Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nieuweling

opticlimate zonder co2

Recommended Posts

goedendag collegas ik heb een opti besteld is het mogelijk om zonder co2 te kweken wil pas bij de 2de run co2 bij gooien mogelijk?

 

mvg nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

natuurlijk.. kan je zonder c02 kweken met semi/gesloten...... :verrygood

 

met semi gesloten heb je aan 4 tot 6 lucht wisselingen van je klimaatruimte genoeg co2 voor je dames...zie verslag green-lady

 

...er zijn ook mensen die optie alleen gebruiken voor stealth te kweken...dus hun warmte in het riool te gooien...

en stapje verder is... meer watt per m2..nog een stapje verder is met co2....

 

tis maar wat je zelf wil... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je geen co2 toevoegt is de co2 in de ruimte zo op met weinig afzuiging/verse lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus co2 moet wel anders heeft het geen zin nou jah dan moet het maar gelijk de eerste run nou maar hopen dat het goed gaat!!

 

 

mvg nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inhoud van de ruimte (m3) dat doe je x 10. De uitkomst geeft de capaciteit van de afzuiger aan die je moet kopen. Je hoeft dan geen co2 toe te voegen. Ga je straks wel met co2 aan de gang, dan zet je een dimmer op je afzuiging en laat je hem langzaam lopen om stankoverlast te voorkomen.

 

Niet zo moeilijk toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 1 run gehad met co2 maar dat was geen succes eerste 3 weken ging het prima alles donker groen alles zelfde hoogte alleen de ppm waarde blijf op 200 tot 300 steken en ze maakten wel toppen aan maar daar bleef het bij ze werden niet groter. Toen deed ik de co2 op 400 zetten dag later alles geel. en later ging alles zelfs verbranden maar dat waren alleen de hoofdtoppen de zijtoppen bleven donker groen. ik heb deze run ook de co2 uit gezet en wil met een inblazer van 1000 kuub en een afzuiger gedimt tot 1500 kuub gaan werken en zie nu al een heel verschil.... ze groeien veel harder en zijn er veel mooier uit dan daarvoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk een calibreerprobleem aan die gekke waardes te zien. Een nieuw hok zoiezo altijd de eerste keer zonder co2 doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou calibreerprobleem dat moet zowiezo het geval zijn, maarzelfs bij 2500ppm word je gewas nog niet geel.

Dan heb je waardes gehad waar je zelf ook gestrekt in gaat :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij welke waardes kan het schadelijk zijn voor een plant ?

is dat pas bij 2500 ppm of zelfs nog hoger?

voor een mens is pas gevaarlijk bij 10000 ppm dacht ergens gelezen te hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een ethyleenprobleem

 

(week 3, geel, bij hoge lichtsterkte het meest?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn afzuiger is een ruck 330m3 deze draait op stand 2 gaat goed heb ook net een beetje onderdruk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel gewasafhanklijk maar tomaten kunnen 2.5 a 3duizend ppm wel aan zonder geel uit te slaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker en moet ik dan geen inlaat hebben actief passief? En hoeveel cub of gewoon een gat passief aanzuigen

De cub is 27 dat x 10 is 270 dat is mijn afzuig dus en dan voluit ?

 

 

Mvg nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien een ethyleenprobleem

 

(week 3, geel, bij hoge lichtsterkte het meest?)

 

1000 w per m2 en ik had in de hoek een lamp uit en daar waren ze mooi groen en zoals ze horen te zijn.... maar in week 4 stonden ze een week stil kwa aandikken van toppen... toen gooide ik de co2 aan op 400 toen gingen ze wel meer aandikken maar werden geel geel en geeler.... later verbranden de bladeren gewoon... maar dat was de bovenste laag, daar onder was alles donker groen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

400ppm is langs de snelweg een heel gewone waarde ik denk dat er wat anders aan de hand is.

Misschien je lampen te laag? of een slechte circulatie in je ruimte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aanzuig kun je passief houden met zo weinig afzuiging. Je co2 meter geeft uitkomst. als de co2 waarde in je ruimte daalt onder het niveau van buiten zuig je te weinig af.

 

1000watt/m2 is niet simpel. Als je co2 waarde echt omhoog gaat, gaan je huidmondjes iets meer dicht waardoor de plant (die het al moeilijk heeft met de hoge straling) nog moeilijker verdampen.

 

Je geeft aan dat daar waar het licht minder intens is, wel alles groen is. Kan ethyleen zijn maar ook gewoon teveel lampen /m2 waardoor je waarschijnlijk flink moet bevochtigen om de verdamping op peil te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De aanzuig kun je passief houden met zo weinig afzuiging. Je co2 meter geeft uitkomst. als de co2 waarde in je ruimte daalt onder het niveau van buiten zuig je te weinig af.

 

1000watt/m2 is niet simpel. Als je co2 waarde echt omhoog gaat, gaan je huidmondjes iets meer dicht waardoor de plant (die het al moeilijk heeft met de hoge straling) nog moeilijker verdampen.

 

Je geeft aan dat daar waar het licht minder intens is, wel alles groen is. Kan ethyleen zijn maar ook gewoon teveel lampen /m2 waardoor je waarschijnlijk flink moet bevochtigen om de verdamping op peil te krijgen.

 

ja ik heb al met 20 personen gesproken... mijn lv is tussen de 40 en 55 % als de lampen aanstaan en als ze uitstaan 70% maar komt ook omdat ik op steenwol slaps en alles gesloten via riolering word afgevoerd. waar ik geen opti heb staan gaat het allemaal perfect computer bestuurd. geen stress maar met de opti komt er toch meer bij kijken. ik dacht zelf ook aan te lagen lv dus ik moet eigenlijk een bevochtiger erbij doen want water op de vloer heb ik gedaan dat gaat niet....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat denken er wel meer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg alles van de opticlimate en ook dit topic !

 

En denk dat die voor de starter ook best wel nuttige info is :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...