Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gupsel

regelthermostaat afzuiger

Recommended Posts

omdat het buiten wat kouder word wil ik graag iets hebben om mijn afzuiging te regelen... met lamp aan en afzuiging op 100% heb ik een temp van 21 ong... afzuiging af word het wel 34 graden.. dit word natuurlijk getest zonder planten :P :rofl nou heb ik wel een dimmer maar daardoor bromt de afzuiging wat natuurlijk niet goed is. nou zocht ik iets wat de afzuiger regelt op temp zonder te brommen? zodat als de lamp aanstaat het bijv niet warmer word dan 27 en als de lamp uit is het niet kouder word dan 20 graden.(kouder dan bij verwarmen) natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze gebruik ik, Torinsifan 8A

 

gallery_35709_14630_638624.jpg

 

Omschrijving

 

 

De regeling is mogelijk met een autotrafsformator in ARIC series en met een triac (principe van de faseverdeling) in TRIC series, in automatische of manuele modus.

 

Handmatig, op deze stand kan je de gewenste snelheid instellen en de

vertilator blijft continue op de ingestelde snelheid doordraaien.

 

Automatisch, op deze stand kan je de gewenste temperatuur instellen en de

regelaar zoekt continue de noodzakelijke snelheid om de gewenste temperatuur

te bereiken (de afzuiger gaat automatisch harder of zachter).

 

De regelaars zijn uitgerust met:

 

Een temperatuursone, die ingebouwd is in een metalen doos, voor de meting van de omgevingstemperatuur door middel van een kabel (5m lang)

Een extra kabel voor de verbinding van de regelaar op de AC-lijn (1.5m lang)

Drie Schuko output stekkers voor de verbinding van maximum drie ventilatoren zonder het gebruik van hulpcontactdozen.

 

Grtz T-h-Z

Share this post


Link to post
Share on other sites

@the aa zee

 

hoopte wel erop dat er regelaars zijn die goedkoper zijn dan 300 euro.. ziet er trouwens wel leuk uit

Share this post


Link to post
Share on other sites
@the aa zee

 

goedkoper dan 300 euro..

 

Ja die zijn er zat.........

 

..........maar die brommen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
:P inderdaad. Als je handig bent met electro dan kun je met twee variacs en een thermostaat een twee-standen type in elkaar zetten maar als je dat niet bent dan is het wel zo veilig en stil om voor een transformator gestuurde controller uit te gaan (die ook vaak 5-traps is). Ik zal je één ding beloven: dat is een investering waar je nooit spijt van zult krijgen. Geloof me! Je gaat écht aan me denken als je wat anders koopt :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik torin en tmf , wat ik een nadeel vind, is dat de in en de uitblaas niet afzonderlijk kunt regelen. dus alle 3 de aansluitingen doen presies hetzelfde aantal toeren.

 

Hoop dat het een beetje duidelijk is :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ whatssupp.. wat moet ik me voorstellen bij zon vijftraps..? en ja handig met electro ben ik ook wel maar meende dat die variacs ook vrij prijzig waren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smscom twincontroller is een goed voor 100euro en bromt niet!

Alleen geen max toeren knop wel min toeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...