Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sensi life

400w sont-t 1 op 1?

Recommended Posts

beste forummers,

 

ik lees altijd dat je goed gedraaid hebt als je 1 op 1 hebt gehaald.....

mijn vraag:

ik zet altijd 5 plantjes, meestal amnesen, onder een 400w son-t voor eigen gebruik.

is het nu eigenlijk mogelijk om met deze setup 1 op 1 te behalen...?

ik haal het namelijk nooit! zit altijd rond de 200g.

doe ik iets fout of is het gewoon niet haalbaar van 5 plantjes?

 

bedankt al voor de komende reactie's

 

gtrzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is prima haalbaar mits jij je planten geeft wat ze nodig hebben, maar waarom open je hier een topic in plaats van in het indoor vragen deel van het forum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertel eens wat meer over de grond, hoelang je ze laat groeien, hoeveel liter medium elke plant krijgt enz.

 

Heb ook een 400 wattje, maar gebruik nu voor de eerste keer pas goede grond(royalmix).

So fingers crossed!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is prima haalbaar mits jij je planten geeft wat ze nodig hebben, maar waarom open je hier een topic in plaats van in het indoor vragen deel van het forum?

 

 

oei, heb ik over gekeken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

werk dus met stekjes , 8l potten ( ben nu van plan met 17l te gaan werken), lightmix van plagron, en ik laat ze 2 a 3 weken groeien, is bij elke ronde beetje anders....

 

lightmix van plagron raad de growshop mij aan voor de amnezen

 

verder werk ik met de suplementen van aptus, en groei/bloei voeding van canna.

zet ook altijd ph op 5.8

 

en aangezien mijn hokje niet heel hoog is scrog ik.

 

maar ik draai tocg geen 1 op 1.....

 

hoop dat die 17l toch wel wat meer grammen opleveren...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@brambooh: ik kan niet zozeer aanduiden wat je beter kan doen, wel hoe ik het anders doe. 0.5g/w kan best als de kweek tegenvalt, maar als je steeds deze hoeveelheid hebt zijn er mogelijkheden tot verbetering.

 

Ik kweek wel onder 250w en heb eerst horizontaal gescrogt, nu scrog ik vertikaal in een kooi rond de lamp. Voeding is Hesi

 

- grondvolume : Planten gaan bij mij in een bak, kwestie van zoveel mogelijk wortelruimte te geven. Eerst een 50-liter, nu 60 liter voor maximum 3 planten (kleinere bak meestal 2).

- pH : 5.8 is denk ik redelijk ideaal voor bevloeiingssystemen, maar niet op potgrond. Ik meet nauwelijks meer, maar toen ik dat wel deed bij de eerste kweken zat ik met het water + voeding op een pH van 6 tot 6.5 (stijgende voeding = dalende pH). Er staat in één van de sticky's van De Info een grafiek met de opneembaarheid van grondstoffen door de plant t.o.v. pH waarde in potgrond of bevloeiing, scheelt toch wel 0.6 à 0.7 pH tussen beide systemen.

- water : ik geef alleen regenwater. Je moet het wel in de buurt hebben natuurlijk.

- grond : biobizz met een handje natuurlijke N, P en K.

 

De plantenbak heeft een bodemverwarming, voor de rest is er geen extra comfort. Ik probeer de absolute minimumtemperatuur op 15° te houden maar heb al 9° gehad.

 

Toch draai ik gemiddeld 175g, in het nieuwe hokje (vertikaal, maar zelfde setup voor de rest) gaf de eerste oogst meer dan 270 gram.

 

Ik zou je nog tig vragen kunnen stellen over je setup etc, maar met wat je beschrijft zou ik de pH een beetje opvoeren, zeker het volume potgrond verhogen en de algehele conditie bekijken waar je planten in staan : te warm/koud, te veel/weinig luchtstroom of tocht, teveel/weining water, te hoge/lage luchtvochtigheid, ...

Zoek het ook in de minder voor de hand liggende details: misschien staat je scroghek te hoog of te laag boven de planten, zijn de potten te koud of juist te warm enz.

 

En je kweekt toch niet toevallig met een tweedehands VSA of lamp of zo?

 

Er zijn vele pistes te bewandelen :lol:

 

Greetz,

Warsawa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grotere potten idd en met aarde op PH6.5 gaan zitten, 5.8 is nl voor hydro. Voor de rest wil ik het goedbedoelde advies geven om die Aptus lekker even weg te zetten en lekker rustig met de canna te doen. Voor de rest niet teveel aan je planten zitten (niet blijven snoeien etc).

