Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Appelkaas

5x Blue Mystic (Royal Queen Feminised)

Recommended Posts

Goede avond allemaal,

 

Bij deze ga ik een kweekverslagje bijhouden van mijn medicinale kweek onder 250Watt.

 

Ik heb gekozen voor 5 feminised zaadjes Blue Mystic van Royal Queen.

 

Mijn opstelling:

 

1 x 250Watt HPS Met Adjust a wing kap.

1 x buisafzuiger 325m³ + filter incl. dimmer met thermostaat

1 x Clipfan

1 x gewoon tijdklokje (word zsm vervangen door relais)

1 x aardebak van 70x70x40 (l/b/h) met drainageslang onderin.

200 Liter potgrond (No Mercy)

1 x Blumat tensiometer

Thermo-/Hygrometer

Grondtemperatuur meter.

 

Ik ben op 08-12-2012 begonnen met het ontkiemen van de zaden, deze zijn alle 5 ontkiemt en de grond in gegaan op 09-12-2012. En 12-12-2012 waren ze alle 5 boven de grond.

Heb enkel nog afgezuurd water gegeven (ph 6,0). Heb 4 liter in de drainagebuis gedaan zodat de tensiometer 80 aangaf. En natuurlijk ook een beetje water rond de stam gedaan.

 

Vanaf dat de plantjes boven de grond uit kwamen heb ik de lamp op 24/0 gezet. Vandaag op 14-12-2012 heb ik de klok op 18/6 gezet.

De bedoeling is om te gaan scroggen en een mooi vol kastje te gaan creëren.

 

Vanaf welke internode is het beste te toppen? Ik dacht aan de 5e/6e internode.

 

Hier even wat foto's van de huidige stand van zaken:

gallery_24759_15083_1139029.jpg

gallery_24759_15083_16871.jpg

gallery_24759_15083_974725.jpg

gallery_24759_15083_444836.jpg

gallery_24759_15083_430895.jpg

gallery_24759_15083_1175730.jpg

gallery_24759_15083_763402.jpg

gallery_24759_15083_1628542.jpg

gallery_24759_15083_2238768.jpg

 

Op- en aanmerkingen zijn van harte welkom.

 

De lamp hangt nu trouwens op ca. 30 cm. De temperatuur op mijn thermometer geeft rond de 32 graden aan maar deze heb ik nog niet afgedekt en pikt veel stralingswarmte op. Het is koeler bij de plantjes die nu een lekker briesje van de clipfan op hun koppies krijgen.

 

De grondtemperatuur begint al wat beter te worden (was 15,4 graden) deze is nu 18,4 graden en loopt nog rustig op.

 

 

Nou dit was het voor vandaag, fijn weekend toegewenst.

 

Groet,

 

Appelkaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes!

 

eerste aanmerking, gebruik de

 [img= en ]

om je foto's te plaatsen :tu

 

EDIT: niet stiekum veranderen als ik aan het tikken ben he LOL

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had em ook al een pb gestuurd :tu

 

maar het is gelukt zo te zien

mooie diepe aarde bak. jammer dat tie niet tot de rand volzit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi en lekker soortje heb je er staan :)

Toppen kan al vanaf de 3/4 internode.

Ook zou ik nog wel even je vsa aarden. Die kan je aansluiten op de metalen schroef aan de linker zijkant van je vsa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk begin zo Appelkaas,

 

Misschien moet je even kijken naar een afdakje boven je tempmetertje, en eigenlijk zou je beter een beetje in het midden kunnen meten. Volgens mij wordt het best warm in het midden van de bak recht onder de lamp.

Maar dat is straks allemaal een stuk beter als de lamp omhoog gaat.

 

En volgens mij zit er wel een aarde kabeltje, maar in elk geval niet vast aan de zijkant. Als deze niet aan het metaal vast zit, dan zeker raadzaam om te doen.

 

Veel succes met de plantjes.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie ik dat nou goed. zit die magneet vsa recht op het hout ? pas daar mee op die dingen worden verdomt heet , beter dike caroserie ringen ertussen dat het geen direct contact maakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen,

 

De aardebak is idd niet helemaal vol door een rekenfoutje, volgende ronde gooi ik er nog een zakje bij.

De vsa zit op een stenen muur vastgeschroefd en de aarde draden zitten wel tegen het metaal van de vsa maar niet bij het schroefje.

 

De voedingslijn die ik ga gebruiken is die van no mercy supplies. Sweet jane 1&2, guano, bacterial, co2 tabs.

