Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
WeedZilla

Eerste kweek, zoveelste poging.

Recommended Posts

Yo greenfingers, thanx voor je reactie dude. Inbreken, nou nou zo zou ik 't niet noemen. Ik in ieder geval niet, ben vrij soepel.

Die kleintjes die je in mijn vorige post ziet, die staan ook op een verhoging van ~50cm.

Maar dat heb ik al gezegd :tu

 

@hazer: nog een dag of 8? Of op dag 8?

Ik las iets van: als je de wortels onderin je pot ziet doorkomen overpotten.

Dat zal je ook wel bedoelen denk ik, nietwaar?

 

Dus die zaailingen kunnen na 10 dagen ofzo naar de batmix?

Kunnen ze dat wel aan?

Is die batmix daarvoor niet te zwaar bemest, of kan dat wel?

Had ook ooit ergens gelezen dat bij biologisch kweken je nooit kan overvoeden en dat de plant precies zoveel opneemt als die nodig heeft.

Dus in dat opzicht zou je ze meteen in de batmix kunnen zetten.

 

Maar ja, je leest tegenwoordig zoveel op 't net.............waar da fuck kan je dan nog vanuit gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi weedzilla! ;) OK alle goeds met je ronde!!

Ja, in die potjes kun je makkelijk 2 weken voorgroei aanhouden, vroeger overpotten is alleen maar riskanter; het is een keuze, dus! Jonge worteltjes even laten gaan!! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze zaailingen staan zo bijna 50 dagen in een koffie bekkertje ik meet geen ph en ec ik gebruik hesi voeding :tu

gallery_32069_14913_4926947.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ groenefingers: Dus jij zegt laten zitten in die zaai&stekgrond voor 2 weken? OK jij zegt 't, jij hebt immers groene vingers :tu

 

@ choca: PH meet ik ook niet, al heb ik wel een PH-meter. Ook de EC niet, heb hier de Biobizz-lijn in de koelkast staan.

Zag je kweekje trouwens, en ik zag tot mijn grote verbazing dat we dezelfde tent hebben. Alleen ik heb er nog extra inlaten gemaakt.

Had ergens toch het idee dat dat een zwak punt was van deze tenten. De DR kent namelijk 3 inlaten beneden, dus simuleren die hap dacht ik ;)

Maar kennelijk komt dat niet zo nauw, je hebt een mooie volle en groene bak!

 

Verder wil ik eigenlijk eerst overpotten naar 1.5L-3L-potjes die ik hier nog heb liggen.

Ik zit namelijk met regulier zaad, het zou dan zonde zijn om deze 9 planten meteen over te potten naar 11-Liters. Voor hetzelfde geld sta ik dan mannen op te kweken.

Beetje zonde van de batmix bedoel ik.

Verder doe ik morgen een foto-update, op dit moment staan ze precies 1 week onder HPS.

In mijn vorige poging (jesus, dit verslag kent 3 pogingen) gingen ze precies na 2 weken naar de knoppen.

Dus over een week weet ik of ik het probleem de pan in heb gehakt.

Ik kan bijna niet wachten, maja je doet er niks an.

 

 

Laters gasten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

haai WeedZilla ;) vind wel rot voor je dat het al paar x zo naar de knopen is gegaan

maar je weet de aanhouder win :P ik zelf ben niet zo fan van bat mix grond

die voeding die jij gebruik ken ik ook alleen maar van naam dus ik ben net even op hun site wezen kijken vind weinig info over de voeding

 

Bio·Grow is een vloeibare groeibevorderende mest die u met de meeste aardesoorten en substraatmengsels kunt gebruiken. Door een basis van 100% Nederlandse suikerbiet, ook bekend als melasse, activeert de bacteriële flora in de substraten.

Bio·Grow® is een zelfstandig werkende mest. Begin met planten meteen met Bio·Grow® te voeden zodra de eerste bladeren verschijnen en blijf voeden tot aan het einde van de fruitproductie. Zo bent u verzekerd van een ruime oogst met zeer zoete vruchten.

