Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
chico_1989

bladproblemen maar waar ligt het aan

Recommended Posts

hey ik ben nieuw op dit forum en heb me hier vandaag aangemeld omdat ik een probleem heb met mijn planten en graag wat meningen van anderen wil horen ik heb sinds kort het probleem dat de grote oude bladeren geel beginnen te worden met bruine vlekken er op, zou iemand weten waar dit aan zou kunnen liggen ik geef ze nu 3x in de week voeding - canna terra vega - canna rhizotonic en - canna cannazym mijn ph waarde van me leiding water ligt te hoog dus daar zijn al middelen voor besteld maar ik geloof niet dat deze blad problemen alleen aan een te hoge ph te wijten valt? ik vermoed sinds vandaag ook dat me planten het mozaiek virus hebben ook hier hoor ik graag jullie mening over.

 

 

alvast bedankt ;)

 

 

 

foto 1 - gallery_31867_14397_481630.jpg

 

foto 2 - gallery_31867_14397_902386.jpg

 

foto 3 - gallery_31867_14397_1172964.jpg

 

foto 4 - gallery_31867_14397_592870.jpg

 

foto 5 - gallery_31867_14397_3185398.jpg

Edited by chico_1989

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd TMV, en magnesium tekort, op te lossen door een A+B voeding te geven ipv 1 component, dus terra weg, en hydro voeding halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
idd TMV, en magnesium tekort, op te lossen door een A+B voeding te geven ipv 1 component, dus terra weg, en hydro voeding halen.

 

oke bedankt kan ik ik het magnesium te kort ook op een anderen manier op lossen anders heb ik de terra vega voor niets aangeschaft

en tegen tmv is niets te doen toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

CANNA MgO 7% MAGNESIUM 1 LITER kan ook deze bij bestellen toch of los ik daar mee het probleem niet op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bitterzout, een eetlepel op de pot en als bladmest; oplossen tot Ec0.75 en om de dag spuiten op het blad als de zon nog niet op volle kracht is zodat het lang nat en dus opneembaar blijft.

Niets overdrijven, planten zien er verder goed gezond uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bitterzout, een eetlepel op de pot en als bladmest; oplossen tot Ec0.75 en om de dag spuiten op het blad als de zon nog niet op volle kracht is zodat het lang nat en dus opneembaar blijft.

Niets overdrijven, planten zien er verder goed gezond uit.

bedankt voor de reactie maar heb nu net het boven genoemde middel besteld eerst eens even kijken of dat iets helpt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan nog 1 vraag kan het ook niet zo zijn dat die gele bladeren een gevolg zijn van tmv of een te hoge ph van het leiding water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit ook met het magnesium probleem

GVD!!!!

 

waar is dat bitterzout te verkrijgen

wil dat ook effe gaan doen

 

GR DonButtie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mg van canna is vloeibaar bitterzout.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...