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die grotere pot lijkt me echt een must.. Mijn laatste kweek had ik met 400 watt en 6 planten 325 gram .. En toen heb ik 60 gram aan rot weg kunnen gooien .als dit niet het geval was geweest had ik op 385 gezeten .bijna 1 op 1 dus denk dat het echt wel mogelijk is

Share this post


Link to post
Share on other sites
@brambooh: ik kan niet zozeer aanduiden wat je beter kan doen, wel hoe ik het anders doe. 0.5g/w kan best als de kweek tegenvalt, maar als je steeds deze hoeveelheid hebt zijn er mogelijkheden tot verbetering.

 

Ik kweek wel onder 250w en heb eerst horizontaal gescrogt, nu scrog ik vertikaal in een kooi rond de lamp. Voeding is Hesi

 

- grondvolume : Planten gaan bij mij in een bak, kwestie van zoveel mogelijk wortelruimte te geven. Eerst een 50-liter, nu 60 liter voor maximum 3 planten (kleinere bak meestal 2).

- pH : 5.8 is denk ik redelijk ideaal voor bevloeiingssystemen, maar niet op potgrond. Ik meet nauwelijks meer, maar toen ik dat wel deed bij de eerste kweken zat ik met het water + voeding op een pH van 6 tot 6.5 (stijgende voeding = dalende pH). Er staat in één van de sticky's van De Info een grafiek met de opneembaarheid van grondstoffen door de plant t.o.v. pH waarde in potgrond of bevloeiing, scheelt toch wel 0.6 à 0.7 pH tussen beide systemen.

- water : ik geef alleen regenwater. Je moet het wel in de buurt hebben natuurlijk.

- grond : biobizz met een handje natuurlijke N, P en K.

 

De plantenbak heeft een bodemverwarming, voor de rest is er geen extra comfort. Ik probeer de absolute minimumtemperatuur op 15° te houden maar heb al 9° gehad.

 

Toch draai ik gemiddeld 175g, in het nieuwe hokje (vertikaal, maar zelfde setup voor de rest) gaf de eerste oogst meer dan 270 gram.

 

Ik zou je nog tig vragen kunnen stellen over je setup etc, maar met wat je beschrijft zou ik de pH een beetje opvoeren, zeker het volume potgrond verhogen en de algehele conditie bekijken waar je planten in staan : te warm/koud, te veel/weinig luchtstroom of tocht, teveel/weining water, te hoge/lage luchtvochtigheid, ...

Zoek het ook in de minder voor de hand liggende details: misschien staat je scroghek te hoog of te laag boven de planten, zijn de potten te koud of juist te warm enz.

 

En je kweekt toch niet toevallig met een tweedehands VSA of lamp of zo?

 

Er zijn vele pistes te bewandelen ;)

 

Greetz,

Warsawa

 

 

thx hier heb ik wel wat aan!!

ik heb inderdaad ook al dikwijls nagedacht over grotere bakken (50l) mijn vraag is: hoe water je die langs onder? of geef jij langs boven water?

ik moet dan ergens niet aandachtig gelezen hebben want ik dacht altijd ph 5.8 ik ga nu de volgende ronde zien dat die altijd tussen de 6 - 6.5 is. :)

regenwater heb ik ook :-) maar ik heb me laten wijsmaken at je hier ook met moet uitkijken i.v.m bacterien in het water, vandaar dat ik altijd kraantjeswater gaf, ik heb vorig jaar een heel dikke electriciteits-factuur gekregen door alle niet onbelangrijke toestellen die ook komen kijken bij een hokje zoals: waterverwarmer, verwarming hok,mistmaker (lv).... samen toch goed voor 2600w (toen 24u/dag)

ik heb toen beslist zonder te werken, heb men hok 3-dubbel geisoleerd, en vandaar ook dat ik kraantjewater gebruikte zodat die altijd rond de 22g was, als ik nu met regenwater ga werken moet ik natuurlijk terug de waterverwarmer gebruiken, maar als dit 200g xtra oplevert is dit natuurlijk geen probleem B)

 

ik geef ook wel toe dat ik mijn lv eigenlijk niet nakijk, en aangezien ik vorig jaar die verwarming er heb uitgegooid zal er ook wel een temperatuurverschil zijn!

verder staat mijn netje op ongeveer 20-30cm van de potten.

 

en nu je het zegt: ik ken iemand die bij de stad werkt en daar heb ik ooit die vsa van gekregen ( straatverlichting son-t 400w) natuurlijk wel met nieuwe lamp en nieuwe reflector.

dit zou ook wel eens invloed kunnen hebben als ik jou goed begrijp?

