Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Steven_

serre binnenshuis als grow room

Recommended Posts

hallo,

 

ik zou liefst 2 kamers uitwerken: een grow room (16/8) en flower room (12/12),

 

voor de grow room overweeg ik een glazen serre/kweekkas, i know niet de usual choice, de keuze voor serre als grow room is gewoon omdat ik zoveel mogelijk toxiciteit wil vermijden van plastics, mdf enz.

 

ik vraag me af, worden de plantjes negatief beïnvloed als tijdens de dag- en nachtperiode van 16/8 er nog daglicht en kunstmatig licht binnenvalt?

 

als dit een probleem is zou ik eventueel op de buitenkant van de serre zwarte verf aanbrengen zodat er geen licht meer doorkomt...

 

thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je enig idee wat een goede glazen serre kost?

als je deze dan binnen gaat zetten en zwart gaat schilderen .. ja dat lijkt me een beetje een vreemde bedoeling ...

waarom zo? waarom koop je dan geen growtent?

een serre... het kan aan mij liggen maar ik vind het maar een vreemd idee hoor.

 

greets mister !

 

lichtvervuiling zorgt voor stress bij je planten en gaat zoizo de opbrengst van je planten verlagen , ook heb je meer kans op herma's wat ook niet echt de bedoeling is .... als de lamp uitgaat moet het ook effectief donker zijn .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar tijdens de lichtperiode mag er wel zonlicht binnenkomen.

Dit is nog steeds het beste spectrum, en laat ook wat UV-B los op de dames. Hierdoor zouden ze wat extra bescherming opbouwen en wat meer THC geven(ergens gelezen op dit forum)

 

Anders de kamer helemaal bekleden met...mylar?

De nieuwste generatie tentjes bestaat uit deze stof na klachten over toxiciteit van andere materialen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Steven,

 

Echt duidelijk vind ik je vraag niet.

Waar zet je jouw serre neer .. buiten ..of binnen?

En waar plaats je jouw flower room?

Probeer eerst duidelijk te maken wat je plan is ... zo schiet je niet veel op met jouw vragen.

Dus als het lukt je vragen (vraag) iets duidelijker te formuleren, krijg je mogelijk info waar je iets mee kunt.

.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks voor de reacties,

 

i know een tent is in zekere zin handiger dan een serre, en ik weet dat het enkel een aantal niet-mylar tenten waren die extreme vormen van toxiciteit kenden... maar dat was mijn vraag niet :verrygood

 

zoals vermeld, het gaat enkel over de groeifase (niet flowerfase)

 

ja die serre zou ik dus in de living of in een hok in de garage plaatsen,

 

in de living heb ik daglicht en kunstmatig licht, in de garage is het donker,

 

ok, goed te weten dat ik extra kunstmatig licht best vermijd,

 

nu om verschillende redenen ben ik steeds meer en meer geneigd om de serre in een hok in de garage te plaatsen, ik moet dat hok wel nog (laten) maken, hopelijk komt dat goed :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

daglicht is niet voldoende voor je planten.... :verrygood

 

direct zon licht ...of direct kunstzon...

 

dus doe maar gwoon wat iedereen doet...hok of tent :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carpe, ik heb het over een serre binnen, met direct kunstzon ja (of course)... is met 400 watt MH-lamp en/of 600 watt HPS-lamp...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben jij belg :rolleyes: ...een serre is in NL wat anders... :dope:

serre076.JPG

 

 

 

wat is een serre bij jou eigenlijk.... :verrygood ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ben Vlaming :verrygood

 

serre = kweekkas, zoals:

http://www.brico.be/wabs/nl/catalogus/p524...rvlakte-31m2.do

 

nu, normaal staan die dingen buiten i know

 

maar je kan het evengoed binnen zetten als je liever geen tent of kast gebruikt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus jij gaat een tuinkas in een donkere kamer-ruimte zetten....das niet goedkoop....een tent of hok is goedkoper... :verrygood

 

ik zie het voordeel niet....

 

bij een hok of tent hou je door reflectie meer licht in je klimaatruimte....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ik weet dat het duurder is, maar glas heeft zijn voordelen tov plastic/hout, en als ik niet veel cannabis-runs doe zie ik me die serre later ook nog gebruiken voor ander groens

Share this post


Link to post
Share on other sites

het voordeel voor mij is gewoon omdat ik zoveel als mogelijk plastic wil vermijden naar toxiciteit, misschien overdrijf ik wel, kan best

 

wat ook verschil maakt, die cannabis is voor mij om te juicen en om olie van te maken, niet om van te roken

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je overdrijft...jaren gelden had een tent een verkeerde waterbak...die was toxic....en das al lang verleden tijd... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als je plastic e.d echt nodig vind om te vermijden waarom dan je hok niet bekleden met spiegels ?

of de ruiten van je kweekkast vervangen door spiegels :verrygood

 

m.v.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja spiegels veroorzaken "burn spots" zeker?

 

voorlopig heb ik nog geen kweekkast trouwens

 

nu ja een optie zou ev. zijn een houten kweekkast aan binnenkant voorzien met glas, heb er hiervoor al even aan gedacht maar lijkt me niet zo handig in elkaar te steken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je maakt je veel te druk over die eventuele toxiciteit.

 

Hokken en tentjes hebben zich inmiddels wel bewezen.. dus 1 en 1 is 2 lijkt me

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spiegels hebben bij mij in elk geval geen negatieve uitwerking gehad klik, en bij Torsti ook niet. En persoonlijk denk ik dat spiegels met een HPS met wat meer afstand tot de planten nog wel eens voor verassingen kunnen zorgen.

 

Maar inderdaad zou een houten frame, en de binnenkant met spiegels beplakken dan best wel een optie kunnen zijn voor jouw.

Al is het dan wel weer geen goedlope oplossing.

 

Ik denk wel dat je te bang bent voor toxiciteit, maar als je gevoel zegt ik wil het echt niet, dan moet je een andere oplossing zoeken.

 

Succes met je zoektocht.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met spiegels, interesting... dacht dat het echt not done was :verrygood

 

ja als er hier zijn die met hps én spiegels gewerkt hebben, graag een seintje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier ongeveer

 

niet helemaal dacht ik maar Atmo's topics zijn altijd erg interessant om te lezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...