Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
boskweker

het sexen van zaailingen

Recommended Posts

ik heb een vraag aan mensen die volgens de manier van dame blanche geslachts bepaling doen

 

allereerst vind ik het een geweldige manier om het op die wijze te doen

en ben er dus nu ook mee begonnen om het voor komend seizoen onder de knie te hebben

 

zijn er medekwekers die deze methode ook gebruiken en zoja graag tips

dame blanche heeft het over nieuw water om de 3 dagen

is dat niet te lang in hetzelfde water

 

en wat me niet helemaal duidelijk is

ik begrijp het eerste topje wat er komt eraf te halen

dan komen er 2 nieuwe vertakkingen die je dan moet hebben

waar moet je deze dan precies afknippen en hoe groot moeten ze dan zijn

 

en als je honderden planten hebt is het nogal druk met de bierflesjes

zou dat ook op een andere manier kunnen

ik zat te denken in regeerbuisjes 16x160 mm en dan elke dag vers water

 

groeten boskweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

kheb het gedaan ...werkt perfect...ik topte na de 5e internode...

 

ja reageerbuisje moet ook kunnen....je hebt ook van die buisjes waar je de bloemen in zet voor je knoopsgat voor een bruiloft..je ken ze wel...die kan je plat leggen...

 

tijdens het sexen onder 12-12 moet het bladgroen wel voldoende licht pakken....de vroegbloeiers laten al geslacht zien na 6 dagen......binnen soortjes ong 14 dagen....

 

kheb gedaan zoals DB zei...gaat perfect....wel goed nummeren heh :lol: ...

 

heb je een linkie van die reageerbuisjes.. :lol:

 

 

 

he nadeel van toppen buiten is... dat je plant door de wind /eigen gewichtkan splijten....lees hier maar...

 

http://growguide.wietforum.nl/index.php/Toppen

 

ik bond te 2 delen aan dan elkaar ...dat hielp wel.....mja..dr worden ook zat planten ongewild getopt door konijnen en herten... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
het nadeel van toppen buiten is... dat je plant door de wind /eigen gewicht kan splijten....lees hier maar...

 

http://growguide.wietforum.nl/index.php/Toppen

 

ik bond te 2 delen aan dan elkaar ...dat hielp wel.....mja..dr worden ook zat planten ongewild getopt door konijnen en herten... :lol:

 

Inderdaad, door de rukwinden van afgelopen jaar is dit het gevolg van een natuurlijk getopte plant waarschijnlijk door een grazertje.

 

gallery_5606_5890_1611162.jpg

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook een wat grotere bak nemen met een plaat piepschuim erop, blijft drijven.

 

Gaatjes erin prikken en daar je stekjes in steken, kan je met een stift ernaast zetten welke wat is.

Dan hoef je niet met al die losse flesjes of reageerbuisjes te kutten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar heb ik ook al aan zitten denken en dan kun je er een paar bruissteentjes in leggen voor de zuurstof

zit je ook niet met water verversen

Share this post


Link to post
Share on other sites

water verversen zou ik wel doen, daar is gewoon niets tegen te doen.

 

Er vormt zich een slijmerige laag aan de binnenkant van je bak. Bepaalde bacteriën denk ik..

 

Als je zaden ontkiemt in water krijg je dat ook als je het water niet ververst.

Share this post


Link to post
Share on other sites
je kan ook een wat grotere bak nemen met een plaat piepschuim erop, blijft drijven.

 

Gaatjes erin prikken en daar je stekjes in steken, kan je met een stift ernaast zetten welke wat is.

Dan hoef je niet met al die losse flesjes of reageerbuisjes te kutten.

 

 

yup...been there done it... :rolleyes: ..maar om te wortelen...vond ik stekblokjes beter...zeker de goldlabelstekpluggen...

 

 

 

gallery_22583_9745_2960573.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het makkelijker om gewoon stekken plugjes te werken. Je hoeft dan geen water te verversen en geen geouwehoer met flesjes die je per ongeluk omstoot. Buiten soortjes geen ervaring mee, binnen soort duurt inderdaad een week of 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de stekpluggen zet je die dan in het water of behandel je die dan net alsof je ze laat wortelen johnny

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had toen afghaan en S5 en die stekte beiden met 6 dagen, en hadden al een beste kluit.

 

Ben wel van plan om veel stekken te maken voor de outdoor komend seizoen maar ik gebruik de stekpluggen van jiffy ik vind ze ideaal.

Ik ben geen steenwol fan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...