 

bedankt alvast, goeie info! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grotere potten idd en met aarde op PH6.5 gaan zitten, 5.8 is nl voor hydro. Voor de rest wil ik het goedbedoelde advies geven om die Aptus lekker even weg te zetten en lekker rustig met de canna te doen. Voor de rest niet teveel aan je planten zitten (niet blijven snoeien etc).

 

Succes!

 

 

grotere potten zijn op komst B)

die ph wist ik idd niet dat dit voor hydro was, dus hier houd ik ook rekening mee in de toekomst.

eigenlijk heeft de growshop mij juist aangeraden te stoppen met canna!

aangezien ik met amne zit kon ik veel beter voor aptus gaan......

ik zeg ook wel.... ik ben niet echt z'on overdreven voeder hoor, denk altijd beter wat minder dan wat te veel...

 

maar jij bedoelt dan gewoon te werken zonder al die suplementen en wel met terra flores en wortelstimulator en enzym..... zie ik dit juist?

 

heb al gezegt dat ik scrogg.... als heel men scroggnetje goe gevuld is, doe ik alles weg onder het net, maar voor de rest blijf ik er wel af...

 

thx voor de info...... :lol:

 

 

 

Die grotere pot lijkt me echt een must.. Mijn laatste kweek had ik met 400 watt en 6 planten 325 gram .. En toen heb ik 60 gram aan rot weg kunnen gooien .als dit niet het geval was geweest had ik op 385 gezeten .bijna 1 op 1 dus denk dat het echt wel mogelijk is

 

 

hoeveel liter potten gebruik jij dan....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canna is een volledige voeding en Aptus is aanvullend. Alleen met Aptus werken lijkt me niet zo'n aanrader als je bepaalde andere basis zaken (zoals het hoe en waarom je PH rond de 6.5 moet hangen op aarde) nog niet zo goed onder de knie hebt.

 

Maar goed, als ik een GS had, dan zou ik ook aanraden om het duurst mogelijke product erop te gooien zonder navraag te doen naar PH/EC, klimaat etc etc en gewoon claimen dat je dan wel 1 op 1 gaat draaien. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

aptus is niet duur

het zit hem in de verhouding

Share this post


Link to post
Share on other sites
Canna is een volledige voeding en Aptus is aanvullend. Alleen met Aptus werken lijkt me niet zo'n aanrader als je bepaalde andere basis zaken (zoals het hoe en waarom je PH rond de 6.5 moet hangen op aarde) nog niet zo goed onder de knie hebt.

 

Maar goed, als ik een GS had, dan zou ik ook aanraden om het duurst mogelijke product erop te gooien zonder navraag te doen naar PH/EC, klimaat etc etc en gewoon claimen dat je dan wel 1 op 1 gaat draaien. :)

 

 

begrijp wel wat je wil je zeggen hoor.

maar het duurst mogelijke product zou ik niet zeggen, aptus is een stuk goedkoper als canna!

 

zoals ik al zei, is mijn basis voeding canna, en suplementen van aptus, nu zie ik juist dat die groei-en bloei voeding van canna over datum was B)

 

in het begin werkte ik alleen maar met alle producten van canna, heb ondertussen 2 ronden ook met aptus gewerkt en moet zeggen dat kwaliteit serieus naar boven is gegaan, wat niet wegneemt dat het een grotere opbrengst zou kunnen zijn!

 

maar goed, die ph 5.8 heb ik altijd gewoon gelezen hier op het forum, wss niet goed genoeg gelezen :lol:

dus die pas ik gewoon aan naar ph 6.5 en de grotere potten en dan zien we wel weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@brambooh : het principe "hou 't simpel en degelijk" is heilig om in het duister je weg te zoeken. Voor je volgende kweek zou ik aanraden :

 

- een bak/ grote potten

- een afzuiging

- inblaas indien nodig

- een filter

- nieuwe VSA (ik raad je eVSA aan, kost wat maar je haalt dat er wel degelijk uit + het is een investering voor vele jaren)

- 1 groei en bloeivoeding, geen supplementen gebruiken tenzij noodzakelijk zoals pH-

- ik weet niet hoeveel oogsten je lamp al meegaat, maar als het +4 is zou ik hem ook vervangen

 

En opnieuw beginnen. Heel veel lezen op het forum helpt om je algemene kennis hoger te brengen en de context waarin je dingen moet verstaan te verduidelijken.

