Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kcetnoiz

calcium & magnesium

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

Ik heb coco slabs, hou de ph 5.5-6 ,gebruik B'cuzz A&B voeding ik ondervind tijdens mijn kweeks altijd een calcium tekort,

zo ongeveer halverwegen, het is niet vernietiging maar is wel zichtbaar, wat kan ik hier best tegen doen?

 

mijn 2de bladprobleem is als ik stekken maak, na ze geworteld zijn gaan ze in startblokken tot ze daar doorheen geworteld zijn.

tijdens deze periode krijgen ze rhizotonic afgezuurd, ik gebruik de halve dosis van wat voorgeschreven is.

toch krijg ik een Magnesium probleem in de nieuwe blaadjes terwijl ze doorheen de startblok wortelen.

ook hier had ik graag geweten wat mijn beste oplossing zou zijn.

 

Bedankt voor de hulp iig.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

rhizo + ab geven aan je stekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik week al wat jaartjes op hydro doe ook stekje s + zaailingen maken en dan op start blok nog voor groeien

ik gebruik ook rhizo tonic en gebruik canna vega a+b ik doe 5 ml a 5 ml b op 10 liter water scheutje rhizo tonic ph naar 5.8

voor stekjes voor zaailingen begin ik met 3 ml a + b je Kan iedere week je dosis verhogen met 3 ml a + b blokje s dompelen zaailingen er in of stekken ik heb nooit ergens last van altijd mooie groen plantjes mooie wortels groei als kool onder 1 TL :rolleyes:

 

gallery_32069_14913_514959.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk zit je in een gebied met redelijk zacht kraanwater. Voedingsfabrikanten houden namelijk rekening met wat gemiddeld aan calcium en magnesium in het kraanwater zit. Je kan het tekort aanvullen door het toevoegen van een kleine hoeveelheid calcium 15% (0,25 ml per liter) en magnesium (0,1 gram per liter = 1 theelepel per 20 liter). Het zou ook nog aan je slabs kunnen liggen. Als die niet gebufferd zijn kan je ook een calciumtekort krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt van te zacht water JTR :rolleyes:

 

Alles beneden de EC 0.4 rekenen de fabrikanten niet op, hier 0.27 en altijd aanvullen met calgel van Metrop, makkelijker dan ca/mg compo's oplossen/ verhouding instellen voor kleine hoeveelheid water en je kunt het ook vernevelen.

 

Met hydro gaat alles 2x zo snel vegetatief dus tekortjes hebbie dan zo, laag EC inwateren van de blokken is dan toch wel minimale om alles een goede start te bezorgen, rhizo alleen is echt niet genoeg als ze eenmaal aan de gang willen (en dat is vanaf moment wortels en uitgroei nieuwe scheutjes).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een maat van me gebruikt grondwater en ook de bcuzz A+B voeding en hij heeft ook dit probleem tijdens zijn run.

Dus dan kan het toch moeilijk aan het leidingwater liggen?

just brainstorming :lol:

 

Ik gebruik bcuzz coco slabs, zijn deze gebuffered?

 

calgel is dus een alles in 1 oplossing voor mag/calc?

 

Bedankt voor de vele reply's al !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een maat van me gebruikt grondwater en ook de bcuzz A+B voeding en hij heeft ook dit probleem tijdens zijn run.

Dus dan kan het toch moeilijk aan het leidingwater liggen?

Het kan toch dat zowel het kraanwater als het grondwater weinig calcium en magnesium bevatten? Kraanwater wordt tenslotte ook vaak van grondwater gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

1 theelepel ongeraffineerd zeezout per 5 liter is ook goed.

 

Keep on growing plant%20grow.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...