 

ik vind maar vreemd spul suikerbieten ? :tu het activeert de bacteriële flora in de substraat het lijk mij dus niet echt voeding als het alleen maar

bacteriële flora activeert ik zou je aan raden als nu weer niet luk gewoon atami grond te nemen of een andere licht bemeste grond en een flesje wortels complex en tnt groei complex van hesi en het voeding schema van hun ik denk dat er weinig mis kan gaan en als het weer niet zou lukken dan zou ik nog kunne bedenken dat je last heb van Aardstralen :) heb een x een verhaal gehoord ook van iemand die zij ook er groei niks bij mij ga ieder keer kapot bleek ook last te hebben van Aardstralen ik hoop voor je dat het nu wel wat beter ga en als je als je planten in grote poten zou zetten en je heb mannetje s er tussen kan je die grond toch ook weer laten in drogen haal je de wortels er uit en dan gebruik je gewoon weer voor je volgende ronden suc 6 WeedZilla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou............op zich niet zo vreemd die suikerbieten denk ik. Die maffe Britten zijn anders wel gek op Biobizz :tu

Alles wat wij mensen eten wordt ook in suikers omgezet als ik me niet vergis.

Had trouwens ook al lichtbemeste aarde van Plagron geprobeerd, zonder resultaat natuurlijk.

Maar tot nu toe ziet 't er nog prima uit, zag zojuist al kleine worteltjes onderin de potjes.

Alsnog heb ik ze een beetje wortelstimulator gegeven, das de 2e keer in totaal.

 

Temperatuur s'nachts ~23 graden, overdag ~28graden.

LV 30-40%

 

Dag 9 groei

gallery_35458_14988_152354.jpg

 

gallery_35458_14988_470493.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gaat precies de goeie kant op nu ;)

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehehehe, ja............Never give up, ja toch :lol:

Ze staan nu exact 10 dagen en nog niks geels te bekennen, dat geeft wel hoop. En een goed humeur.

Wat er wel te bekennen is is een wat frappante groei hier & daar. Maar dat zal wel aan 't soortje liggen denk ik, oordeel zelf.

 

Dag 10 groei

gallery_35458_14988_437661.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

als jet het vergelijkt zie je idd vooruit gang, goe bezig en houden zo :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij alle potjes zag je de worteltjes onderin groeien, tijd om te verpotten dacht ik zo.

Ik heb besloten om ze meteen in 11L-potten te knallen met batmix, en ingewaterd met 600ml onafgezuurd water. Wat eigenlijk teveel was; de tensiometer zegt 30mbar.

Zie hier...

 

Dag 11 goei

gallery_35458_14988_537009.jpg

gallery_35458_14988_360094.jpg

 

Vind ze er allemaal wel mooi groen bij staan, enkel groeien ze een beetje maf. Misschien is 't gewoon een minder stabiele soort ofzo, kan anders niets anders erop zeggen.

Dus tot zover gaat alles prima in tegenstelling tot 't verleden.

Ik geef 't nog 1 week de tijd en dan kan ik vaststellen dat 't alleen maar aan 't vinyl lag, maar omdat ze nu nog groen zijn weet ik het bijna wel zeker.

Met maf groeien bedoel ik dat ze bladeren hebben alsof ze zijn aangevreten door ongedierte wat natuurlijk niet kan, check de onderstaande foto's maar eens.

 

gallery_35458_14988_372518.jpg

gallery_35458_14988_441782.jpg

gallery_35458_14988_478512.jpg

gallery_35458_14988_919922.jpg

gallery_35458_14988_365933.jpg

 

Daarom toch maar nog 8x Double-Fun in een beker water & waterstofperoxide gegooid, alleen die gaan dan wat minder lang op 18/6.

gallery_35458_14988_140443.jpg

 

Ik weet namelijk niet wat 't wordt met die anderen, maar zolang ze groen blijven zit ik goed.

