Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

EasySc

Is dit een Autoflower of niet

Recommended Posts

Hallo iedereeen,

 

Ik twijfel of mijn White Widow een Autoflower is of niet...

 

3 maanden geleden kocht ik via wietzaadjes.nl :

 

- 5 zaadjes Royal Dwarf Autoflower van R.Q.

- 5 White widow zaadjes autoflowering van LowLife .

 

De WW’s wilden maar niet ontkiemen ondanks allerlei zaken geprobeerd te hebben, de R.D.’s was geen probleem op dezelfde manieren die zijn al geoogst (elders)...

Net voor mijn vertrek op vakantie deed uik er 2 WW’s in de tuin in de grond en bij terugkomst bleek er dan toch een klein WW plantje te staan....

Ik vermoede toen al dat er iets was met die WW zaadjes; slechte kwaliteit of zo...? Vond het het vermelden waart...

 

Ik heb dit plantje dan verder groot gebracht de voorbije 7 weken in een kast in de kelder; zit dus in de 8 ste week.. (250 whps).

Ze deed het heel goed... Heel subtiele bloeiverschijnselen leken te verschijnen (haartjes in de oksels) , kan me niet herinneren in welke week exact, maar het stelde me toen min of meer gerust.

 

Ik dacht ook dat ze enkel de laatste weken begonnen te bloeien omdat WW er langer over doet (10 weken minstens), maar bij de RD’s was de bloei al sneller duidelijker zchtbaar besef ik nu

Ik had ook wat gele blad probleempjes, magnesiumtekort en te nat, maar die zijn zo goed als opgelost via bladvoeding met magnesiumsulfaat.

Ik dacht eerst dat het daaraan lag (vertraagde bloei), maar dit kan nu sinds en week niet meer...

Ik durfde 2 à 3 x tijdens de donkere periode eens te gaan piepen, zo subtiel mogelijk met een' zaklantaarn', niet beseffende 'hoe erg' dit kan zijn....

 

Dus ben ik voorbije week pas echt ongerust geworden omdat er nog steeds te weinig (geen) bloeiverschijnselen waren

Had ook al gevonden dat bijna bij iedereen na 3 weken al bloeiverschijnselen te zien waren en dus begon ik te denken dat het toch geen Autoflower is.

Ze staat er wel al van kiem tot nu, 8 weken, 7 weken binnen... wordt bijna te groot.... :o

 

Vorige nacht heb ze op 12/12 gezet!

 

gallery_34155_14448_209684.jpg

 

Er staan er nog enkele....

Ik plaats mss nog een recentere van de top...

 

Was het op 12/12 zetten de juiste beslissing?

Zal ze nog veel doorgroeien... ? Ze lijkt maar blaadjes te blijven aanmaken ipv toppen te vormen

 

Sinds de 12/12 zie ik precies al meer haartjes aan de oksels verschijnen, maar toch....

 

Dank voor elke waardevolle mening mensen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

das geen autoflower :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze heeft het een beetje heet ook denk ik

Nochtans meestal rond de 25 graden, rond de top wellicht wat meer maar er staat een zwenkende ventilator op...

Deze foto's zijn ook net na het water geven en lichten aan

Ze drinkt wel een dikke liter per dag en soms durven de stelen serieus hangen, probeer daarom 2 x 600 ml te geven....

 

das geen autoflower :o

Dan heeft wietzaadjes me dubbel liggen, 4 niet ontkiemde zaadjes en dan diegene die wel ontkiemt blijkt geen autoflower te zijn

 

Bij de bestelling stond er bij de RD’s AutoflowEr en bij de WW's AutoflowERING… Is daar een verschil in misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of er autoflower of autoflowering staat zou geen verschil mogen maken, komt allemaal op hetzelfde neer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is wietzaadjes.nl die gozer heeft 153 andere sites op zn naam staan.......

Share this post


Link to post
Share on other sites
das geen autoflower :o

 

met zo veel weken mag je dan toch al wat toppen zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik ze in mijn kast afbloeien denk je? Zal ze nog verder doorgroeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand een voorstel van wat ik nu best doe?

 

Voorlopig trek ik ze van de lamp weg met een koordje...

 

Ze kan binnen enkele dagen eventueel naar een grotere tent met 600 watt.

Dien ik ergens zeker rekening mee te houden?

 

Wederom Vielen Dank!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De enige optie is denk ik om een gewoon af te laten bloeien. Klok op 12/12 en afwachten.

 

 

 

Meestal groeien ze in de bloei de eerste paar weken nog door maar aangezien je al 8 weken aan het voorgroeien

bent weet ik niet of dat nu ook zo is.. Ga er maar vanuit dat ze nog iets groter wordt in de bloeifase.

