Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Dag 12 Big Bang

 

gallery_35000_15125_341088.jpg

 

Het omzetten van de klok wacht ik pas mee tot de wortels dwars door de plastic zakken komen,

waarschijnlijk 4-5 weken? Dus gooi de klok niet eerder om dan 31-12-2012

 

Vocht: Ec 1.0 Ph 5.5 ( Rootfast, Enzymes, A+B )

Klima: 24 gr 55% rh, genoeg airflow met verse lucht aanvoer, alles netjes op temperatuur.

 

En blijkbaar is in de propagator kast die op 12/12 stond een van de oude churches toch opgekomen.

Had dat ding niet meer in gebruik, daar er alleen een TL balk van 7 watt hangt verder niks.

De andere prop hangt een tneon set in, die gebruik ik wel actief. Maarja die dode zaadjes dus in de reserve bak gezet..

Schets mn verbazing, er is er 1 opgekomen en hoe hahaha...

 

gallery_35000_15129_379505.jpg

 

Maar laat die daar lekker staan in een half liter potje, misschien komt er nog wel een gram of 2 vanaf.

Leuke reserve joint zal ik maar zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yihaa, weer een vertakking erbij. En hele piepkleine witte puntjes aande uiteinde van het onderste blad, dus met 1.0ec hang ik precies goed op de voeding. Vandaag nog even een rapportje gelezen van het water hier in de omgeving en daar zitten gelukkig genoeg mooie elements in, dus niet alleen chloor zwavel en ozon. Nou, deze week laat ik de cocos weer aardig droogtrekken, niet te droog, want dan werkt de opname straks weer minder. Nou, anyway ik post over een week weer een foto en dan zal ik kijken welke van de bigbangs ik ga bewaren om nog een maand, misschien wel 2 maand in veg te houden. Ik moet er een hebben die het meest kan drinken en het meest van de voeding snoept zonder te stotteren.

Denk dat nr 3 het gaat worden, maar, zaailingen zijn bedriegelijke bastards. Voor je het weeft heeft benjamin de grootste ineens inhalen. Afijn, 7 dagen tot de foto update.

Ook komt er nog een extra lamp boven, dus in totaal 2x200watt, een rode en een blauwe. Deze lampen trekken ietsje minder, 160 watt echt vermogen dus, dan kan 320watt op 0,36m2 prrrrima.

Dag 14 Big Bang

 

Inclusief roestvlek en brandpunt. Dit zijn de 2 grootste.

 

 

gallery_35000_15125_248776.jpg

 

gallery_35000_15125_62199.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gaat het met de plantjes ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

paarse stengels B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

klein beetje paars . en licht groene blaadjes ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bericht 27 foto 1...beetje paars B) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zullen het wel koud hebben

je hebt ook genetica waar steeltjes paars worden zo gek is het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de temperatuur opgevoerd om te zien of het helpt. Zit nu op 26-27-28 te schommelen (dag en nacht), helaas krijg ik het niet echt stabiel, de temperatuur buiten wisselt ook hard af. Bedankt voor de tip guys. We zullen zien of het beter gaat in een warmer kweektentje. Ook de opname van voeding is niet optimaal. Zal als ik vandaag of morgen op locatie ben even foto's schieten. Blad Vd eerste node onderin begon lichtgeel te worden, dus de ec ook opgehoogd naar 1.8. Daar zal ik het ook wel op houden voorlopig. Misschien trekt het nog bij vandaag en morgen B) volblaffen met voeding die dingen, hupsakee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk maar uit .......dat je geen volgebafte gele bananen kweekt B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel de laatste keer dat ik een test doe op geperste vezel.. Heb nog nooit zo'n onderontwikkelde plantengroep gezien. Maargoed we zien wel hoe het afloopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hou je dan veder wel de hydro schema's aan kwa voeding ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou mn vaste gewone hydro schema aan, waar ik ook prima mee op losse coco vezel teel.

Referentie planten, zelfde opstelling, alleen hier dus wel de echte atami vezels ipv namaak bricks.

 

gallery_35000_15129_8692.jpg

 

 

Dus de bricks gaan terug en daarmee is voor mij de kous van deze test af. ;)

Want als je de cocos bricks, geperste vezel, hoe je het ook wilt noemen ernaast ziet, is gewoon huilen.

Ik dacht dat de wat grovere structuur misschien de zuurstof ten goede kwam, de wortelgroei.

Maar na 4 weken is er amper sprake van wortelgroei.. Hoe erg het bij deze plantjes is, nog nooit gezien.

 

Helaas, pindakaas, ik ga deze niet meer bijwerken, want voor mij is het duidelijk dat ik niet overstap.

Sorry als ik iemand op de tenen stap met mijn geblaf over geperste vezel. Als het voor jou prima werkt, mag je dat hier van mij ook gewoon zeggen. Het kost mij alleen teveel tijd en water om "schoon" te krijgen voor de start, en dan nog na 4 weken merken dat er zouten vrijspoelen.. Bah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je ze niet nog overplanten in goeie grond>?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@elmo Nee, ik laat ze gewoon in deze coco staan en blijf ec1.8 ph5.6 voeren en kijk wel waar het schip strand. Helaas denk ik dat dit gedoe al teveel stress heeft op geleverd door de plantjes, maar ach. We zien wel. :-) misschien wordt het nog wel wat. Maar zit niet om wiet verlegen, dit was een testje binnen, puur om die bricks te testen. En voor mij is deze test klaar, ik blijf fijn op de "duurdere" vezel spelen. (in verhouding is die voor mij dus goedkoper)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine status update: ik ben de komende dagen afwezig en heb ze nu de laatste keer voedingswater gegeven met ec 2.2. Deze laat ik helemaal droogtrekken en wanneer ik maandag terugben schat ik de situatie opniew in. Het lijkt er namelijk op dat met herhaaldelijk flushen, het medium toch stabiel is geworden. De paarse stengels zijn weg en 3 vd 4 planten beginnen ineens hard te gaan. De nieuwe groeischeuten hebben eindelijk de normale kleur en vorm, dus dat beloofd wat.

Ik ga toch proberen een happy end aan dit topic te bieden. Helaas al wel een maand aan het veggen en de plantjes blijven compact haha. Zie ik dan hun buurvrouwtjes, deze zijn inmiddels al zo groot dat ze te tent uitknallen. Die houd ik ook bewust in veg. Dus... Maandag een update en pics! Nu me tas inpakken en shit regelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...