Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Unpredictable

vroegtijdig oogsten

Recommended Posts

Hallo

 

Een vriend van me is slachtoffer van een een hardnekkige spintplaag en kan niet meer met de middelen die hij ter beschikking heeft de spint overwinnen. Ik zie wel eens dat mensen vroegtijdig oogsten, maar is dit ook oké? Ik begrijp dat je dan natuurlijk niet de opbrengst krijgt die je anders zou hebben als je de bloeicyclus hebt afgemaakt,

maar is het effect wel hetzelfde als volgroeide toppen? want je wietje is klaar als de trichomen milky zijn en/of amber.

 

De trichomen van een plant die nog 2 weken te vroeg is zijn nog niet milky dus is omhakken in het nadeel van het effect?

 

Groet Unpredictable :)

Edited by Unpredictable

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan vroegtijdig oogsten maar waarom zal je? Ik heb wel eens een plant geknipt die leek wel een kerstboom door alle spinten-web... gewoon op zijn kop laten hangen met drogen en alle spint klimt omhoog via het steel.

 

Wat wel zo is dat extreme spint natuurlijk alle processen in een plant versloomt als de motherf#kka dus afbloeien gaat wellicht langer duren.

 

En als je vriend toch wilt oogsten, raad ik sterk aan om eerst de planten 1 week water te geven met GHE Ripen en daarna pas oogsten.

 

 

hier wat info:

Ripen is een veelomvattende meststof, die wordt gebruikt aan het einde van de bloeiperiode. Het is speciaal ontwikkeld om het rijpingsproces te bespoedigen, terwijl het gelijkertijd de hoeveelheid actieve bestanddelen vermeerderd bij medicinale, aromatische en culinaire planten. Deze formule wordt in de tuinbouw als een krachtige oplossing genoemd.

 

 

Toen ik spint had een keer in week 7 (erg uit de hand).. ging ik ook aan de ghe ripen, en binnen 10 dagen ofso werden de meeste trichosomen bruin. (terwijl het een 9,5 wk bloeier was) Dus het had enigzins effect.

 

 

Su6

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal ze lekker laten staan..

hoeveel zijn et er...

 

je kan ook stofzuigen met een toerenregelaar die laatste 2 weken moet je je niet druk maken,

Share this post


Link to post
Share on other sites

elke dag stofzuigen, als je de webben laat zitten krijg je geheid rot want de top kan niet meer verdampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties mensen! ik heb het doorgegeven :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...