Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Lousdy

slaapproblemen

Recommended Posts

Om dan ook maar wat te zeggen over wiet en slapen...

 

Zelf heb ik regelmatig ervaren dat ik juist NIET kon slapen na een blowtje. Ik voel me dan volkomen rustig, lig relaxed in m'n bedje, maar slapen ho maar. Volgens m'n (alternatieve) dokter heb ik een tekort aan serotonine en maak ik inmiddels ook te weinig melatonine aan. Deze (al bestaande) problemen lijken langzamerhand verergerd sinds ik ben gaan blowen. Stoppen met blowen is natuurlijk geen probleem, maar gezien mijn beperkte gebruik (0,5-1 gram per maand) lijkt het me sterk dat zoiets zoveel invloed kan hebben.

 

Misschien heeft Elmanito hier een antwoord op: Heeft of kan cannabis invloed hebben op de serotonine/melatonine levels in je hoofd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me iets te trippy voor Mitsz. Ik houd het wel op olie van een goede indica.

 

Onderdrukt nog een beetje welvaartsziektes op de koop toe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Misschien heeft Elmanito hier een antwoord op: Heeft of kan cannabis invloed hebben op de serotonine/melatonine levels in je hoofd?

En niet alleen deze 2, maar ook op cortisol & dopamine, waar sativa's voornamelijk effect op hebben.Vanwege ik zelf problemen heb met een laag cortisol gehalte, neem ik voor deze reden alleen sativa's.Shashamene zorgt bij mij juist dat ik 's ochtends goed wakker word, maar krijg juist ellende met indica's die bij mij voor een explosie van melatonine zorgen.Wiet met teveel aan CBN geeft bij mij ook een averechtse werking.

 

Namaste :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mitsz

ik ga deze eens een keertje opzoeken en zien wat voor info ze geven daarover

ik heb nu al wel blueberry besteld omdat deze de info gaf voor slapeloosheid en fibro en nog een aantal dingen

men kweek duurt nog wel een paar weken nu en daar staan in shakzilla ( mss ook wel het proberen waard ) sugarpunch en een white widow

 

@Faraon08

de factor aan het niet meer slapen of heel slecht slapen komt door 1 ding

ongeveer een 10 tal jaar geleden heb ik een CO vergiftiging gehad, een 15min buiten bewust zijn geweest, dokter bij gehaald maar die vond het niet nodig om me naar het ziekenhuis te brengen en sindsdien is het slapen alleen maar berg af gegaan

Ik moet nog 1 onderzoek gaan binnen kort en dat is een scan van mijn hoofd laten maken, maar als je al een jaar constant naar het ziekenhuis bent geweest voor de dagelijkse pijnen ben je de binnenkant wel ff beu gezien :o de volgende onderzoeken beginnen terug van september

kben ook al bij 2 psychiaters geweest voor de depri tijd en allebei mee gestopt, mee al hun chemische brol dat ze steeds voorschrijven :j psycholoog ga ik nu al wel 4 jaar om de 3 weken

 

ik ben op mijn 15de beginnen blowen niet dagelijks

paar jaar gestopt dan weer een jaar of 5 geblowd en niet veel max 2 per dag

nu was ik 1,5 jaar gestopt en nu blow ik eens heel af en toe soms maar 2 per week, ik ben niet van plan om weer dagelijks het te gaan doen, ik moet alleen een goed soortje vinden wat me mss iets kan helpen

 

het kweken waar ik ben mee begonnen is voornamelijk voor mij broer, die gebruikt dagelijks en aangezien je er als belg moeilijker aan geraakt begin je zelf maar :j

mijn broer heeft een top functie en ik zit hele dagen thuis op invaliditeit dus ik moet mij ergens mee bezig houden :j

 

dus de volgende ronde daar heb ik nog deze zaadjes van liggen

 

white widow

special kush

cheese

bubblegum

killingfields

en daar komt nu nog bij ( besteld )

mix van ww en snow white

blueberry

en nog een indicasoortje waar ik de naam even van kwijt ben

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Speciaal voor de vrouwen, de pil is ook een grote veroorzaker van slaapproblemen, doordat het de hormoonhuishouding flink in de war schopt.

 

Namaste :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben vrouw van 31 jaar en heb nog nooit de pil gebruikt dus daar zou ik het probleem dan al niet bij gaan zoeken, in mijn geval dan toch niet

 

en zoals mitsz zegt en de mannen dan?

 

slapeloosheid kan veel verschillende oorzaken hebben, alleen moet je ze weten te vinden en elke persoon is anders

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben vrouw van 31 jaar en heb nog nooit de pil gebruikt dus daar zou ik het probleem dan al niet bij gaan zoeken, in mijn geval dan toch niet

 

en zoals mitsz zegt en de mannen dan?

