Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rocky4you

opticlimate..

Recommended Posts

Hey medekwekers

Ik was benieuwd of het geluidsniveau van een opticlimate bij gebruik in een tussenwoning te doen is?

Krijg veel tegenstrijdige info dus hoop dat een van de leden me uit ervaring info kan geven. De woning is vrij nieuw en dus prima geïsoleerd. Kan dit of is het een big no no ?

Thanks, Rocky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat prima.

 

Zorg wel dat je de opti controleert voordat je alles open gooit ivm. het water.

Ze willen nog wel eens een klep 'vergeten' zijn dicht te zetten in de fabriek. Maar ja dat heb je in die lage lonen landen ;)

 

Zet hem zeker op de (dure) vering die je erbij kan kopen want dir scheelt 95% contactgeluid en dat is wat jij niet hoort maar je buren wel.

 

Als de ruimte het toelaat, zet een demper op de flens van de ventilator dan is hij erg stil.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks man! Dat is eigenlijk het antwoord dat ik wilde horen.. ;)

ik zal me eens inlezen wat ik precies allemaal aan geluidsisolatie kan doen...hoorde dat het magneetventiel van de wateraansluiting nogal herrie op de leidingen kan geven. Zouden ze bij opti een werkend showroom model hebben draaien?

Greetz, Rocky

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier en hier hebben ze er een (de 3500) opgesteld met alle toebehoren. Kan je meteen luisteren hoeveel herrie 't maakt.

 

Tegen 't "klappen" van leidingen heb je waterslagdempers. Verkrijgbaar bij de gewone bouwmarkt.

 

Je kan de opti eventueel bekleden met dreunplaten. Dit vangt trilling op. Maar gebruik ook, zoals LH al zei, de speciale poten.

De herrie van de uitgeblazen lucht sja.... Je hok goed isoleren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je in het menu de klep alleen laat sluiten bij een waterlekkage, dan klapt er niks. Een reduceer ertussen helpt ook wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...