Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Grim Reaper

Eerste paddo-kweekje

Recommended Posts

zolang er geen kleuren zichtbaar worden buiten wit....gaan laten....meestal wordt het blauw groen als het tijd is voor weg te gooien

 

Ja alles ziet er nog wel wit uit, behalve de onderkant die is een heel klein beetje bruinig geworden, misschien kwam dat wel door de warmte, en misschien was dat dan ook wel het probleem....

 

Ik laat m nog een weekje staan, als er dan nog niks gebeurt dan kap ik er mee want ik heb zin in paddo's, en ik heb geen zin om nog weken te wachten + dan ook weer een paar weken van de nieuwe set :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

is niet zo moeilijk

int begin maak je gemakkelijk kleine foutjes waardoor t omzeep gaat

ikke ga er ook zetten binnekort als k alles heb

vanaf spore, zo kun je meerdere bakjes doen...

kheb 3 soorten + 1freebee

als ik alles goed doe , heb ik voor de rest vn me leven paddestoelen !

 

I am also a true Psilocybe Fanatic !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er groeien nu een stuk of tien kleine paddo's aan de zijkant van het bakje, maar deze zijn helemaal platgedrukt en hebben geen kans om te ontsnappen. Aan de bovenkant van het bakje is nog helemaal niks te zien ook geen mylecium. Het is inmiddels 18 dagen geleden sinds het soaken.

 

Is het misschien een idee om de hele cake uit het bakje te halen en gewoon los in de zak te zetten zodat die kleintjes aan de zijkant mooi kunnen groeien? Of heeft dit nadelen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

perliet in de zak?

laat maar in het bakje

lv in orde? ok

laat maar komen :P

 

"fruiten" het woord zegt t zelf tussen 22en24*C

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ken die kit va azarius ni..

 

kprobeer je te helpen aan de hand van eige ervaring...

 

zijn echt een hoop dingen die je fout kan doen de eerste keer,

of ergens verkeerd advies toe gaan passen.....

 

vriendelijke groet GM

:P :wacko: ^_^ :( :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat iedere beginnend paddo kweker altijd wel fouten maakt.

Zelf moet ik de eerste nog tegenkomen die zonder de basis myco kennis in 1 keer een eerste kweek zet zonder fouten.

Gelukkig leert men dan wel weer goed van de fouten, er zijn een paar fouten die je kan maken.

Deze zijn vaak met de lv te laag, de cake te droog, te weinig zuurstof of afvoer van co2, of in het ergste geval contanimaties door bv niet steriel werken.

De kant en klare bakjes zijn wat dat betreft een goede instap.

 

Als je al die dingen goed regelt kan er werkelijk weinig fout meer gaan en groeit het als vanzelf :P

 

 

Succes met de kweek,

Komt goed!

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

LV en zuurstof zitten goed. geen contaminaties. Dan blijft er nog maar 1 over, ik denk dat ik het bakje in het begin misschien teveel verwarmd heb waardoor er te veel water uit is verdampt en de cake te droog is geworden.

 

Ik zal weer even opnieuw soaken en dan kijken wat er gebeurt. Als er dan na een week nog geen activiteit is haal ik de cake uit het bakje zodat de paddo's aan de zijkanten mooi kunnen groeien, dan heb ik toch nog iets in plaats van niets :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Grim Reaper,

 

Het is zoals je al vermoedde niet aan te raden om te de kit direct op een warmtebron te plaatsen, dit kan er voor zorgen dat de cake uitdroogt. Een hele kleine ruimte ertussen laten is geen probleem. Wacht nog even af zou ik zeggen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wacht al maanden. De grond verkleurd geel.

Alles gedaan zoals het hoort maarja.

 

Stuur ons even een mailtje op info@azarius.net met uitleg, foto's en je ordernummer, dan gaan we een vervangende kit opsturen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hi Grim Reaper,

 

Het is zoals je al vermoedde niet aan te raden om te de kit direct op een warmtebron te plaatsen, dit kan er voor zorgen dat de cake uitdroogt. Een hele kleine ruimte ertussen laten is geen probleem. Wacht nog even af zou ik zeggen!

 

Bedankt voor de reactiel Ik heb er inmiddels wel vertrouwen in gekregen dat ik uiteindelijk nog wel wat kan oogsten :P

 

En super goede service dat Epancratius een vervanende kit krijgt :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na het soaken zaq ik meerdere blauwe plekken op het mylecium dus dit bakje kan ik weggooien helaas.

 

Snap het niet helemaal want ik ben super hygienisch te werk gegaan, ik heb telkens alles ontsmet met dettol en 70% alcohol.

 

Achja op naar de volgende poging :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAARNA vul je het bakje met water en laat een 24uur in de frigo staan,(coldshock)

 

cold shock haalt niks uit bij Cubensis soorten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...