Groen = goed, zo simpel is 't :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allright, tijd voor een upperdate :rolleyes:

 

Als eerst heb ik mijn actieve inlaat eruit gesloopt.............eeeeeeeeh netjes eruit gesneden bedoel ik.

Ik had dat kunststof rooster (zie post 1, plaatje 1) met Bizon-secondekit vastgezet, maar ivm mijn weekmakerstrip heb ik deze er toch maar uitgehaald en gaas voor gezet; nadien vastgezet met punaises.

gallery_35458_14988_319809.jpg

 

De Double Funs.................... 8 uitgezaaid 8 uitgekomen; 100% resultaat dus. (die andere zaadjes: 8 van de 13)

Hier staan ze 2 dagen onder HPS, zojuist de eerste dosis wortelstimulator gegeven met ~ 40ml per plantje.

gallery_35458_14988_569357.jpg

 

Kijk, deze 4 gaan prima. Op eentje na, deze heeft een beetje gele bladpunten. Das de meest linkse van het stel.

Dag 19 groei.

gallery_35458_14988_58681.jpg

 

Ietwat gele bladpunten aan de onderste set bladeren.

gallery_35458_14988_601044.jpg

 

Deze gaat prima.

gallery_35458_14988_526669.jpg

 

Deze ook.

gallery_35458_14988_228775.jpg

 

En deze ook.

gallery_35458_14988_272034.jpg

 

En omdat deze 4 goed gaan heb ik zo ook getopt, doel ervan is dat ze minder de lengte in gaan groeien.

Zo hoop ik dat ze niet veel langer worden dan de Double-Funs, deze ben ik niet van plan te toppen & ik wil ze niet zo lang door laten groeien als de anderen.

Zie hier de getopte planten, dit was trouwens ook mijn eerste keer toppen. Is dat een beetje goed gegaan?

gallery_35458_14988_379367.jpg

gallery_35458_14988_41759.jpg

gallery_35458_14988_604839.jpg

gallery_35458_14988_903900.jpg

 

Maar deze 4 planten doen niet echt mee, niet dat ik ze veel anders heb behandeld dan de bovenstaande. Ze zijn wat lichter van kleur, onderste bladeren geel/bruin. Blijven achter qua groei.

Snap het niet echt, maar ik vind het ook geen stabiele soort; ze groeien allemaal anders. Sommigen hebben zelfs 4 bladeren, heel maf. Beetje zonde van de batmix, maja hoort erbij.

Check 't deze 4 maar eens.

gallery_35458_14988_904665.jpg

gallery_35458_14988_225756.jpg

gallery_35458_14988_340417.jpg

gallery_35458_14988_353648.jpg

 

Dusseeeeeeeeeeh doe ik het nou verder een beetje goed of wat? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar blijven de die-hard kwekers nou?

Ik zie ze alleen posten bij kweekverslagen waar het allemaal al zo goed gaat.

Een beetje Johan Cruijf-gedrag nietwaar :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb ik ook zeker niet gedaan. Volgens de fabrikant zou batmix genoeg voeding moeten hebben voor 6 weken, ikzelf ga uit van 4-5 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No one.

OK, slotje mag d'r van mij op.

Account kan een streep door.

Ik zoek het zelf wel allemaal uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ik je dan een tip geven, aangezien het steeds verkeerd gaat, probeer eens foolproof te kweken dan.

Gebruik een lightmix, schimmels, wormenmest een beetje maerl en Buffertabs, rond de 3e week bloei een beetje Bac.

Grotere potten is je al verteld, klimaat op orde houden, wateren volgens je tensio en potgewicht, zorg voor verse lucht, de rest gaat vanzelf, het zijn maar plantjes.

Je moet alleen wel naar de adviezen luisteren, en natuurlijk uitvoeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...