Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kayless

Advies gezocht soort / ras

Recommended Posts

ik heb enkele jaren geleden een zwaar ongeluk gehad met karten waarbij ik bijna 6 weken plat in het ziekenhuis heb gelegen

rechter heup zwaar beschadigt, daarbij heb ik enkele jaren later een motor ongeluk gehad waarbij m'n rechter knie pinnen erin heeft gehad en

een litteken van c.a 30cm over mijn knie loopt

 

nu kamp ik al langere tijd met m'n gewrichten aan die kant.

 

nu heb ik de afgelopen tijd veel geleerd over de canabis plant maar om eerlijk te zijn lukt het me nog niet om voor mij een interesant soortje te vinden

er zijn zoveel soorten, indica, sativa, skunk, kush etc

 

meschien dat iemand eens hierbij kan helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de weed soorten is Haze de beste soort om te gebruiken voor de pijnstillende werking :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens Whazzup, is zijn Anesthesia een zware bijna anesthetische wiet, vandaar ook de naam denk ik, te koop in Sannie`s shop, onder breeders choice :D

 

@the Choca, volgens mij zijn juist de echte indica soorten beter geschikt voor pijnstilling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je ook gelijk in Krasi maar je heb ook bv Super Silver Haze - Genetica: Skunk, Northern Lights, Haze

hier zit ook indica in en THC: 18.67% CBD: 1.08% CBG: 1.95% hier zit ook een beetje van alles in

maar had net zelf nog beetje zitten neuzen het schijn dat kush soortje s goed tegen pijn zijn

og kush of Bubba Kush goed tegen rug pijn maar ieder persoon reageer ook anders op bepaalde soortje s ik zou gewoon wat verschilde soortje s proberen en kijken wat het besten zou werken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zult zelf moeten gaan uitproberen hoe jij reageert op sommige soorten.

 

Een haze kan in theorie goed pijnstillend werken.

In feite is elke wietplant in theorie in staat om je bewuste pijngrens iets te rekken.

Wiet verdoofd namelijk niet , maar zorgt dat er een soort "afstand"onstaat tussen jou en de pijn.

Het is niet alsof de pijn direct bij jou is , maar aan het einde van een lange gang...

 

Ikzelf gedij heel goed op pure indicas, en indica dominante planten.

 

Probeer op een internationaal wietforum de Sweettooth #3 of #4 te vinden.

Sweettooth is een overwegend indica kruising , met interessante kenmerken , zoals een prima op[brengst , prettige smaak , en kalmerende en pinnstillende aigenschappen.

 

Een streepje verder op de schaal van pijnstilling kom ik bij Kush Varieteiten ( ook indica).

Buba Kush is nogal favoriet bij veel amerikaanse veteraan soldaten met kwalen.

 

Katarakt kush ( reserva privada) is dan weer een treepje verder.

 

Helemaal verderop :"Herijuana"en "Anestesia".

 

Voor een mediwiet gebruiker is het van belang om enkele werkzame soorten te hebben , die allemaal net iets verschillen.

Dit houdt jouw receptoren in frisse staat , en zal de effectiviteit van gebruik versterken.

 

Hang jezelf nietop aan 1 of 2 soorten.

Natuurlijk is het handig om bij het starten van kweken eerst te richten op 1 a 2 soorten , zodat je een basis voorraad kan opbouwen.

heb je eenmaal een voorraad voor een half of heel jaar , dan kan je je bloeiruimte gaan indelen om meerdere soorten te gaan telen.

 

Ikzelf blow vanwege psychische klachten ( en het feit dat reguliere medicatie mijn nieren en darmen nogal heeft beschadigd.)

Mijn huidige voorraad bestaat uit 3 pakistaanse indicas ( pijnstillend, maar helder in het hoofd)...(3 verschillende zaden van 1 soort ; subtiele variatie die goed is voor mijn receptorgevoeligheid., en een zoete afghaanx hashplant.

Hashplant is trouwens ook een leuke soort ( van sensi seeds).

Hahsplant, indica pheno is een echte pijnstiller...kalmerende functie; slapen was nog nooit zo makkelijk.

 

Dus; ken je eigen smaak , ken je eigen teactie op soorten.

Investeer gerust 300 euro in een genetische-bibliotheek, maar investeer met beleid, en neem je tijd.

 

(mijn aanraders voor zaadbanken waar ik positieve ervaring mee heb : DNA genetics, Sensi Seeds, Reserva Privada. Het hier voorraadige Huismerk "Sannies Seeds"heb ik nog geen ervaring mee.Als ik Bij Sannies iets zou bestellen zou ik de Heribei testen ( herijuana= pijnstillend x Erdbeer ( Eerdbeer/aardbei=zeer sociaal invoelend wietje). )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heribei alleen buiten, binnen dikke herma kans (bekijk kweekverslagen) :D

Sannie heeft een medi corner, de soorten die daarin staan doen het zeer goed onder medicinaal gebruikers.