 

slapeloosheid kan veel verschillende oorzaken hebben, alleen moet je ze weten te vinden en elke persoon is anders

 

 

 

Dan zou het ook kunnen dat je ademhalings problemen hebt zoals LOusdy.......Laat iets weten wanneer je een remedie gevonden hebt...of wanneer je de gepaste wiet sooort hebt geonden.

 

Heb je dan elke keer een andere wietsoort gekweekt om de gepaste soort te vinden voor je probleem...?

 

Normaal de mannen is er wel een remedie..of het effectief is weet ik niet maar bon.......bij sommige ga het prima.....voor te gaan slapen......eventjes een handmatige gym als jullie weten wat ik ermee bedoel of met je partner.....en voila....je wordt inneens Suf en zeker als je geroookt hebt dan ben je knock out en slaap je als beer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Faraon

 

ademhalings problemen heb ik niet, genoeg slaap onderzoeken laten doen en daar word je ook ineens op getest

 

ik ben met mijn allereerste kweekje bezig ervoor ging ik altijd soortjes kopen bij de noorder buren maar sinds de invoer van de wietpas ben je uren onderweg vandaar zelf beginnen kweken, lijkt me goedkoper dan al je diesel te verspillen en teveel te betalen en soms nog slechte kwaliteit krijgen

 

als deze ronde klaar is ga ik de shackzilla eens testen en zien wat het geeft

de volgende ronde komt er zeker bleuberry in ook om te testen

 

en handmatige gym telt niet alleen voor de mannen :o maar zelfs dat helpt niet toch niet voor een vrouw(en) mannen geen idee hoelang zij het kunnen trekken :j voor ze uitgeput zijn, geen ervaring mee, ben niet zo voor de mannen als je me begrijpt :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze chronisch slechte slaper meld zich ook maar weer eens :o

 

@kwikikweek, slecht slapen is ook een symptoon van fibro he!

en meerder reuma's trouwens :j heb zelf bechterew.

De enige pil waar ik op sliep, maar waar ook heel snel gewenning optreed was epsipam, een spierverslapper.

Was dus helaas ook van korte duur :j

Net als meerdere hier ben ik ook blij als ik 2a3 uurtjes slaap pak.

 

Buiten reuma en crohn heb ik ook diagnose CVS (chronisch vermoeidheids syndroom) maar vind het nogal wat om een gevolg van een ziekte weer een ziekte te noemen.

Ik loop nu bij een prof in het UZL en die heeft gezegd ook niet verder te onderzoeken waarom ik niet slaap, buiten de pijnklachten.

Er zijn zo veel onderzoeken naar gedaan en ze weten het gewoon niet.

Het is iets wat veel gezien wordt bij diverse reumavormen en waarbij je helaas in een vicieuze cirkel beland..van niet slapen, meer reumaklachten, nog slechter slapen etc....de pijn dus niet meegenomen in het plaatje.

De pijn maakt het alleen nog erger.

 

Succes met het zoeken en vinde van een juist soortje!

Toffe van dit forum, iedereen denkt met je mee...

Share this post


Link to post
Share on other sites
en handmatige gym telt niet alleen voor de mannen :j maar zelfs dat helpt niet toch niet voor een vrouw(en) mannen geen idee hoelang zij het kunnen trekken :j voor ze uitgeput zijn, geen ervaring mee, ben niet zo voor de mannen als je me begrijpt :)

 

 

Ah ok i get your point. :o ....wel ik val ook niet voor de mannen hoor maar ik vermelde het uit eigen ervaring :j jeje

 

 

Awel dan zou ik gewoon alle soorten indicas proberen.......vroeg of laat dan kom je wel de wondermiddel tegen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bechje

blijkbaar ben je ook een pechvogel op het slaap probleem als je genoegen moet nemen met een paar uurtjes slaap

 

slecht slapen komt idd ook van fibro verder, maar ze hebben het maar paar maanden geleden vast gesteld dat ik fibro heb, vorig jaar zijn ze er achter gekomen dat ik een versleten ruggenwervel heb en slaap problemen zijn bij mij begonnen een 10 tal jaar geleden na een CO vergiftiging en nog slechter geworden een jaar later na mijn auto ongeluk en sindsdien alleen maar erger geworden, al heel wat slaap onderzoeken gehad zonder al teveel resultaat

 

wat ik wel niet echt begrijp is dat ze bij u de diagnose cvs hebben vast gesteld, ik ken iemand die cvs en fibro heeft maar heeft geen slaap probleem, door die cvs moet zij boosts nemen om wakker te blijven

 

en zoals je zegt je kan onderzoeken blijven doen en het wrs nooit vinden ook vandaar ben ik op zoek naar een goed wiet soortje :j hopelijk ooit te vinden

mijn moto never give up

 

maar de pijn zorgt ervoor dat je slecht slaapt en slecht slapen is meer pijn en daar raak je moeilijk vanaf spijtig genoeg

