Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LED_KROKET

Stekken selecteren

Recommended Posts

hoi

 

vorige ronde is voorbij en sinds paar dagen heb ik 10 stekken in een propagator staan waarvan ik slechts 5 ga gebruiken, de rest gaat de prullebak in.

 

Dit keer zien ze er iets slechter uit dan ik gewend ben en weet niet zo goed waarop ik moet letten.. gewoon welke t best geworteld zijn?

 

7/10 namelijk schieten de wortels al door het gatjes van de potjes uit..

 

 

snelle response graag want moet ze nog vanavond selecteren :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Algemene plantindruk?

 

Staan de blaadjes mooi?

Weinig vergeling?

Dikke wortels of juist al veel fijne haarwortels aanwezig

 

tsja, ik kies gewoon altijd degenen die me op het oog beste lijken (en 1e geworteld zijn) en houdt er voor de "twijfelgevalletjes" altijd een paar achter de hand mocht er wat uitval zijn.

 

je hebt niks aan de info maar dit is hoe ik het doe :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ook van belang is de wortelkleur! Witte wortels is goed, bruine wortels minder. Ook zou ik er altijd een paar bewaren voor het geval dat eea mis gaat met de stekken die je hebt gekozen!

 

 

Succes

 

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de 5 die het best geworteld zijn, lange spierwitte wortels met veel wortelharen die uit de potjes schoten overgepot in de grote potten (40L).

3 anderen heb ik in 11L potten gedaan als back-ups. en 2 die slecht waren geworteld weg gegooid.

 

Hopelijk gaat alles goed komen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 anderen heb ik in 11L potten gedaan als back-ups. en 2 die slecht waren geworteld weg gegooid.

 

Volgende x gewoon een 10x10 potje ofzo :lol:

T'is maaar voor even tot de gepoote aangeslagen zijn en 11 ltr is en veel ruimte en zonde medium :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lost

 

Thanks zal ik onthouden.

 

 

 

Ontopic//

 

Ik ga het even hier vragen ipv nieuwe topic maken. In de GS zeggen ze dat ik meteen ec 1.4 moet geven aan me stekken vanaf nu (Ferro Analysevoeding) en eventueel in de bloei opschroeven naar 1.6. (weer Amnesia Haze)

Maar is 1.4 niet te veel voor stekken? Hij zegt wel.. 5 dagen voedingwater daarna 2 dagen alleen water (afgezuurd)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zeggen wel meer in de Gs :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik selecteer me stekjes op wortelsnelheid!

Die zijn vaak het beste en hoe langer ze in de prob staan hoe meer kans op ongewenste schimmels&sporen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van mijn staan al 1, 5 week in propagator zie nog geen wortels.

Ze staan in die spongepots roots.

Hoe doe jij dat zo snel?

Heb licht op 18/5 is een amnesia kruising.

Heb ze bacto gegeven met inwateren en gisteren wortel stimulator gegeven.

Voor de rest weinig water want ze moeten eerst iets droog staan ?

LV 80%

Snap er niks van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ze tussen de 7/8/9 dagen klaar...op 24 uur licht!!!

 

 

 

Ik selecteer me stekjes op wortelsnelheid!

Die zijn vaak het beste en hoe langer ze in de prob staan hoe meer kans op ongewenste schimmels&sporen.

 

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nighthaunter

Iedereen doet t anders met stekken, ik laat de mijne explosief wortelen en aanslaan binnen 2 dagen zo:

Doet elke stek in een klein potje lightmix en watert dat in met water en wortelstimulator, niet te veel inwateren want je wilt dat ze zelf actief opzoek gaan naar vocht. Je doet ze allemaal in een propagator en dan wel onder hps, ik doe 1m van 400w en 1,20m van 600w dit alleen de eerste 2 dagen want dan wennen ze aan t hps licht + het stoomt lekker in de proppa +-95% LV. Ik nevel ook met water en lage dosis wortelstimulator elke 4-6 uur,want ze nemen ook veel op via debladeren dus ook de wortelstimulator.

 

Su6

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga het even hier vragen ipv nieuwe topic maken. In de GS zeggen ze dat ik meteen ec 1.4 moet geven aan me stekken vanaf nu (Ferro Analysevoeding) en eventueel in de bloei opschroeven naar 1.6. (weer Amnesia Haze)

 

Maar is 1.4 niet te veel voor stekken? Hij zegt wel.. 5 dagen voedingwater daarna 2 dagen alleen water (afgezuurd)...

 

Heb je de hele lijn van Ferro (dus ook groei fles, wortelsimu, pk boost?) dan als je het niet zeker weet Ferro benaderen, als het goed is zat er een schema bij je voeding en gebruik je in begin alleen de volzet (groei) en wortelstimu en enzymen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik heb alleen ferro groei en ferro bloei voeding.

Ik geef ze zover alleen afgezuurd water met wortelstimulator van Atami (rootbastic).

 

Ik heb in me vat ec 1.0 aangemaakt vanochtend maar weet niet of ze t al kunnen hebben.. Volgens de ferro schema moet ik meteen met ec 1.4 igg beginnen maar dat lijkt me gewoon veel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, je voeding is afgestemd op je water dus zou bij aangeslagen stekken moeten kunnen.

 

KLIK

 

Je moet echt met de volzet aan de gang (groei) maar het staat prima aangegeven in het cultuur advies :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...