 

Ondertussen hebben de plantjes hun eerste dag 18/6 gehad. Ze zien er goed uit alleen een beetje gestrekt maar op de ren of andere manier is dit bij mij altijd het geval. Wou het dit keer voorkomen door 24/0 licht maar helaas. Volgende ronde maar starten met een MH-bulb of tl, dat heb ik nog niet geprobeerd.

 

Die clipfan maakt me toch een herrie, klinkt alsof de lagers er uit liggen als die er uberhaupt wel in zitten.

 

Vandaag krijgen ze weer een scheutje water en ik zal de bovenlaag even weer vochtig sproeien.

 

Mvg,

 

Appelkaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede avond,

 

Hier even weer een klein update'je.

 

Dit zijn een paar foto's van 17 December:

 

gallery_24759_15083_680838.jpg

gallery_24759_15083_2227987.jpg

gallery_24759_15083_776002.jpg

 

Grondtemperatuur met lamp aan:

gallery_24759_15083_10524.jpg

 

Aan de plantjes te zien hadden ze het iets te warm dus heb de lamp wat omhoog gezet en de clipfan blaast nu mooi onder de kap over de bulb heen. Nu is het al een stuk koeler en lijken ze het wat aangenamer te hebben.

 

Ik geef ze enkel nog afgezuurd water(ph6,0) + bacterial(no-mercy) mee. Met dit zelfde water bevochtig ik ook de gehele bovenkant zodat de grond niet compleet uitdroogt.

 

Straks komen er nog wat fotootjes van vandaag.

 

Ik kweek 5 plantjes voor eigen gebruik omdat ik er heel erg baat bij heb. Ik heb 7 jaar geleden een ernstig ongeluk gehad waardoor ik een oog kwijt geraakt ben en sindsdien chronische pijn in mijn nek heb. De pijn word erger naarmate de dag vorderd. Als ik thuis kom van mijn werk drink ik een goed glas wietthee en een jointje en heb de hele avond nergens meer last van. Stukken beter dan mijn lichaam te vergiftigen met chemische rommel van de huisarts. Nu ik mijn eigen biologische wietje kan kweken wil ik graag wietolie gaan maken op de manier van wernard bruining, ik hoop hiermee te bereiken dat ik hele dagen zonder pijn kan leven.

 

Mvg,

 

Appelkaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel veel succes met je kweekje

heb je alle spullen al om olie te maken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb alle spullen nog niet in huis, maar heb nog even de tijd.

 

Ik ga scroggen en verwacht zo'n 3 á 4 week voor te gaan groeien. En dit soortje moet zo'n 10 weken bloeien dacht ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

19-12-2012:

gallery_24759_15083_1100211.jpg

20-12-2012:

gallery_24759_15083_309323.jpg

23-12-2012:

gallery_24759_15083_572554.jpg

 

Ze groeien nou lekker snel. Ik geef ze nu per 10 liter 20ml sweet jane 1 mee + 40ml guano. Ik denk nog een weekje en dan van onderen wateren, of is dit nu al mogelijk?

 

Ik denk dat ik ze bij de 5e internode ga toppen. (verstandig?) En hoe gat het dan verder na de eerste keer toppen wanneer kan ik weer gaan toppen?

 

Vanmiddag ga ik even bezig een scrognetje er boven te knutselen. Dit moet een soort van half-pipe gaan worden. Heb dit vaker voorbij zien komen en dacht laat ik dit nou ook eens proberen ipv een recht net.

 

Ben tevreden over hoe de plantjes er bij staan. Zal zsm even wat foto's maken met het licht uit. Dan worden ze wat scherper en duidelijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo daar zijn we weer met een update.

 

Zonet heb ik de 2 rechtse plantjes getopt. Heb er wat foto's van gemaakt om jullie te laten oordelen of dit goed gegaan is.

 

gallery_24759_15083_1233264.jpg

 

gallery_24759_15083_636239.jpg

 

Plantje rechtsvoor:

gallery_24759_15083_616908.jpg

 

Plantje rechtsachter:

gallery_24759_15083_816031.jpg

 

Ik heb de 5e internode getopt. Morgen doe ik de andere 3 plantjes aangezien de hoofdscheut van deze nog zo klein waren.

 

Ben benieuwd of ik mijn eerste keer toppen goed heb gedan.

 

Groet,

 

Appelkaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ziet er toch goed uit!

 

ik heb de bleu mistic ook staan, zeer mooie veelbelovende plant!

 

veel succes met je ronde!

 

beste wensen v oor 2013

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook benieuwd

wat ik kan zien heb je het net te laag gedaan

maar dat moet de groei de komende weken uitwijzen :)\

 

 

Fijne dagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Elmo ik zal morgen bij de overige 3 dames iets minder afknippen en dan afwachten wat het verschil is. Ik had zelf ook al zo'n vermoeden dat ik iets te veel had afgeknipt. Maarja het is de eerste keer.