 

blijkbaar heb je ook geen goede pijnstillers die je pijn wat dragelijker maken, wat neem je?

ik had eerst zaldiar met combinatie van redomex ( kon ik wel van slapen maar was net een zombie en leefde niet meer)

nu neem ik apranax 550mg 3 tot 4 per dag terwijl ik er maar 2 mag nemen en nog is het niet dragelijk de pijn + omeprazol voor mijn maag, als je begint met medicatie weet je nooit waar het eindigt

 

@Faraon

 

alle hulp is natuurlijk welkom voor de slechte slapers :j

 

ik wil wel elk soortje testen, maar ik lees heel veel en zoek heel veel op qua soortjes en wie zoekt die vind

vooral veel lezen op het forum maar eer je daar alles gelezen hebt :o ben je wel even zoet mee :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwikikweek, raar maar waar, je went bijna aan die weinige uurtjes...

 

Zoals de arts het mij uitlegde van CVS, het gaat niet om veel slapen, maar om de dagelijkse extreme vermoeidheid. altijd maar moe zijn.

Er begint trouwens wel een alarmbel te rinkelen, versleten ruggewervel, is daar een oorzaak van bekend?

Als mijn suffe kop het goed heeft onthoude ben jij ook nog jong toch?

dit omdat ik tot 1,5 jaar geleden ook diagnose fibro had en dat was een zware misdiagnose.

De spierklachten van bechterew lijken op fibro, versleten wervels horen alleen bij bechterew, niet bij fibro.

 

Medicatie, redomex werkte bij mij averechts, ben nog nooit zoooooooooo wakker geweest, ook in de nacht :o

apranax, verdroeg ik niet, omeprazole is al 1,5 jaar mijn trouwe capsule 2x daags, ik moet nu alleen gaan switchen naar een ander, mijn maag is er aan gewend.

ik slik nu nog 400 mg tramadol en 6 dafalgan per dag voor de pijn.

Vandaag weer op controle gemoeten en aangegeven dat de pijn nog onhoudbaar is en de arts wilde me op morfine zetten..ik heb bedankt, ik stop met het pillenfestijn.

 

Ennuh, NEVER GIVE UP, is mijn motto al jaren, volgens de kine en artsen mijn kracht, anders had ik al in de rolstoel gezeten, want mij rug is echt serieus versleten.

Nu nog het juiste wietje vinden, maar ik krijg hier aardig wat hulp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien heeft Elmanito hier een antwoord op: Heeft of kan cannabis invloed hebben op de serotonine/melatonine levels in je hoofd?

En niet alleen deze 2, maar ook op cortisol & dopamine, waar sativa's voornamelijk effect op hebben.Vanwege ik zelf problemen heb met een laag cortisol gehalte, neem ik voor deze reden alleen sativa's.Shashamene zorgt bij mij juist dat ik 's ochtends goed wakker word, maar krijg juist ellende met indica's die bij mij voor een explosie van melatonine zorgen.Wiet met teveel aan CBN geeft bij mij ook een averechtse werking.

 

Namaste :o

Heb je hier wat meer info over? Google geeft me een beetje een info overload...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ook wel bij me help is Qigong ademhaling oefening voor het slapen.

Dampje erbij dan een tijd op de ademhaling focussen door bijvoorbeeld surfing the breading te doen.

Maakt ook het hoofdje leeg.

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kwikikweek, raar maar waar, je went bijna aan die weinige uurtjes...

 

Zoals de arts het mij uitlegde van CVS, het gaat niet om veel slapen, maar om de dagelijkse extreme vermoeidheid. altijd maar moe zijn.

Er begint trouwens wel een alarmbel te rinkelen, versleten ruggewervel, is daar een oorzaak van bekend?

Als mijn suffe kop het goed heeft onthoude ben jij ook nog jong toch?

dit omdat ik tot 1,5 jaar geleden ook diagnose fibro had en dat was een zware misdiagnose.

De spierklachten van bechterew lijken op fibro, versleten wervels horen alleen bij bechterew, niet bij fibro.

 

Medicatie, redomex werkte bij mij averechts, ben nog nooit zoooooooooo wakker geweest, ook in de nacht :P

apranax, verdroeg ik niet, omeprazole is al 1,5 jaar mijn trouwe capsule 2x daags, ik moet nu alleen gaan switchen naar een ander, mijn maag is er aan gewend.

ik slik nu nog 400 mg tramadol en 6 dafalgan per dag voor de pijn.

Vandaag weer op controle gemoeten en aangegeven dat de pijn nog onhoudbaar is en de arts wilde me op morfine zetten..ik heb bedankt, ik stop met het pillenfestijn.

