Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hasj lover

Beginners vragen mbt aanschaf/aansluiting spullen

Recommended Posts

Na buiten te hebben geoogst en binnen al wat te hebben aangekloot met de SJ DP90 en 2x Tneon 55W, wil ik nu gaan beginnen met het echte werk. Ik heb hier een aantal vragen over:

 

- Ik lees hier op het forum zoveel verschillende mogelijkheden kwa spullen. Ik wil gaan beginnen met 2x600w en dit in een tent. Welke tent, lampen, afzuiging etc kan ik het beste aanschaffen?

- Zijn jullie nooit bang dat jullie brand krijgen? Hoe groot is deze kans?

- Hebben jullie ervaring met fireblocker (Zie: http://www.fireblocker.nl/)? Is dit handig om te gaan gebruiken en werkt het goed?

- Ik heb wel eens gehoord dat het niet goed is om meerdere stekkerdozen aan elkaar te koppelen. Dus dat je een stekkerdoos in het stopcontact hebt, op de stekkerdoos een andere stekkerdoos aangesloten en op deze laatste stekkerdoos weer de apparatuur. Klopt dit? In hoever is het nog veilig om de stekkerdozen aan elkaar te koppelen? Ik wil het namelijk op mijn zolder neer gaan zetten. De stroom is vanaf de 1e verdieping doorgelegd naar de zolder waar het stopcontact zit. Als ik een stekkerdoos op deze stopcontact aansluit kom ik niet ver genoeg en zou er dus eigenlijk nog een stekkerdoos gekoppeld moeten worden aan de 1e stekkerdoos.

 

Hoop dat jullie me kunnen/willen helpen, dan kan ik snel gaan beginnen! :P

 

 

Gr,

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik steek ook enkele stekkerdoosjes op elkaar maar doe het liever ook niet.

Ik doe het eigenlijk meeral omdat de schakelklokken veel plaats innemen en dak er dan weinig bij kan steken.

 

Maar voor jouw is het best al om een verlengkabel te kopen.

Geen oprolbare(als je deze toch gebruikt: volledig afrollen!) maar 1tje van 3 meter ofzo. Of desnoods zelf 1tje maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het huis waar ik in woon is ongeveer 100 jaar oud en heeft in totaal 6 stopcontacten.

Ik gebruik dus minstens 10 stekkerdozen.

Nog nooit problemen gehad en m'n vader zag er ook geen probs in. En die slaat anders nogal door op veiligheid en zo :P

 

Heb wel steeds de 'betere' gekocht. Doe-het-zelf winkels hebben vaak zo'n goedkoop merk en de binnenin gaan de pinnetjes van de stekkers dan tussen 2 lange latjes.

De betere zijn met kabels en gaatjes en zo... Maar eigenlijk, in theorie, kan zelfs met de goedkopere niets fout gaan, behalve misschien kortsluiting na lange tijd afzien/slijtage. Maar dan slaat de zekering af.

 

Ik gebruik een mabo automatische brandblusser. veel goedkoper en kan een grotere oppervlakte blussen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meerdere stekkerdozen geen probleem zolang ze geaard zijn.

 

welke tent en spullen afhaneklijk van de grote van je ruimte waar de tent komt te staan.. hoe ga je afzuigen? via raam of via schoorsteen of wc?

voor 2x 600w weet ik niet precies welke tent je moet doen.. neem beter 1x 1000w gravita in een SJ120 ofso? met een beetje goeie afzuiging..weet niet precies welke maar ga zowiezo voor een softbox, met een goede fancontroller erbij.

 

betreft de brand systeem wat je linkt..geen ervaring mee. ik heb altijd auto brandblussers gehad, is goedkoper en doet hetzelfde werk.

 

 

su6 met je start

Share this post


Link to post
Share on other sites
- Ik heb wel eens gehoord

 

Jaja :P

 

Begin met een 120 tentje met 1 lampie (600W) en als dat allemaal bevalt kun je altijd nog een keer opschalen.

120 tent, 600W HPS combi en 500m3 softbox met zelfde m3 aan filter.

fancontroller mag je zelf weten, als je de kamer waar de tent staat kunt regelen beetje qua klimaat dan niet echt nodig.

 

Neem smartpotten zodat je lv wat hoger wordt in de tent, door afzuigen verdwijnt er veel en gebruik een goede grondmix.

 

HPS is heel ander speelgoed dan Tneon enne brand?

Hoezo brand?

Je sluit alles toch veilig en gezekerd aan en weet wat je niet moet doen met elektra en oa vocht?

Automatische brandblusser boven je schakel apparatuur is wel minste en daar zijn verschillende systemen voor van duur tot goedkoop en gebruik altijd een relais bij een HPS opstelling, schakelklokken branden vroeg of laat vast op de pinnetjes.

 

succes met je aanschaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel veel kut adviezen hier.

zorg wel voor een schone groep in ieder geval.

en koop geen goedkope verlengdozen

Share this post


Link to post
Share on other sites

anders voor de zeker heid 3 draden bijtrekken? 3 of 4 kwadraad, ?

ben je meteen zekker dat je bekabeling niet gaat smelten en kan je een extra stopcontact gebruiken voor een paar stop contactjes

 

ga voor evsa's zijn beter kwa output en brandveiliger, kost wel wat meer maar dat haal je er wel weer uit

 

@lost kijk hier en daar maar rond, las laatst van iemand die 3 keer z'n evsa was afgebrand, in verschillende mamots

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het huis waar ik in woon is ongeveer 100 jaar oud en heeft in totaal 6 stopcontacten.

