Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Unpredictable

Droogtijd

Recommended Posts

Hallo

 

Ik heb mijn planten nu sinds donderdag te drogen en ze beginnen naar gras te ruiken. Volgens mij is dat niet raar, maar hoelang duurt het voordat die geur is omgezet naar de bekende wietgeur? Ik had ook al een testtopje 2 weken geleden te drogen maar die was van binnen nog niet helemaal droog en rook ook nog naar gras.

 

Wat zijn jullie droog-gewoontes?

 

Unpredictable :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

geduld geduld geduld...

 

wiet is als wijn; moet rijpen.

 

Als 'ie naar gras ruikt is ie nog niet rijp. Als de toppen droog zijn kan je ze in weckpotten luchtdicht bewaren en elke dag 5 minutjes verluchten. Doe dat 1-2-3 maanden en je zal geen gras meer ruiken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe heet dat proces ook alweer tijdens de droogfase wanneer de graslucht omgezet wordt in wietlucht. ik kan er even niet opkomen

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe heet dat proces ook alweer tijdens de droogfase wanneer de graslucht omgezet wordt in wietlucht. ik kan er even niet opkomen

 

curen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat jij hier uitgerekend serieus op moet ingaan :rolleyes:

 

weet niet wat voor wiet het is, maar ik ruik nooit gras..... meurt gewoon in de bloei al.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan droog je goed Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeice, bedoel je dat het chlorofiel omgezet word in suikers?

Share this post


Link to post
Share on other sites

he he hij heeft eindelijk de growguide gevonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

amnees, nee dat niet alleen, maar ik was ook benieuwd wat jullie droog-gewoonten zijn. Of kan dat niet gevraagd worden zonder die nutteloze reacties?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo , Ik hang ze op per tak in een DONKERE ruimte die qua temperatuur rond de 15 tot 18 graden mag hebben met een kleine ventilator (niet op toppenrechtstreeks blazen ) zorg ik voor ventilatie en tocht . Na 12 dagen zijn ze +80% droog en kan je ze al in weckpotten steken . Mvg Alessio

Share this post


Link to post
Share on other sites

drooggewoontes.. geknipte verse toppen in droognet, verwarming aan, ventilator aan, afzuiger aan. met weekje droog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt amnees :rolleyes: , ruiken ze dan al goed? En als je er hasj van wil maken (ice-o-lator) dan hoeven de toppen ook niet gedroogd te worden toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hetgeen ik zelf rook bewaar ik in een weckpot. tussen 1 maand en 1 jaar laten zitten en dan pas oproken. Maar tussen oogsten en ******** zit +/- een week. Dan hoort ie niet te stinken maar het ruikt ook nog niet zoals de bedoeling is(meestal net op randje) de meeste wiet die in de shop, of op straat verkocht word is door de omwegen al een aantal weken onderweg voordat het in je joint zit. dit komt de smaak ten goede. Snel drogen, en lang curen. waarom snel drogen? minder kans op schimmel, minder risico, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...