Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Joey22

Autoflower vraagje

Recommended Posts

Ik heb 4 weken terug zaden op watjes gelegd en de boel buiten gezet. Ze krijgen 12/12 en binnen 2 weken begonnen er bloemen te groeien.

 

gallery_9627_14265_2948985.jpg

 

gallery_9627_14265_3295873.jpg

 

Ze zijn 14 en 20 cm groot en volgens mij is dit wel erg klein of niet? Ik heb begrepen dat autoflowers na 8 weken meestal wel klaar zijn maar ik heb t idee dat het bij mij wat sneller gaat. Wat adviseren jullie mij om te doen?

 

 

Mijn andere planten zijn Jack Herer en die doen het volgens mij wel goed. Twee van de 3 hebben al een behoorlijk dikke stam en hebben grote bladeren.

 

gallery_9627_14265_2183704.jpg

 

Ik verlicht deze planten nog 2 weken bij en dan zet ik ze buiten zodat ze 12/12 krijgen.

 

Alle planten krijgen van mij elke dag water en elke dag voeding. Dat water moet omdat het hier elke dag bloedheet is alleen van de voeding weet ik het niet zeker. De planten zien er allemaal wel heel goed uit, geen gele of krom getrokken bladeren en een mooie iets donker groene kleur. Beter om de dag voeden of gewoon doorgaan zoals ik nu doe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

je planten zien er goed uit ;)

in welk land kweek je?

 

mvg Rd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool zwembad :-) dat worden bomen in zo'n kuip buiten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je kuipen bloed heet worden....dus je wortels ook....dat kost je grammen... :innocent:

 

schilder ze wit...of gebruik een witte potparka... :whistling

 

http://www.wietforum.nl/De-Pot-parka-tm-t42947.html

 

 

je autos had je toch gewoon lekker buiten kunnen laten staan.....ze bloeien automatisch...of heb je buiten 12-12 daar ;) ....

bv de breedte van de benedenwindse eilanden... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

in 9 van de 10 Autoflower kweek topics, zie je hele kleine miezerige plantjes, met ini mini topjes, ik snap echt niet dat mensen nog AF's willen kweken, indoor, outdoor, met of zonder bijverlichting, zelden zie je een sterke gezonde volwassen plant. maakt hetgeen ze AF maakt de planten niet gewoon ZIEK?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees nog eens wat ik schrijf?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De auto's staan gewoon buiten, hier is het 12/12. Aan de ene kant is het wel lekker als je planten klein blijven maar dit is wel heel klein. De potten worden idd erg warm maar de Jack herers staan er ook gewoon en die doen het goed. De AF's gaan ook goed maar zijn gewoon erg klein.Ze zien er echt mooi uit, echt miniatuur plantjes. Hopen dat de toppen die er nu op zitten gewoon heel dik gaan worden:)

 

Ja lekker dobberen in t zwembad, beetje kijken naar mn plantjes;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflower wil zeggen dat het geen kortedag planten zijn.

Sommige soorten gaan pas bloeien bij meer dan 11-12 uur donker per dag.

Sommige soorten gaan bloeien als ze een aantal weken oud zijn.

Is niet gemaakt, is genetisch bepaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik wil zeggen is dat de AF topics op wietforum totaal geen maatstaf, zo niet een misrepresentatie zijn voor autoflowers in het algemeen. Hier zie je inderdaad 9 v/d 10 keer een beginner die op dezelfde wijze als bij normale planten autoflowers willen kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal wel kloppen dan, 1 van de 10(zoals die foto's van jou) lukt wel.. dus het KAN wel.. maar idd.. beginners die bij de shop al verkeerd geinformeerd worden.. komen dan hier vol trots hun planten showen. en staan dan raar te kijken als je zegt dat ze net zo goed van dat geld naar de shop hadden kunnen gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaden krijgen altijd een duw van bewerking.

feminiseren geeft ze een klap en het autoflower verhaal ook.

als je dan ook nog autofem hebt.

het sterkste is een vrouw uit regulier zaad halen van een goeie strain.

onbewerkt en maximaal potent

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat ik wil zeggen is dat de AF topics op wietforum totaal geen maatstaf, zo niet een misrepresentatie zijn voor autoflowers in het algemeen. Hier zie je inderdaad 9 v/d 10 keer een beginner die op dezelfde wijze als bij normale planten autoflowers willen kweken.

Ik zie ze als leuk voorafje om buiten al in Juli te kunnen oogsten. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt Piet. <_< .....jij hebt een afdakkie ;)

 

maar mensen zonder afdakkie en met potente AF...die komen vaak van een koude kermis thuis.....ze verrotten onder je ogen....met deze zomer moesson hier...

