Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bluebloomer

VSA van TL erg heet

Recommended Posts

Ik heb in een testje een 2 x 18W TL VSA opgehangen op een houten plaat, met een M6 moertje als afstandsbusje zeg maar.

 

De kabel van 1,5 mm van de VSA heeft een lengte van ca 1.50m voor deze bij de TL is, maar na een paar uur draaien is dat ding al pokkeheet dat ik eigenlijk bang ben voor brand. Misschien overdreven, maar als ik 4 losse 18W + 2 X 18 W TL buizen wil gebruiken, heb ik 5 VSA's die naast elkaar hangen en behoorlijk wat hitte opwekken.

 

Vraag is: is de lengte misschien de boosdoener, of worden de TL VSA's altijd zo heet, en moet ik ze koelen of is het wel OK zo ?

 

De kabel voelt niet warm, dus ik denk dat het puur de koperen spoel is, maar ff checken kan nooit kwaad. Safety first...

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de kabel niet warmt voelt maar alleen de vsa's zou ik zelf twee computer fans de vsa's laten koelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aangezien ik aanneem dat je geen hoogfrequente vsa's gebruikt werk je nog met starters en vsa's waar spoelen inzitten deze geven deze warmte af, als je bang bent voor brandgevaar koop dan een paar hoogfrequente vsa's komt nagenoeg geen warmte vanaf

 

gr bijster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt ad VSA zelf: magnetisch en die wekken lekker warmte op.

 

Beter zoiets als dit kopen ipv wat er met de TL mee kwam, kost niet zoveel, makkelijk aansluiten

(zie topics Torsten micro sectie of bouwdoos) en amper warmte afgifte :j

 

Een EVSA geschikt voor 110W doet het ook prima op 55W dwz, met alleen 3x 18W ipv 6x zoals ik met mijn 108W (6x18) armatuurtje heb. Heb ik veel licht nodig dan alle 6 de buizen aan maar meestal kom ik niet verder dan 3 :o , gaat veels te hard anders :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mensen sorry van de late reactie, been busy as hell... :P

 

Voor deze eerste kweek moet alles zo low budget as possible. Maar de EVSA gaat zeker op het verlanglijstje.

 

Heb de VSA's op een plaat gemonteerd met afstandsbusjes en radioator folie, pal onder waar het koolstoffilter komt te hangen.

 

Zolang ik niet weet of de stekken aanslaan of niet stop ik er nog niet te veel geld in :huh:

 

Ging er mij maar om dat ik zeker wist dat het normaal was dat de VSA's zo heet worden. Logje is in de maak.

 

Thanks all !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...