Je hebt de oppervlakte om het te halen in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 x 600 is op 2.40 teveel als je het mij vraagt.
gaat prima in een dr240w

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk gaat het prima, alleen je stookt teveel wattage voor hetgeen wat er te halen valt. De ruimte is net niet efficient genoeg voor 3x 600watt.

 

Als ie 3.00m was geweest was het ideaal voor 3x 600watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom is 3x600 te veel ik had ergens gelezen dat de optimale oppervlakte voor een 600watter 1.20x0.80 is 3x0.80 is 2.40 dus als je het mij vraagt past het best alleen wel zorgen voor voldoende afzuiging ik denk z'n 2500m3

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 x 600 = 1.8 kg :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 X 600 en optimaal klimaat en ervaring is 1, 8 kilo bedoel je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik zeg is een grove richtlijn, als je die opbrengst haalt doe je het gewoon goed, keertje minder kan ook, keertje meer kan ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaan jullie nou eerst eens zelf proberen om 1,8 kilo op dat oppervlak en dan pas praten

 

3x600 gaat idd wel prima in die tent. in de zomer wordt het wel warm. dimbare evsa is een uitkomst dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

die tent is 2,88m2 dus als je beetje je best doet is 500 gram per m2 te halen, dus een goeie 1440 gram moet er uit te halen zijn. Doe je het echt goed en ga je over de 500 per m2 dan ga je idd naar die 1,8k toe.

 

optimaal moet er denk iets van 2,5k uit zo'n tentje kunnen komen. (co2, koeling etc.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er nu 2,2 uit die tent met 2400 watt zonder co2 en shit

 

maar 1,8 is echt niet zomaar gehaald. met 3 lampen. klimaat is ook niet alles

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow!!! Had niet zoveel reacties verwacht. Toch zeker niet met de feestdagen.

@ allen: hartelijk bedankt.

 

Ik denk dat ik mij eerst 1 Gavita ga aanschaffen. Moet een beetje aan mijn centjes denken. Als ik het zo lees zal dit al een serieus verschil in opbrengst gaan maken.

 

Zou toch nog eens graag dat verslag van Donnie lezen over zijn combi. Iemand bevriend met hem? Ikzelf krijg geen reactie van hem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat verslag is onzichtbaar gemaakt omdat er een nieuw product werd getest zonder toestemming/duidelijkheid van Wietforum, dit kan ervoor zorgen dat de persoon die het test een te mooi beeld geeft van het product om de leverancier tevreden te stellen.

Anders moet je Whazzup aardig vragen of die dat verslag weer openbaar wil maken voor naslagwerk.

 

Altijd jammer om te zien trouwens dat iemand zo'n mooie grote tent heeft en dan 250W-spectraboxen erin hangt, mooi om deze upgrade te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat ik zeg is een grove richtlijn, als je die opbrengst haalt doe je het gewoon goed, keertje minder kan ook, keertje meer kan ook.

zit idd een reelere marge in dan gobru's getallen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...