Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ouwe zak

moederplant winterslaap?

Recommended Posts

kan een moederplant in winterslaap gezet worden?

 

door deze bvb te bewaren tussen 3 en 10°C zoals andere niet wintervaste planten

 

ik heb maar eenmaal per jaar 9 a 15 stekken nodig dus een winterslaap zou handig zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is me eerder om het gemak te doen :P

 

om bvb. 6 maand full time tijd voor men vrouwke (echt) te hebben en dan 6 maand met de natuur bezig te houden en men moederplant wakker maken onderhouden stekken maken en een rondje draaien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij alles onder 15graden stopt de plant bijna met groeien...

Dus lagere tempraturen vertragen de boel wel..maar of je plantje lekker de winter door komt bij3 betwijfel ik.

 

Verder zul je altijd bij moeten lichten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tussen de 3 en 10 *C? Zet er maar geen in de ijskast.

 

Dat lampje gaat uit wanneer de deur dichtgaat.

:P :) :P :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had verleden jaar na het oosten buiten me poten zo op balkon laten staan

ik doe altijd zaad kweek op balkon dus waren er wat zaden in die pot gevallen

tot mij stomme verbazing stonde er in eens zaai Linge in die pot :P dacht nou die zijn

de weg beetje kwijt ik dacht die gaan wel dood strak s met de kou dus ik kijk maand later

niks gegroeid stonde stil dacht nou als ze de winter door komen zou wel leuk zijn

want het was al paar jaar niet zo koud geweest

toen begon het te sneeuwen toen te vriezen lag 3 cm sneeuw in die pot

dacht die zullen wel lekker dood zijn nu toen het weer begon te dooien

zag ik tot mijn stomme verbazing dat ze nog steeds leefde hoe ze het overleeft hebben mag god weten

maar het is dus wel mogelijk goed koel zetten en licht uren ik zag net iemand zij 16 uur zou kunne maar ja het plantje doe toch niks als hij rond de 3 graden zou staan dus 14 uur zou ook nog kunnen alleen misschien zit er wel verschil in met een plantje wat net uit een zaadje is of een stekje maar ik zeg altijd wie niet waag die niet win :P test het en je zal het weten .

ik zal van de week ook weer is een pot vullen met grond en wat zaden er in kijken of het dit jaar weer luk

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank u voor de goede raad

 

de 3 a 10°C was als voorbeeld bedoeld omdat ik de slaap temperatuur niet ken

 

als ik een rondje draai kruipt hier al men tijd in, omdat het goed moet gedaan zijn

 

ik werk 12 a 15 uur/dag dus rest er niet veel vrije tijd om met de rest bezig te houden

 

ik heb een schitterende vrouw maar ik moet niet overdrijven, bij men eerste ronde die ik gedraait heb en met succes heb ik men vrouwke 3,5 maand enkel in bed gezien

 

het zou handig zijn moest ik me maar 1 x per week een uurke mee

bezig houden dan dagelijks

 

ik ben geen prokweker maar een eigen gebruik kweker en dit zal zo blijven

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je zo veel werkt dan heb je toch geld genoeg voor een paar gram uit de shop en heb je tijd over voor je vrouw :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan een moederplant in winterslaap gezet worden?
Ik heb het zelf nooit getest en het lijkt een vreemd verhaal, maar het het schijnt zo te zijn dat als je 18 uur licht geeft (16 kan ook) + 1 uur licht midden in de donkere/nacht periode dat de plant stil blijft staan.

Volgens mij heb ik het uit de Mandala Grow Guide maar kan het zo 1 2 3 niet vinden..

Succes ermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ gobru : heb ik 20 jaar gedaan met men grote dank aan nederland maar spijtig genoeg zijn de spelregels veranderd en ben ik genoodzaakt mezelf te voorzien

 

ik heb CS de horizon in bergen op zoom goed gekend en die zal nu gemakkelijk 15 jaar gesloten zijn ;-) die hadden destijds de beste spoetnik hasj

 

 

 

men eerste keer was met fem zaad en men volgende ronde word met regulier zaad omdat in toch banaantjes heb gehad

 

daardoor kan ik een moederplant aanmaken, maar dit is geen must zolang de wet hier geen stokje voor steekt ivm zaad verkoop

Share this post


Link to post
Share on other sites
<a href="http://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis_cultivation11.shtml" target="_blank">http://www.erowid.org/plants/cannabis/cann...ivation11.shtml</a>

 

Kijk bij 2.2.6 lijkt dus dat er mogelijkheden zijn.....

Maar 1a2 stekken in een keukenkasje met een spaarlamp of iets dergelijks is ook prima overwinteren toch?

 

 

sorry voor de late reactie, maar bedankt voor deze link, kheb er nog maar een deel van kunnen lezen maar kga deze eens helemaal goed doornemen

 

ze blijven idd wazig met hoe je ze bewaard, maar iets zegt me dat het hetzelfde is als planten die je binnen zet om te overwinteren

 

kzou graag willen weten of er kwaliteits verlies is na de slaap en dat het plantje het aankan om bepaalde tijd te slapen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis is toch een eenjarige plant? Ik zou ´m gewoon doorknallen in de groeikamer en zo af en toe een beetje snoeien. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je dan niet beter gewoon die 15 stekjes ophalen bij je lokale stekkenboer?

 

scheelt je wel geld dan dat je een half jaar een lamp er boven moet laten branden voor jan z'n kut.

 

Wat jij wilt is gemakszucht en dat is er in deze branche niet bij.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, dit is uit gemakzucht :) maar ook omdat het leven niet altijd uitkomt zoals je zou willen, in het leven moet je ook werken ;)

 

 

de draaironde is zo belangrijk, dat ik er al men tijd dat ik heb, insteek (mijn vrouwke ni gezien die periode)

 

 

de eerste keer ofwel was het beginners geluk ofwel weet ik toch een beetje wat ik doe maar ik kom ruim een jaar toe met men oogst :) (rook 24/24 eveneens op werk)

 

 

canabis is idd een eenjarige plant,maar door hem te manipuleren (18/6) kan je haar toch enkele jaren bijhouden je moet ze enkel trimmen en verversen

 

 

mischien dat je eveneens kan laten slapen en laten wakker worden zonder kwaliteitsverlies (het zou toch gemakkelijk zijn)

Share this post


Link to post
Share on other sites
minimaal 16 uur licht en zet mams maar in de gangkast. Gaat beter. :)

met ndb en andere vroeg bloeiende soorten absolut niet doen,

kan/zal resulteren in een bloeiende moeder

 

andere soorten gewoon terug snoeien en een klein lampje gebruiken,( laag watage )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...