Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LED_KROKET

Vraagje aan alle tneon/cfl gebruikers

Recommended Posts

Hoii!

 

Ik heb een lege tentje staan waar ik wilde experimenteren met éen moederplantje kweken onder Tneon of iets met buizen :D

 

mijn vraag is, de voorgroeifase met dit soort licht... verloopt het veel slomer dan met hps/mh ?

 

als ik een stelling moet maken:

 

1. met 600w hps krijg ik een stekje binnen 2 weken tot +30cm

 

2. wat zal de progress zijn met een tneon ?

 

 

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel minder natuurlijk, voor eigen gebruik zet ik ze onder t-neon, dan gaat t wat trager tot ik stekken nodig heb dan zet ik ze een dag of 5 tot een week voor t stekken onder HPS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan 1 t neon armatuur van 110 watt niet vergelijken met 1 400watt lamp.

 

Hang dan 4x 110watt t neon op.

 

Dat het met t neon langzamer lijkt te gaan, komt doordat de planten minder strekken.

 

Hang je de t neon iets hoger, sprieten ze meer net als met hps en gaat de boel evensnel.

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt idd niet te vergelijken en ik heb wat T.Neontjes hangen.. :D

En toch worden ze steviger onder HPS en haal ik er meer vanaf zoals ik in deze post al heb gezegd.

 

Voorbeeld; onder 600w TNeon, (4x2x75w.) 8 moeders op kniehoogte haal ik zo'n 160 stekken, 20 per plant gemiddeld.

Terwijl ik er minimaal 30 soms 50 per plant afhaal na een weekje onder 600 HPS, dus het dubbele en stevigere klonen.

 

Ook is het te merken in het bloeihok, het blijven een soort van achterblijvers oftewel ielere planten t.o.v. de HPS dames.

 

Grtz.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verschil komt door gebruikte kleurenspectrum en heeft amper wat met wattage te maken (kleine stekkies wortelen sneller en zijn sterker) al moet je natuurlijk niet overdrijven.. 110W is zat voor een mamma om er per 14dgn een stek of 10 vanaf te kunnen halen, ik deed het 2jr lang met 110W T8 in een kassie van 60hg notabene (s5).

 

Mamma onder TNeon zet je meestal onder 865 waar een HPS vol spectrum heeft.

 

Zet je mamma maar eens onder MH, krijg je ook meer sprietige stekken, heb nu de s5 onder MH staan (150W) en dat zijn eender aan Tl stekken en verschil van stek uiteindelijk afgebloeid moet ik nog meemaken, geen verschil daarin gehad (nog nooit in de 8jr dat ik nu bezig ben).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...