Als je de plant nu al met touwtjes uit de buurt van je lampen moet houden dan lijkt overplaatsen naar een tentje

me erg verstandig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezeer die nog zou kunnen doorgroeien in de bloei hangt ook van je bodem af... hoop dat je die niet in een 45L pot hebt gekwakt? En nu staat je klok op 12/12, maar stond ie ervoor per toeval op 24? Want het gebeurt soms dat autoflowers amper willen bloeien bij 24 uur licht (wat ze zouden moeten doen maar niet alle genetica is dezelfde) maar dan wel reageren als je er toch wat uurtjes nacht in steekt.

 

Maar dat een autoflower zelfs na 8 weken aan 24 uur niet zou bloeien lijkt me sterk...

 

Volgende keer regulier zaad in een scrog :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greenstein +1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoezeer die nog zou kunnen doorgroeien in de bloei hangt ook van je bodem af... hoop dat je die niet in een 45L pot hebt gekwakt? En nu staat je klok op 12/12, maar stond ie ervoor per toeval op 24? Want het gebeurt soms dat autoflowers amper willen bloeien bij 24 uur licht (wat ze zouden moeten doen maar niet alle genetica is dezelfde) maar dan wel reageren als je er toch wat uurtjes nacht in steekt.

 

Maar dat een autoflower zelfs na 8 weken aan 24 uur niet zou bloeien lijkt me sterk...

 

Volgende keer regulier zaad in een scrog :o

 

Pot is er eentje van 11 liter, Royal Mix van Plagron en ze stond op 18/6, heel de tijd, gzien daar de beste resultaten mee behaald werden...

 

Inderdaad! geen autoflower meer voor mij, tenzij de Royal HAze Automatic van RQ die ik nog liggen heb, blijft klein en is toch een haze soort en RQ, daar heb ik volste vertrouwen in :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja als 'ie op 18/6 na 8 weken niet bloeit...

 

Laat ons zeker weten wat ze doet nu ze op 12/12 staat! Ik ben eigenlijk benieuwd naar je pheno's om te zien of het een eerlijke vergissing was en ze reguliere WW hebben gegeven of dat het eindproduct helemaal niets met WW te maken heeft.

 

Als wat Grow Weed zegt klopt zal de verrassing nog niet gedaan zijn vrees ik... Ik kan van je ene foto niet uitmaken hoe de plant er in haar geheel uitziet en dan nog, als je zaad niet is wat het zou moeten zijn kan je pas na het curen een berekende gok maken van wat je kreeg.

 

Goed, namen zijn niet van belang. Knal die maar mooi onder je 250 watter, bind je plant neer OF investeer in een cooltube, win je toch snel weer een decimeter of twee.

 

Waar je wel op zal moeten letten is voeding... Je kan met een plant zitten die 8 weken bloeit, maar voor hetzelfde geld (letterlijk deze keer blijkbaar dankzij wietzaadjes.nl :o ) zit je met een hybride die 12 weken bloeit. En in een 11 liter pot zal je in beide gevallen vaker dan niet moeten bijvoeden.

 

Ik duim voor je dat er niet nog meer verrassingen uit de lucht komen te vallen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Baekelandt!

 

Ze is net verhuisd naar een tent waar ze 5 Swiss Chees dames gaat vergezellen om samen vd 600w zon te genieten....

Ze krijgt daar ook een grotere pot met wat verse aarde ...

 

Trouwens... Ik zag op die enkele dagen al meer bloeiverschijnselen dan in de voorbije 5 weken :o

 

Alles ging eigenlijk perfekt, vooral na het oplossen van het magnesium probleem, ze groeide relatief groot in een kleine kast....

 

En dus beginnen we opnieuw met een 'Automatic Haze' van RQ ook Autoflower OF een Kush

De Seed booster staat al klaar :j

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben eigenlijk benieuwd naar je pheno's om te zien of het een eerlijke vergissing was en ze reguliere WW hebben gegeven of dat het eindproduct helemaal niets met WW te maken heeft.

 

Als wat Grow Weed zegt klopt zal de verrassing nog niet gedaan zijn vrees ik... Ik kan van je ene foto niet uitmaken hoe de plant er in haar geheel uitziet en dan nog, als je zaad niet is wat het zou moeten zijn kan je pas na het curen een berekende gok maken van wat je kreeg.

@Baekelandt:

 

Hier vergat ik nog op in te gaan :o

 

Wat bedoel je met pheno's?

 

Denk je ook dat het niet eens een White Widow is of dat ik van een malafide web site kocht?

Ik vermoed dat dit niet het geval is sinds ik dit toen aangekaart heb via mail dat de ww zaadjes niet ontkiemden en volgens hen deed ik zeker iets verkeerd, en daarmee was de kous af... Ik kreeg dus wel reactie...

De andere zaadjes waren van R.Q. in originele verpakking en van goede kwaliteit.

