Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ricardo

Buisafzuiger

Recommended Posts

Ik heb deze buisafzuiger maar ik vind dat hij toch wel een hoop herrie maakt. Hij is direct aangesloten op de fiter omdat de ruimte niet veel toelaat. Er zit als ik hem laag zet ook een irritante brom in. Is het geen optie om er een kastje met geluidwerende isolatie omheen te bouwen?? Weet iemand of er wel eens meer buisventilatorren worden geïsoleerd??

Omdat er geen bevestigingspunten aanzitten zal die los of geklemd in de box komen te liggen.. :o

buisventufo.jpg

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de tip is om de buisventilator niet gelijk aan de koolstof filter vast te maken.daarom trilt ie namelijk.

maar er een stuk flexible slang tussen te zetten.je kan de buisventilator ook buiten de ruimte monterenmet een stuk slang.

als je toch een kistje wilt maken, isoleren met dat eierrekjesschuim en de buisventilator erin spannen met stieken. dan oogjes in debuisventilator draaien.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ook slang in de kist gebruiken aan bijde zijde van de buisventilator

 

En na je volgende oogst een slak in een kist kopen :o

 

MegaWoos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had de buis dus gekocht kwa ruimte maar na deze kweek zal ik zeker een slak in een andere ruimte ernaast gaan hangen. Ik zat er ook nog aan te denken om er van die geluidswerende matten tegen aan te bevestigen voor de ergste herrie weg te houden.

Ik zal er nog een stukje slang tussen te doen bij de filter. Moet dat erg lang zijn of zal 20 cm genoeg zijn? :o

3_box.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
:o hat het zelfde probleem hep toen maar een slak gekocht en de buis afzuiger gebruikt om een droog kist te maaken wel een langwerpige zodat er 40cm slang tussen kon en nu hoor ik niks meer komt mischien ook wel omdat ie nu uit staat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een slak en een buis.

de slak maakt veruit het meeste herrie.

een buis is echt fijner.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb een slak en een buis.

de slak maakt veruit het meeste herrie.

een buis is echt fijner.

Yep mijn buisventilator is ook zeer stil :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja precies kerel, dat voorkomt trillingen. trillingen(resonantie)=geluid.

je hebt gewatteerde slang zelfs!!

 

maar het zijn een aantal dingen bijmekaar die jemoet doen om hem stil te krijgen, de rest staat al in de eerdere posts in dit topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol: hat het zelfde probleem hep toen maar een slak gekocht en de buis afzuiger gebruikt om een droog kist te maaken  wel een langwerpige zodat er 40cm slang tussen kon en nu hoor ik niks meer komt mischien ook wel omdat ie nu uit staat :ph34r:

Dat zou het best eens kunnen zijn waarom je niks hoord B) :ph34r: :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

TIP

he allemaal, weet je hoe je dat oplost.

draai je filter andersom.

zet je filter naast je hok op de grond, duw daarin je buisventilator,slang aan de buisvent.naar boven je hok op een flens met gat erin.

dus je zuigt de warme lucht bovenuit je hok en wordt in de filter geblazen,

je bespaard ruimte in je hok en de filter werkt ook als demper.

makkelijk he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...