 

ik wil topic starter wel 10 van mijn adh47 zaden sturen...die werden 160 tot 180 .....en zijn erg potent...

 

maar wel graag ons dan af en toe een fototje sturen oke :rolleyes:

 

maar doe wat aan je potten...het kost je grammen :whistling

 

en op jou eilanden is het licht te intensief...medekwekers hier op wf bij jou in de buurt gebruiken anti zon doek.... :)

 

Auto ...ook meteen bij ontkiemen in de eindpot ...dan benut je de max in hun groeifase....

een veel gemaakte fuot.....is ze in kleine potjes voor te groeien.....

 

welk soortje AF heb je staan eigenlijk....lowrider 1 :innocent: ...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat Autoflowers ook best hun werk goed kunnen doen, maar dat ligt er dan ook aan hoe je het bekijkt.

Had er zelf één in de volle grond (die al ondertussen geoogst is), nog redelijk wat vanaf maar vooral erg fluffy en door het matige weer natuurlijk rot kunnen verwijderen.

Voor een beginner en hobbykweker (buiten) hartstikke leuk, maar wat ik snap, in commercieel oogpunt een doorn in het oog.

Daarnaast de 3 autoflowers die ik nog in potten heb staan,daar steek ik meer tijd in om ze te verplaatsen (van beste zon plekjes naar kas)

En te draaien etc. En moet zeggen dat deze toch al een heel stuk beter gaan, het is maar hoe je het bekijkt en wat je er van verwacht.

Ben het verder met piet eens.

 

Ik zie ze als leuk voorafje om buiten al in Juli te kunnen oogsten. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben toen ik de zaden kocht helemaal niet geinformeerd, degene die ze verkocht wist er helemaal niks vanaf. Voor mij was het een beetje een haastige koop maar het idee van 'automatisch' leek me wel wat. De zaden zijn van Greenhouse, green-O-matic stond op de verpakking. Om eerlijk te zijn vindt ik mn plantjes prachtig alleen tja, beetje erg klein:)

 

Carpe Diem, zijn deze potten te klein?

 

gallery_9627_14265_3146085.jpg

 

Ja ik heb te weinig aarde in de pot zitten. Beginners foutje, volgende keer beter aandrukken:)

 

Ik had zelf al in gedachten om ze de volgende keer al gelijk in grote potten te zetten zodat alles zonder verstoring door kan groeien. Van dat anti zon doek had ik nog niet eerder gehoord. Een vriend van me zei ook dat het licht misschien te fel was. Volgens mij was dat juist goed,...niet dus:) Is het dan een idee om ze in de schaduw te zetten? In de schaduw krijgen ze hier ook veel licht.

 

Die zaden van je wil ik dan wel eens testen, foto's zal ik vol trots posten:) Ik stuur je wel ff een PM.

 

Maargoed ik ben heel erg benieuwd of de AF nog gaan groeien aangezien er al bruine haartjes in de toppen beginnen te vormen en natuurlijk of ik er in ieders geval een paar jointjes vanaf krijg!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Woon je op zo'n plek en daar met autoflowers kloten? :o

 

hy woont op een plek waar alleen piraatjes kunnen komen!

 

arrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@joey green-o-matic is een autoflower lol maar zo klein heb ik dr nog niet gehad hier werden hier toch 1 mtr in volle grond nog geen super groote maar perfect om tussen andere begroeiing weg te vallen

Share this post


Link to post
Share on other sites

de grond waarop een autoflower groeit is ook sterk van belang, ik heb er een staan in grond van de growshop in een smartpot ( deze vind ik ook aan te raden) en ik heb er een staan in een specie kuip met gewone potgrond, en je ziet het verschil. die in de smart pot staat is niet heel groot denk zo'n 35/40 cm maar maakt wel dikke toppen en de gene die in de speciekuip staat met nog wat andere planten komt niet verder als 15 cm.

 

met gewone planten kun je in de groei nog wel een tegen slag hebben, want ze groeien toch hard door. maar bij autoflowers moet je gewoon in een keer een goed begin hebben en je kunt er nog best wat leuks van maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Carpe

die grote adh47 heb ik ook gevonden :j

kreeg via zadenruil wat adh47 extra, en mannetje werd 1,40 en vrouwtje 1,10

heeft me leuke voorraad zaad opgevelerd :j sommige mensen uit de buurt waren er minder blij mee :j :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...