 

Ennuh, NEVER GIVE UP, is mijn motto al jaren, volgens de kine en artsen mijn kracht, anders had ik al in de rolstoel gezeten, want mij rug is echt serieus versleten.

Nu nog het juiste wietje vinden, maar ik krijg hier aardig wat hulp.

 

wennen aan die weinige uurtjes doe je wel, ik heb het al jaren dus, maar soms is de vermoeidheid niet meer te harden en begin j lomp te doen, te vergeten....

 

de versleten ruggenwervel is het gevolg van 9 jaar zware arbeid te doen in een serre (kapot gewerkt) werkte soms meer dan 12 u per dag en 7/7 va feb tot oktober en ook nog door een auto ongeluk en een aangeboren afwijking aan mijn rug, dus bij mij is het "fibro" al blijf ik erbij dat ze nog steeds verkeerd zitten

ze zeggen met warmte dat je dan minder pijn zou moeten hebben, ik merk geen verschil ze, met die hitte had ik nog meer pijn dan anders

 

uwe suffe kop :huh: heeft dat goed onthouden, kben er maar 31 dus veel te jong om nooit meer te mogen gaan werken en alle dagen te creperen

 

apranax verdraag ik momenteel wel al ben ik begonnen met 2 per dag en nu al 4 per dag en omeprazole is hier ook dagelijks 2, het was even zoeken achter een pijnstiller bij mij, van sommige pijnstillers kreeg ik een hartslagdaling plots tss de 30 en 40 slagen per minuut en kan je verzekeren dat doet vies ze

 

dafalgan ben ik mee begonnen maar hielp voor geen meter, ik nam er soms 10 tot 12 per dag, leken wel snoepjes voor mij en hielp niets

redomex ondertss mee gestopt met als gevolg dat ik niets meer slaap + dat ik smorgens een boost pilleke moet nemen om mijne dag door te komen

 

als je met mdicatie begint waar eindigt het dan eigenlijk?

 

je hebt gelijk van morfine kan je beter afblijven ook, dat moeten ze mij ook niet voorstellen want ik bedank dat ook

 

hopelijk vind je ooit je soortje dat tegen alles helpt :huh: , ik hoop dat ook te vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat ook wel bij me help is Qigong ademhaling oefening voor het slapen.

Dampje erbij dan een tijd op de ademhaling focussen door bijvoorbeeld surfing the breading te doen.

Maakt ook het hoofdje leeg.

 

 

/zODd

 

 

hoofdje leegmaken is eigenlijk geen probleem dat doe ik vooral door te tekenen dan en alles op te schrijven in mijn dagboek, zo vergeet ik alles weer :huh:

ademhalings oefeningen heb ik ook tijdje gedaan en helpt niet echt moet ik zeggen

 

om te kunnen slapen heb ik op al die jaren heel wat getest en niets dat er helpt, so we keep going every day again tot ik er ooit eens bij neer val zeker, is al gebeurd ze dat ze me al paar keer naar spoed hebben moeten brengen, gewoon te over vermoeid en ene keer zegt dat toch stop en hup daar val je dan weer in die diepe put, weer energie verbruiken om er terug uit te geraken that's my life

 

de ene dag ben ik zo en de andere dag weer zo als je het begrijpt

 

en er is maar 1 iemand die mij volledig begrijpt in alles en dat is mijn psychologe waar ik nu al 4 jaar naartoe ga

 

kmoet zeggen kheb ook geen makkelijke jeugd gehad, verschrikkelijke dingen meegemaakt in men leven en dat maakt het er ook niet allemaal makkelijker op natuurlijk

maar altijd alles rooskleurig blijven bekijken en genieten van de kleine dingen eerst, anders kom je er niet

ik geef eerlijk toe dat ik al paar keer met Suïcidale gedachten heb gezeten, maar het leven is te mooi ale je maakt het zelf mooi, al de rest verkloot het :P

 

 

NEVER GIVE UP

Share this post


Link to post
Share on other sites

l-tryptofaan en 5-htp zorgen er ook voor dat ik beter slaap

 

veel zalm eten :P maar als ik echt aan het piekeren ben dan is er echt helemaal niks wat mij in slaap krijgt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu via mijn huisarts medicinale wiet op recpet gekregen via de NCSM verwacht ik in dezer dagen een valcano vaporizer die ken ik tegen betaling van 50 euro 1 maand huren ben benieuwd. Mocht het me baten dan overweeg ik er 1 te gaan kopen. Ik ben het zo zat steeds maar wakker te liggen. Heb wel geprobeerd een jointje te roken maar ik stik er zowat in, krijg ontzettende kriebel op de borst en hoest mijn hart eruit, terwijl ik wel een behoorlijke roker ben. Dus dat word hem niet. Dus hoop ik dat ik met die vaporizer niet hoef te hoesten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...