Ik gebruik dus minstens 10 stekkerdozen.

Nog nooit problemen gehad en m'n vader zag er ook geen probs in. En die slaat anders nogal door op veiligheid en zo :wacko:

 

Heb wel steeds de 'betere' gekocht. Doe-het-zelf winkels hebben vaak zo'n goedkoop merk en de binnenin gaan de pinnetjes van de stekkers dan tussen 2 lange latjes.

De betere zijn met kabels en gaatjes en zo... Maar eigenlijk, in theorie, kan zelfs met de goedkopere niets fout gaan, behalve misschien kortsluiting na lange tijd afzien/slijtage. Maar dan slaat de zekering af.

 

Ik gebruik een mabo automatische brandblusser. veel goedkoper en kan een grotere oppervlakte blussen.

 

Ik bedoel niet stekkerdozen in verschillende stopcontacten hè? Maar stekkerdoos nr1 in het stopcontact, stekkerdoos nr2 in stekkerdoos nr1, stekkerdoos nr3 in stekkerdoos nr2 etc. Ik zal eens gaan kijken voor die mabo brandblussers. Misschien ook wel een optie :(

 

 

meerdere stekkerdozen geen probleem zolang ze geaard zijn.

 

welke tent en spullen afhaneklijk van de grote van je ruimte waar de tent komt te staan.. hoe ga je afzuigen? via raam of via schoorsteen of wc?

voor 2x 600w weet ik niet precies welke tent je moet doen.. neem beter 1x 1000w gravita in een SJ120 ofso? met een beetje goeie afzuiging..weet niet precies welke maar ga zowiezo voor een softbox, met een goede fancontroller erbij.

 

betreft de brand systeem wat je linkt..geen ervaring mee. ik heb altijd auto brandblussers gehad, is goedkoper en doet hetzelfde werk.

 

su6 met je start

 

Het komt op zolder te staan. Zitten daar geen ramen etc, dus weet niet hoe ik af ga zuigen? Ben ook nog echt een beginner hè.. ^_^ Kan de buis van de afzuiging wel een klein stukje uit het gat leggen bij de vlizotrap? Ik heb in mn huis wel BUVA Vita Air system (Zie: http://www.passiefhuismarkt.nl/ventilatie/...al-air-system/) met de box daarvan op zolder. Heb daar nog een gat over, misschien dat ik het daar op aan zou kunnen sluiten??

 

Zou 1x1000W beter zijn dan 2x600W? Ik heb iig ruimte genoeg om wat neer te zetten. Ook is het hoog genoeg wat je meestal bij veel zolders niet ziet.

 

anders voor de zeker heid 3 draden bijtrekken? 3 of 4 kwadraad, ?

ben je meteen zekker dat je bekabeling niet gaat smelten en kan je een extra stopcontact gebruiken voor een paar stop contactjes

 

ga voor evsa's zijn beter kwa output en brandveiliger, kost wel wat meer maar dat haal je er wel weer uit

 

@lost kijk hier en daar maar rond, las laatst van iemand die 3 keer z'n evsa was afgebrand, in verschillende mamots

 

Wat jij zegt, zegt mij echt niets haha. Ben echt een leek op dat gebied! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hasjlover

 

je kan ook onder de dakpannen uitblazen mits je niet te sterke afzuiging hebt, anders blaas je misschien wat pannen eruit hehe. Je zult alleen geen sneeuw op je dak hebben :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
@lost kijk hier en daar maar rond, las laatst van iemand die 3 keer z'n evsa was afgebrand, in verschillende mamots

 

Dan ligt dat toch echt aan die persoon: goede EVSA slaat af (noodstand) als er een onregelmatigheid gedetecteerd wordt en een relais waar zijn die ook alweer voor?

 

Als ik zo lees wat hash lover allemaal al voorbereid heeft:

 

niet aanbeginnen op zolder... lucht aan/afvoer is bij voorbaat al een probleem dus niet doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@lost kijk hier en daar maar rond, las laatst van iemand die 3 keer z'n evsa was afgebrand, in verschillende mamots

 

Dan ligt dat toch echt aan die persoon: goede EVSA slaat af (noodstand) als er een onregelmatigheid gedetecteerd wordt en een relais waar zijn die ook alweer voor?

 

Als ik zo lees wat hash lover allemaal al voorbereid heeft:

 

niet aanbeginnen op zolder... lucht aan/afvoer is bij voorbaat al een probleem dus niet doen.

 

 

Waarom niet? Daar zal toch wel een oplossing voor zijn? Ik ken 2 mensen die het ook altijd op zolder hadden en daar ook geen raam ofzo hadden. Is het ook geen optie om het op het Vital Air System aan te sluiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet altijd een exit hebben en verse aanvoer en afvoer van lucht, hetzelfde lucht laten circuleren zal geen goed aan je planten doen, vooral niet met een grote wattage lamp waar ze veel zweten en de processen binnen zo'n plant versneld verlopen, behalve als je in gesloten systeem met co2 werkt zal ik je niet aanraden om op zolder te kweken met wat jij bedoelt. Of boor anders een gat in je schoorsteen (als er eentje door de zolder loopt) en voer af via daar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...