 

Ik heb ook standaard een haze in pakket zitten, niet om de pijn te verdrijven maar om actief te blijven en dingen te doen, alleen zware indica's de hele dag is ook niet alles maar een haze standaard roken dan wordt je high en ik weet niet of je daar op zit te wachten als medicinaal gebruiker.

 

Heb zelf nu al een aantal kush varieteiten geprobeerd maar ik vind het 3x niks: ontzettend zwaar op de longen en qua uitwerking is het nog niet 30% van een Herijuana of een Anesthesia, die wietjes bezitten een diepere werking waardoor je amper nog met je pijn bezig bent waar een kush bij mij toch de neiging heeft meer in de kop te gaan zitten dan een bodystoned te creeeren, nu heb ik wel een hoge tolerantie moet ik zeggen maar een flinke bodystoned moet ik hebben anders kom ik de dag echt niet door (lees pijnstilling nodig dan) :huh:

 

Een hybride (haze/sativa/indica) geselecteerd op indica eigenschappen (vroeg afbloeien, veel trichomen) kan heel goed uitpakken (s5), je mag er tenslotte nog wel een beetje plezier aan beleven/hebben..

 

Maar, afsluitend, denk ik dat je misschien veel meer baat zult hebben bij gebruik van een olie ipv het via roken tot je te nemen, er is een heel mooi topic over hier op WF en met olie heb je het beste van het beste (geconcentreerd en geen last vd high en je kunt overal druppelen)

 

Sterkte en succes in je zoektocht, zelf kweken is de oplossing wil je iets vinden wat bij je past en afwisseling voorkomt te hoge tolerantie waardoor je niet perse steeds zwaardere soorten hoeft te gaan zoeken (velen slaan die weg in en die is rap eindig).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Van de weed soorten is Haze de beste soort om te gebruiken voor de pijnstillende werking :huh:
Dat is heel persoonlijk. Haze werkt bij mij juist niet, daar gaat alles van kraken en de activiteit die het oplevert moet ik daarna weer bekopen...

Je zou wat verschillende soorten moeten proberen.

Bij mij werken landras indica's het best als pijnbestrijding en ter verhoging van de levensvreugde :D

Best Vibes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

van buiten Paarse NDB, Heribei & Pure Kush

NDB was helemaal Amber, daar een cakeje van gebakken en de rug/nek pijn was weg

van binnen: Extrema + Hericules

Share this post


Link to post
Share on other sites
bij mij werken landras indica's het best als pijnbestrijding en ter verhoging van de levensvreugde :P

 

en daar doen we het uiteindelijk toch voor :P

 

mijn huidige setup loopt tot mid january dus dat duurt nog wel een tijd, en waarschijnelijk ga ik me ondertussen verschillende soorte zaadjes aanschaffen en in m'n 2de kleine tent een voorgroei hok van maken

om zo meerdere verschillende soorte te hebben :)

zal waarschijnelijk nog een tijd duuren voordat ik er ben maar geduldig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot die tijd kan je ook eens hash proberen, een goede pure afghaan, charas en turkse hash als je niet kan slapen ( ortega indica wiet doet ut ook erg goed!!!)

 

het is uitproberen wat goed voor jou werkt, je merkt het al, bij iedereen werkt een ander soortje goed. Ik zou beginnen met uit te zoeken of indica of sativa het beste voor je werkt, en inderdaad zoals nesta zegt begin bij de echte landrassen, daarna experimenteren met kruizingen. Op die manier weet je bijv. Hé....een afghaan wiet werkt goed bij mij, en hash uit india ook, en het wietje wat ik in de shop zag is een afghaan x wietje uit india dus perfect voor mij.

 

succes.

 

gr ejb

 

ps en maak eens wietthee, roken, verdampen, cake, elke vorm van toedienen heeft een ander medicinaal effect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sativa geeft je meer een 'high' effect en werkt waarbij Indica meer een 'stoned' gevoel geeft. De benaming 'stoned' zegt het al. Meer 'gesteend' , lichamelijk zwaar effect.

 

Ik denk zelf dat Indica (Northern Light b.v.) betere uitwerking heeft op je lichaam. Ideaal om in te nemen -voor het slapen gaan.

Voor het slapen Sativa nemen dan weet ik niet of je nog goed zal kunnen slapen, omdat je hersentjes dan te actief bezig zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...