Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
den

Zaad gelijk op 12/12

Recommended Posts

Hoi,

 

mag ik zaden die net zijn ontkiemt en nog niet in de stekblokken boven zijn gekomen al gelijk op 12/12 zetten met hps?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de highlife van juni dit jaar staat een artikel hierover.........

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom geef je ze niet eerst een periode groei? die plantjes moeten toch wel eerst geslachtsrijp zijn voordat ze in de bloei kunnen gaan

 

uiteraard mag het wel maar ik zie het nut er niet van in, groeien gaat toch langzamer onder 12 uur?

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is de 12/12-methode, bekend van volgensmij NoMercy. Kan je gewoon doen ja als je wil.

Of het handig is ligt aan je ruimte, het soortje, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt mij dat ze dan heel erg klein blijven... Ik zou ze op zijn minst een paar internodes laten groeien voor je op 12/12 gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanuit zaad krijg je een soort noodgroei als je dat doet.

de eerste 3 weken van de bloei groeien en wortelen ze sowieso dus daar hoef je je niet druk om te maken.

wat de lengte betreft heeft kees wel gelijk, het maakt weinig uit of ze gelijk op 12 uur gaan of dat je ze eerst een week laat groeien.

hij ontkiemt ze ook op 12 uur

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is de 12/12-methode, bekend van volgensmij NoMercy. Kan je gewoon doen ja als je wil.

Of het handig is ligt aan je ruimte, het soortje, etc.

 

 

idd...het kan gewoon...geen probleem

 

maar.....

 

je hebt er dus dan veel per m2...dus ook veel straf....

mja...tis maar.... wat je wil :D

 

er zijn topics met deze methode hier op wf... :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn ruimte is erg klein, er zullen er uit eindelijk 3 overblijven. Ik heb ongv. 1m4 met een max hoogte van 100cm vanaf de potten gerekend

het zijn 3 onbekende soorten haze.

 

De reden is eigenlijk om 2 dingen te doen, de planten die nu klaar zijn (andere soorten) zijn eerder klaar als verwacht, de onbekende haze heb ik nu in mijn voorgroei/droog ruimte staan en die moeten dus plaats maken voor de oogst.

 

andere reden is om ze klein te houden omdat haze zoiezo toch erg hoog wordt? planten mogen dus een meter hoog worden als ze hoger worden ga ik buigen en knakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan gewoon doe het zelf ook.heb de hericules van sannie staan 9 op een vierkante meter is meer dan genoeg met dit soortje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ruinte is een meter hoog zeg je, met haze ga je dat nooit redden. Zeker niet als er nog ruimte afgaat voor de pot en lamp. Je had beter een indica kunnen nemen hiervoor.

 

Maargoed lekker knakken en buigen! Waarom maak je geen scrog? Dan haal je helemaal het maximale eruit en heb je je planethoogte zelf in de hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haze is een goede soort om direct op 12/12 te zetten. Anders wordt ze veel te hoog.

Haze blijft namelijk heel lang doorgroeien terwijl ze bloeit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@renessy die meter is vanaf de pot gerekend

dus de plant mag een meter groot worden, deze zaad had ik nog liggen.

scrogg ga ik mischien/waarschijnlijk doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High man zaad direct 12/12 kan heel prima.ik ben 2 weken verder nu en werk ook met het direct 12/12 principe. er zitten wel wat haken en ogen aan.

 

Gebruik hybride soorten of sativa planten. indica gaat niet werken.ik heb zelf 2 bleu widows staan maar die lopen zwaar achter op de restwaardoor je met hoogte verschillen gaat komen.

 

Ga je hybride planten gebruiken zet er dan 16vr per m2. by enorme sativas niet meer als 6. stop je zaden in de defenitieve pot ompotten gaat groei kosten for sure!

 

Ik gebruik momenteel 16 * 12liter potten omdat ik die nog had past precies maar liever had ik een aarde bak gemaakt zodat ik meer liter per plant had en zo minder hoef by te voeden.

 

 

Peace hempy

 

Ff wat by editen want ik wilde gisteren reageren maar sloot de boel af zonder de reply door te voegen gheghe..

Wat voorn lamp gebruik btw? Hoe groot is je oppervlakte eigenlyk? Met 250 watt en een hokkie van 80 *80 dan kun je de boel wel vol krijgen. maar met 1 haze onder een 600watt op een m2 zie ik niet volraken sterker nog je zou blij mogen wezen met 100 gr. wat aardig zonde is na mijn mening je gebruikt wel 10 tot 13 weken stroom. Anders was ik mooi wezen scroggen je plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...