 

En dat is het mooie aan dit forum, je kan altijd een beetje bijgestuurd worden door ervaren kwekers.

 

Jullie ook fijne feestdagen gewenst :)

 

Groet,

 

Appelkaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo hier even een update.

 

De planten zijn al flin k gegroeid en staan er redelijk bij.

Het toppen van de 2 rechter planten was idd goed gegaan. Heb bij de linker 3 iets minder eraf geknipt en die zijn een beetje mismaakt geworden. Lijkt net alsof de bladeren half aangevreten zijn haha.

 

Heb vandag de klok op 12/12 gezet anders worden ze te groot ben ik bang. Vandaag/morgen even het scrognet er boven plaatsen en alvast wat takjes buigen.

 

 

gallery_24759_15083_347063.jpg

gallery_24759_15083_1182019.jpg

gallery_24759_15083_146943.jpg

 

Ook heb ik weer eens last van klauw. Niet alle planten maar 2 zowieso wel.

 

Groet,

 

Appelkaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de keuze gemaakt om verder te gaan met een 600watt zonnetje boven de dames.

 

Ook heb ik het scrognet geplaatst en de eerste takjes vasrgezet, hier morgen wat fotos van.

 

Groet,

 

Appelkaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

doe ook ff een ander tijdschakelaartje ik heb die dingen ook gehad en bij 250 zitten ze ook vast na verloop van tijd is echt scheit werk met die huis tuin en keuken dingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er ondertussen al een schakelkastje tussen hangen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames staan nu 4 dagen op 12/12 en ze ruiken nu al heerlijk, dat belooft nog wat zeg. Zelfs in de groei roken ze al sterk.

 

Het scrognet is geplaatst, heb he gewoon boven op de planten gelegde en rustig wat takjes er aan vast gemaakt. Ben benieuwd hoe lang ze nog door gaan groeien heb het vermoeden dat ze best lang gaan groeien. Misschien net even te lag voorgegroeid.

 

gallery_24759_15083_1181425.jpg

gallery_24759_15083_1490727.jpg

gallery_24759_15083_776689.jpg

gallery_24759_15083_740647.jpg

 

Groet,

 

Appelkaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier alweer een update.

 

Ik was benieuwd wat jullie oordeel is hoe het er nu bij staat en of jullie het inzicht hebben of dit zo een mooi vol veldje gaat worden. Ik heb hier zelf nog een zeer slechte kijk op aangezien ik in de praktijk niet veel ervaring heb met scroggen.

 

Even de info:

 

Ze staan vandaag precies 7 dagen op 12/12, er zijn nog geen geslachtskenmerken. Maar ze ruiken al heerlijk.

Ik geef nog steeds afgezuurd water op 6.0.

40ml sweet jane 1 (no mercy)

100ml guano extract(no mercy)

5ml rhyzotonic (canna)

25ml canazym (canna)

 

Ik geef ze nu ongeveer 2,5 liter per dag als de lampen aan gaan. Dit is dus grof omgerekend per plant 0,5 liter

 

De stammen zijn erg dik, vooral de hoofdstam daardoor is het af en toe lastig de plant zonder knakken richting het scherm te krijgen. Heb gelukkig nog niets geknakt.

2 planten hebben tijdje te droog gestaan zo te zien aan de gele rand langs de grote bladeren.

 

Ben benieuwd naar jullie reacties over hoe het tot nu gaat.

 

gallery_24759_15083_1549302.jpg

gallery_24759_15083_58242.jpg

gallery_24759_15083_175314.jpg

gallery_24759_15083_412212.jpg

gallery_24759_15083_1303280.jpg

gallery_24759_15083_206667.jpg

gallery_24759_15083_1090656.jpg

 

Groet,

 

Appelkaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit maar waar heeft die plant last van..? bladeren beetje geel en droog...?

 

Je hebt er een volger bij!

 

Succes :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bladeren van 2 planten zijn idd wat gelig en uitgedroogd aan de buitenkant van de grote bladeren. De nieuwe takken en uitschieters zijn wel goed van kleur. Ik ben in het begin wat te zuinig met water geweest.

 

Op de foto's lijkt het erger dan dat het is, denk niet dat het veel problemen gaat opleveren.

 

 

Eventueel mag dit topic wel verplaatst worden naar indoor kweekverslagen aangezien ik nu onder een 600watt lamp kweek.

 

Mvg,

 

Appelkaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...