 

+ ik geef gewoon van boven water. Als je beestjesvrij start met je kweek + niet teveel water geeft zie ik niet wat voor voordeel het heeft langs onder water te geven. Al dat soort theorieën vind ik een beetje erover : er zijn ons enige miljarden generaties wietplanten voorafgegaan, ik denk dat deze soort bewezen heeft dat ze zo wel overleeft ook.

 

Greetz,

Warsawa

Share this post


Link to post
Share on other sites
@brambooh : het principe "hou 't simpel en degelijk" is heilig om in het duister je weg te zoeken. Voor je volgende kweek zou ik aanraden :

 

- een bak/ grote potten

- een afzuiging

- inblaas indien nodig

- een filter

- nieuwe VSA (ik raad je eVSA aan, kost wat maar je haalt dat er wel degelijk uit + het is een investering voor vele jaren)

- 1 groei en bloeivoeding, geen supplementen gebruiken tenzij noodzakelijk zoals pH-

- ik weet niet hoeveel oogsten je lamp al meegaat, maar als het +4 is zou ik hem ook vervangen

 

En opnieuw beginnen. Heel veel lezen op het forum helpt om je algemene kennis hoger te brengen en de context waarin je dingen moet verstaan te verduidelijken.

 

+ ik geef gewoon van boven water. Als je beestjesvrij start met je kweek + niet teveel water geeft zie ik niet wat voor voordeel het heeft langs onder water te geven. Al dat soort theorieën vind ik een beetje erover : er zijn ons enige miljarden generaties wietplanten voorafgegaan, ik denk dat deze soort bewezen heeft dat ze zo wel overleeft ook.

 

Greetz,

Warsawa

 

hey man..,

 

een afzuiging, filter en inblaas had ik al hoor :lol:

en om de 2 ronden vervang ik me lamp.

nieuwe vsa (evsa) ga ik volgende ronden aanschaffen,

men nieuwe ronde is er al en ik ga dan inderdaad is met bakken werken en gewoon van boven water geven en zonder suplementen.

 

als ze allemaal zo goed zouden luisteren B)

 

maak jij dan gaten ofzo in die bakken langs onder voor overtollig water?

of zijn dit gewoon dichte bakken?

 

ps. ik ga niet met groeivoeding werken , alleen met bloeivoeding

 

thx al

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb goede bakken gevonden, 2 van ongeveer 50l

 

en er zaten gaten in

 

stel nu dat er geen gaten zouden inzitten, kan dit kwaad?

 

verstikking van wortelen ofzo..... ik denk maar ze ........

Share this post


Link to post
Share on other sites

HOI!

 

 

Dan pak je je schroeftol en een speedboor of een ander boortje en boor je er gaatjes in...vergeet niet in je zijkanten ook te boren lucht je medium goed door..!

 

 

BC

Share this post


Link to post
Share on other sites

oude vsa die voor straatverlichting was?

 

weg met dat ding toch niet meer te vertrouwen

al heel oud dus zowat geen werking meer

 

 

 

 

 

 

 

iedereen zegt altijd ja koop ik volgende ronden heb lowbuget

snap dat niet blowt iedereen zijn eigen eerst arm

en dan beseffen dat je je eigen dope moet kweken

maar geen euro wille uitgeven allemaal met gebruikt spul werken

of alles bij elkaar schrapen

maar wel kunne door roken

en over brand gevaar maar niet te hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites
regenwater heb ik ook :-) maar ik heb me laten wijsmaken at je hier ook met moet uitkijken i.v.m bacterien in het water, vandaar dat ik altijd kraantjeswater gaf, ik heb vorig jaar een heel dikke electriciteits-factuur gekregen door alle niet onbelangrijke toestellen die ook komen kijken bij een hokje zoals: waterverwarmer, verwarming hok,mistmaker (lv).... samen toch goed voor 2600w (toen 24u/dag)

ik heb toen beslist zonder te werken, heb men hok 3-dubbel geisoleerd, en vandaar ook dat ik kraantjewater gebruikte zodat die altijd rond de 22g was, als ik nu met regenwater ga werken moet ik natuurlijk terug de waterverwarmer gebruiken, maar als dit 200g xtra oplevert is dit natuurlijk geen probleem :lol:

 

nee....beter geen regenwater gebruiken...

 

in regenwater zit geen kalk... B)

 

en alle voeding fabriekanten gaan er van uit dat jij kraan water gebruikt...

 

maar... het kan dus wel...mits je kalk toevoegt...

 

de ideale watergeef temp is overigens 20 graden...zie de tips op de canna site... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
oude vsa die voor straatverlichting was?

