Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LED_KROKET

Voorgroei vraag

Recommended Posts

Hoi

 

Ben 5 amnezen aan het superscroggen in een SJ240 met een ijzeren groene net/hek.

 

Ik bind alle takjes enzo vast aan het net met vuilniszak-strips en het gaat allemaal goed, net is met de dag voller.

 

Ik wacht tot het net vol is voor ik ze in de bloei zet, ze zijn nu 3 weken oud onder 600w adjust-a-wings en in 40L smartpots.

 

Even tot mijn vraag komen.. lampen hangen nu op 80cm (vanwege hitte) maar inprencipe zal ik over 1 week 90-100% volle net moeten hebben

 

volgens een scrogexpert van de GS... mijn vraag is als ik de ventilatoren aanzet en de lampen verlaag gaan ze dan misschien iets harder groeien

 

onderdruk ik ze dan alleen maar om compacter te blijven?

 

 

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je lamp moet zeker naar 50-60 cm voor het beste resultaat. Daarnaast moet de temperatuur in je hokje tussen de 18-28 graden zijn. Daarboven vertraagd de groei maar je planten kunnen het wel hebben. Met de Wings kap moet je zelfs nog lager boven je planten kunnen komen evt. met de spreader (al ben ik er zelf geen fan van).

 

Waarom denk je niet eens aan een topshield kap, die met een ventilator, bij je lamp. Dan kun je nog veel lager en je lamp wordt meteen gekoeld. :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de klok omgooien als het net 3/4 vol is. Die amnezen willen nog wel even doorgroeien en dan heb je je net zo vol.

 

Als je echt met je temp in de problemen komt kun je altijd voor zo'n tube gaan. Ben ff de naam kwijt. zo werk je het beste de temp van je lamp weg.....

 

Verder, fan over je planten laten blazen en wat is er zo 'super' aan je scroggen? Scroggen is scroggen toch??

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klok om als net 80% is bij hybride en omlaag met die Adjust, fannetje tussen net en lamp en klaar is klara, heb je helemaal geen TSP voor nodig :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou vooral willen adviseren om naar tuincentrum te gaan en echt binddraad te halen .

of van die handige klemmetjes :vape:

 

het ijzerdraad van vuilniszakken wil nog wel eens problemen geven.

 

beetje amnees groeit nog een week of 3-4 door bij 12-12 .

 

onkruid sneller laten groeien gaat bij temp van 30 graden en lv van rond de 70 .

sneller krijg je het echt niet :lol:

 

lamp op 80 cm is zeker geen probleem , heb je een diepstraler of een breedstraler kap??\

 

fan kan je beter ook aanzetten in de groei periode...

dit zorgt ook voor een betere sapstroom in de plant zelf .

 

GroeneGroet,

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

humm lampen hangen nu op 60cm met een clipfan op elke adjust-a-wing die recht over de bulb blaast.

 

temp op planthoogte is tussen de 28,50 - 29,50 graden constant.

 

ze drinken 1L tot 1,5L per dag per plant. Ze zijn vandaag precies 1 maand oud vanwaar 6 dagen in de propagator geweest.

 

Maar het net is nog maar zo'n 60-65% vol naar mijn idee, en hij zal rond de 90% moeten zijn... blad is donkergroen zonder verbrandde puntjes of

 

rarigheid, gisteren ook preventief roofmijten uitgezet 1000st. lv is rond de 45%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...