Ergens is er iets met het deel van de autoflowering ww van die bestellling toen misgelopen denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wat het op neerkomt bij die pheno's is dat ik benieuwd ben. Bij fout zaad kan je zeggen "ok autoflowering deel vergeten" maar het komt erop neer dat je het gewoon niet weet, wat er nu in je grond zit. En dus

 

En een growshop die verkeerd zaad levert, en dat zaad niet kiemt en dan zegt dat het probleem van jouw kant moet komen is een beetje ik weet het niet... ik wil die gozers niet door het slijk halen en ben er zelf niet bekend mee, maar hier gaan toch wat alarmbelletjes af. Of het nu wietzaadjes.nl hun fout is, of LowLife, dat zal ons eeuwig een mysterie blijven.

 

Er staat hier ook niet HOE je je planten hebt laten kiemen dus of dat aan jou lag of niet weet ik niet maar als meerdere zaden niet reageren op de zoveel technieken de er zijn ben je oftewel in het luchtledige aan het kweken :o of een hete lucht oven of was het gewoon een lading verouderd zaad dat niet correct bewaard is gebleven.

 

Die 600 watt erop is zeker een goede keuze, licht is gewicht. Grotere pot ook, alhoewel het kan dat je wortels weinig nieuwe grond in gebruik gaan nemen. Maar zowiezo laat een groter medium meer fouten toe dan een klein!

Eerste dagen in het oog houden; de zon schijnt 3x zo fel.

 

Mag ik vragen waarom je autoflowers wil blijven gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er staat hier ook niet HOE je je planten hebt laten kiemen dus of dat aan jou lag of niet weet ik niet maar als meerdere zaden niet reageren op de zoveel technieken de er zijn ben je oftewel in het luchtledige aan het kweken :) of een hete lucht oven of was het gewoon een lading verouderd zaad dat niet correct bewaard is gebleven.

Ik heb er 2 geprobeerd in water met ontkiembooster en 1 op keukenpapier. Een collega liefhebber ook op 2 verschillende manieren in een andere omgeving, temp 22 -24 gr

Mischien was het gewoon wel niet correct bewaard idd...

 

Die 600 watt erop is zeker een goede keuze, licht is gewicht. Grotere pot ook, alhoewel het kan dat je wortels weinig nieuwe grond in gebruik gaan nemen. Maar zowiezo laat een groter medium meer fouten toe dan een klein!

Eerste dagen in het oog houden; de zon schijnt 3x zo fel.

Bedankt voor de tip, gaan we doen....

 

Mag ik vragen waarom je autoflowers wil blijven gebruiken?

Uit gemak denk ik (gewoon zorgen dat het medium in orde is (biologisch voeden), en zo ook je klimaat en er kan weinig mis gaan) en ook gewoon benieuwd hoe die gaan, van dichtbij opvolgen dan bedoel ik....

Ik weet niet wat de correcte timing is van het in bloei zetten en vrees ook dat ze te fel zou doorgroeien na in het in bloei zetten.

Terwijl bij de autoflower vermeld staat dat ze 80 tot max 100 cm groot worden, en als je dan al dan niet herkend wanneer een plant echt aan het boeien is.... :)

 

Maar het is toch de Kush geworden die ik na de 3de week in bloei ga zetten :)

en mss proberen toppen of zo om zeker te zijn dat ze laag blijft..., maar moet ik nog eens wat info over opzoeken!

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kleine UPDATE: Het is een MAN :P

 

IK heb hier nu toch wel echt weinig geluk gehad denk ik!

 

Na een dikke 2 weken bloei onder de 600 watter leek het dus net een éénkleurige kerstboom!

 

Toch wel een vraagje:

 

Hoe veel kwaad kan dit (naast het feit dat hij zijn dames ook bijna geen licht meer gunde ) ?

De Cheese dames staan 5 à 6 weken in bloei

 

Ik dacht een foto te posten maar ben een blad en topje vergeten bij mijn collega, die dacht het ook al iets sneller gemerkt te hebben aan het aantal 'vingers' aan de bladeren en het feit dat de 2 blaadjes aan de steel kleiner bleven.

Is dit ook een kenmerk?

 

Wederom bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt hem toch wel snel uit je tentje gehaald bij je cheese meisjes vandaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hebt hem toch wel snel uit je tentje gehaald bij je cheese meisjes vandaan?

Kreeg onmiddelijk de doodstraf in vorm van uitdroging :P

 

Hoe en wanneer gebeurt bestuiving / bevruchting eigenlijk? Heb even wat opzoekwerk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je plantjes hun geslacht laten zien (in de oksels bij vertakkingen) en dit zijn ballen dan heb je een mannetje.

Uiteindelijk barsten deze ballen open en komt er stuifmeel vrij. Als met dit stuifmeel andere planten worden bestoven

dan gaat ze zaad produceren. Dat is em in het kort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang je meisjes niet teveel pistels hebben is zwanger raken moeilijk. Hebben ze meerdere pistels en zijn ze bevrucht, dan merk je dat in een 5-7 dagen. je kan dan de eerste zaden spotten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die man zijn ballen waren nog maar net volgroeid en allemaal intact, niks oms ons zorgen over te maken dus denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moest er zaad zijn had je ze nu al lang gespot hoor, dus dat is ff door het oog van de naald gekropen :D

 

hopelijk (?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...