 

weg met dat ding toch niet meer te vertrouwen

al heel oud dus zowat geen werking meer

 

 

 

 

 

 

 

iedereen zegt altijd ja koop ik volgende ronden heb lowbuget

snap dat niet blowt iedereen zijn eigen eerst arm

en dan beseffen dat je je eigen dope moet kweken

maar geen euro wille uitgeven allemaal met gebruikt spul werken

of alles bij elkaar schrapen

maar wel kunne door roken

en over brand gevaar maar niet te hebben

 

 

 

ze zitten er niet allemaal evengoed voor eh vriend!

 

ik ben invalide dus moet heel goed mijn budget plannen,

 

zou eens willen zien wat jij met 600€ per maand allemaal gaat doen!

 

 

 

 

 

 

regenwater heb ik ook :-) maar ik heb me laten wijsmaken at je hier ook met moet uitkijken i.v.m bacterien in het water, vandaar dat ik altijd kraantjeswater gaf, ik heb vorig jaar een heel dikke electriciteits-factuur gekregen door alle niet onbelangrijke toestellen die ook komen kijken bij een hokje zoals: waterverwarmer, verwarming hok,mistmaker (lv).... samen toch goed voor 2600w (toen 24u/dag)

ik heb toen beslist zonder te werken, heb men hok 3-dubbel geisoleerd, en vandaar ook dat ik kraantjewater gebruikte zodat die altijd rond de 22g was, als ik nu met regenwater ga werken moet ik natuurlijk terug de waterverwarmer gebruiken, maar als dit 200g xtra oplevert is dit natuurlijk geen probleem :lol:

 

nee....beter geen regenwater gebruiken...

 

in regenwater zit geen kalk... :)

 

en alle voeding fabriekanten gaan er van uit dat jij kraan water gebruikt...

 

maar... het kan dus wel...mits je kalk toevoegt...

 

de ideale watergeef temp is overigens 20 graden...zie de tips op de canna site... ;)

 

 

ok bedankt man!

 

was ook van plan gewoon met kraanwater voort te doen

 

thx!!

 

HOI!

 

 

Dan pak je je schroeftol en een speedboor of een ander boortje en boor je er gaatjes in...vergeet niet in je zijkanten ook te boren lucht je medium goed door..!

 

 

BC

 

 

ok, der zitten gaten in hoor, maar vroeg me af er nou echt verluchting gaten moeten inzitten?

bij deze is dat dus een ja B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een nieuwe evsa en meer medium gaat je oogst echt wel meer worden...

 

wat heb je voor de rest aan setup :lol: ?

 

kzou gewoon een kweektopic beginnen...daar zal je zeker niet minder van worden B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je je wil verbeteren. Eerst maar eens dat gr/watt verhaal uit t raam gooien. Hang die 400watter boven 10m2 aan plantjes en je hebt meer dan 1gr/watt. Het gaat erom wat je van die 5 plantjes haalt. Gr/watt is niet relevant.

 

Dan, je gebruikt een magnetische vsa die waarschijnlijk maar 300 watt geeft. En voila, je kweekt al een stuk beter dan je dacht he :lol:

 

Ik snap best dat je geen vermogen wil of kan investeren in fancy apparatuur, Denk daarom aan wat het belangrijkste is.

 

1)klimaat. Een goed klimaat hoeft niet duur te zijn. Beetje creatief met aan en afzuig kost niks.

2)Licht. Daar zeggen we niets meer over B)

3)De rest, aarde potjes enz enz. Geef geen centen uit aan potjes en ditjes en datjes. Spaar die centen en geef dat aan punt 1&2 uit. Een goede oogst komt niet uit een potje/flesje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zitten er niet allemaal evengoed voor eh vriend!

 

ik ben invalide dus moet heel goed mijn budget plannen,

 

zou eens willen zien wat jij met 600€ per maand allemaal gaat doen!

 

 

dan gaat er denk wat fout bij jou ik ben ok afgekeurd 100% maar krijg er wel meer dan 600

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik krijg 635 in de maand.. en toch geld over voor beetje leuk spul.. prioriteiten? kwestie van beginnen en uitbreiden? weet niet wat voor invaliditeit je hebt.. met zonder handen of benen dan word het natuurlijk lastig allemaal..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik krijg er 1000 maar dat is ook zoweg met alle rekeningen en huur

pfff en dan nog wat kinderen koste :lol:

ik vind als je lowbuget hebt dat je beter kunt wachten bv vakantie geld kun je wat leuk voor halen hoor

en heb je meteen wat goed spul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...