Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ganja_stickie

oogsten of nog even laate staan..

Recommended Posts

Hey medekweekers.

Ik ben bezig met een testkweekje met autoflowers binnen.Ik heb 2x royal automatic en 4x ak 47.Op 1 juli heb ik de zaadjes laten ontkiemen en na 2 weeken kwamen de eerste plantje zijn kopje tervoorschijn.We zijn nu 76 dagen verder(toen de eerste zijn kopje liet zien).Dus zonder de voorgroei bijgerekent zitten we nu op 62 dagen bloei..Maar nu vraag ik me af waneer ik kan oogsten.Normaal gezien kan je deze soorten oogsten 2 maanden na de ontkieming(sta op pakje van zaadjes).Ik wist dat het meestal langer was dan dat het op de verpakking staat maar nu zit ik er toch al paar weeken over.De royal automatic ziet er meer klaar uit dan de ak 47.hieronder zijn wat foto's ...

 

De ak 47

 

gallery_33873_14344_1321915.jpg

 

gallery_33873_14344_1124357.jpg

 

gallery_33873_14344_741005.jpg

 

gallery_33873_14344_86756.jpg

 

gallery_33873_14344_1359493.jpg

 

En de royal automatic

 

gallery_33873_14344_1111688.jpg

 

greets ganja_stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn er bijna, probeer het zowiezo nog een weekje en dan weer foto`s, houdt ze in de gaten ivm rot, mooie knuppels btw B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor de snelle reactie..

ik ga zeker volgende week nog wat foto's plaatsen.Mss moet ik al stoppen met voeding te geven en dan spoelen deze week?

Ik heb spijtig genoeg vandaag geen foto's getrokken van de onderkant.Want daar is hij een beetje onderwikkelt denk ik.zal er volgende keer ook foto's van maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er toch bes lekker uit voor Autoflowers! :) De Royal Automatic ziet er op het 1e oog wat rijper uit, al kan dit aan de foto liggen.

Zou ze idd nog ff een 10dagen spoelen ofzo, succes met de laatste loodjes :(

 

Peace MJ B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra je begint met spoelen gaan ze vanzelf sneller achteruit en zijn ze zo klaar B)

Knappe buds man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu mooi 2 weken proberen te spoelen en zoals eerder vermeld door andere let op met rot!

 

dus de potten niet helemaal doorweekt maken! maar wel voldoende water geven i.v.m. de bloei.

dus zou ik het in 2x verdelen per dag.

 

verder moet het goed komen, zien er goed uit B)

 

gr L€on

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ik ben nu een week aan het spoelen..

maar ik heb gezien dat 1 plant komt te hangen.precies of de bovenste hoofdtop te veel begint te wegen.

Zou dit kunnen komen dat de top teveel water opneemt?ik heb ook een donker plekje gezien en maak me nu ook zorgen om toprot.

hebben nog al mensen gezien als ze spoelen dat ze beginnen door hangen??

 

is het ook veiliger voor toprot om bv 1dag (iets meer) water te geven en de 2de dag laten droogtrekken en dan het zo herhalen???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedere dag goed op rot controleren en van het weekend lekker de planten op de kop hangen

 

Wens je een lekker smookie toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan zowiezo je watergiften afbouwen, en wanneer je je aarde niet hergebruikt de laatste 4 a 5 dagen helemaal geen water meer geven, scheelt ook in gewicht met het afvoeren van deze aarde.

Ik zou je toppen ondersteunen met touw of stokken, en zoals Predator zegt, dagelijks controleren op rot, kijk vooral naar kleine gele blaadjes die de toppen ingaan, er even voorzichtig aan trekken, zitten de blaadjes stevig vast dan heb je geen rot, laten ze gemakklijk los, dan even de top open maken met je vingers en bidden dat je geen rot hebt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik controleer het zeker elke dag op toprot.Ik hoop dat ik het snel kan herkennen zodat ik erger kan voorkomen moest het gebeuren.Ik ben vorige donderdag begonnen met juist water te geven.Ik ga nog tot morgen water geven of tot vrijdag mss en dan zaterdag ze omhakken.Het grootste deel van de bladeren eraf knippen en dan onderste boven hangen in de kweekruimte.Lekker in het donker en met een kacheltje dat ik op de kamer kan zetten kan ik de temp ook mooi regelen.Alvast bedankt voor de reacties .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben vorige donderdag gestart met het spoelen dus gisteren juist een week geleden.Ik zou ze vandaag geen water meer geven hebben en morgen ook niet en ze dan savonds omhakken.Ik had nu al van wat mensen gehoord dat ik beter nog een week extra zou spoelen en de laatste 2 dagen van die week geen water meer geven.Maar nu las ik ook in oude topics dat sommige de plant de laatste 2 dagen in het donker zetten.Nu vraag ik me af wat het nut er van is??ben er nog niet echt uit wat ik ermee ga doen en wat het beste is.Ik dacht ook eerst dat een week spoelen en en dan 2 dagen geen water meer geven genoeg was.Maar ook wss gevaarlijker voor toprot..Hieronder nog wat foto's van hoe ze vandaag staan.

 

gallery_33873_14344_433175.jpg

 

gallery_33873_14344_1286233.jpg

 

gallery_33873_14344_620357.jpg

 

gallery_33873_14344_336217.jpg

 

gallery_33873_14344_1138463.jpg

 

Greets Ganja_Stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey is heel simpel...

 

Knip alle grote uitstekende bladeren af en check de toppen goed op rot.

Dan span je een paar touwtjes in je tentje en hang je de plant op de kop.

 

Afzuiger eerste 3 dagen zo hard mogelijk, daarna rustig aan.

 

Ik weet, het liefst zo langzaam mogelijk drogen maar in het najaar kan je beter eieren voor je geld kiezen en in de eerste 3 dagen een zooi vocht eruit trekken!

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...