Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ozzoes

Licht gele verkleuring vanuit de onderkant

Recommended Posts

Heey hallo,

 

ik ben ten eerste nieuw hier, dus hallo allenmaal.

 

ik had een vraag, ik heb al een tijdje wat lichtere gele plekken in mijn bladeren maar de growshop vertelde mij dat ik me hier geen zorgen om hoefde te maken, dus dat deed ik niet. maar nu zag ik echter gisteren het volgende,

 

bild0745.jpg

bild0746.jpg

bild0754.jpg

 

deze planten staan buiten, komen voorts uit gekochten stekkies en krijgen Canna Tera voeding en Cannacure tegen de meeldauw. de planten staan in een growmix van de shop. PH metingen heb ik niet gedaan aangezien ik momenteel geen lakmoes tot mijn beschikking heb, EC metingen heb ik ook niet gedaan, geen flauw idee wat dit is en hoe het zou moeten:P

inderdaad gele vlekken, nu heb ik al wat rond gelezen en volgens mij zou het een ijzertekort zijn, maar wat ik precies moet doen om hier vanaf te komen was mij niet helenmaal duidelijk, ik weet dat ik iets moet toevoegen maar wat is dat nou precies en waar haal ik het?

Verder heb zijn ze recent gespoeld, in de vorm van regenwater dus misschien dat het komt omdat de grond te vochtig is, wat kan ik hier dan nu aan doen? gewoon geen water geven tijdelijk?

het zijn trouwens maar 2 planten die hier last van hebben.

hiernaast heb ik ook op advies van mijn vader wat koraal kalk of zo iets toegevoegd, weet niet of dit de reden kan zijn eventueel.

 

ik hoop voldoende informatie gegeven te hebben en dat het goed is gegaan met de fotos om een bruikbaar antwoord te kunnen krijgen,

 

Alvast vriendelijk bedankt,

 

Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk tenat getstaan maar denk dat andere betere zicht erop hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey G.w. te nat staan dacht ik ook al aan, maar nu dit eenmaal gebeurd is, wat is de oplossing? ik had de link van Kwekertje ookal gelezen, en ondanks dat er een bult aan info staat, ontbraken de foto's in mijn ogen enigszins om zeker te kunnen wetten dat wat hun bedoelen is wat ik begrijp:P

 

in iedergeval bedankt voor de reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet eruit als gif!

 

ik heb een keer planten in het mais gehad die dit vertoonden en later bleken ze af te sterven, conclusie is dat het gif van de boer ze te grazen had. Ik was dus te vroeg met zetten. Heb je zelf met onkruidverdelger of iets gewerkt? misschien met een agressief schoonmaakmiddel zoals chloor of ammoniak? Of heb je buren met afgunst die je met de reet nog niet aan kijken die ff stiekem een lading onkruidverdelger over de schutting hebben gespoten?

 

Greetz

 

ps. Het verbaasd me hoe weinig kennis growshops hebben over het daadwerkelijk kweken ik zie regelmatig dat kwekers naar de growshop stappen m helderheid te krijgen over hun probleem, deze jongen handelen enkel uit winst want uit gezonde planten kunnen ze geen duit slaan. Als er wat met je plant is kom je weer een middeltje voor het probleem kopen zo werkt het. Tuurlijk is er nooit niks aan de hand!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou,, buren heb ik niet echt, niet in de directe omgeving en heb geen gif gebruikt.

alleen de CannaCure tegen de meeldauw maar dit moet geen kwaad kunnen, het enige wat de planten krijgen is Slootwater, Canna Tera en om de zoveel tijd weer wat CannaCure op de bladderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk.. :D slootwater daar gaan we op door :vape:

 

In sloten dumpen mensen van alles zoals winkelwagens, matrassen, accu's en gemische zooi, misschien wel een rottend lijk wat je niet weet. Sloten zijn niet te vertrouwen en liggen vol met vieze troep. Misschien is het riool er wel op aangesloten.

 

Maar je hebt eigenlijk geen antwoord gegeven op dat je (of iemand anders) heeft lopen schoonmaken met een of ander agressief middel, dat misschien op je planten is gekomen.

 

Dus kom ik toch weer terug op mijn verhaal van gif.

 

Ik zou niet zomaar water uit een of andere sloot halen en deze aan mijn planten geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat nou als het geen gif is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

te nat gestaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ,

 

mag ik een voorstel doen ?

wat als je nu een grotere pot neemt , deze voorziet van een goede aarde mix en de plant voortaan enkel maar kraantjeswater of regenwater geeft ?

volgens mij gaat je plant daar al zeker niet slechter van worden ....

 

ik zou het vreemd vinden als dit een voedingstekort is omdat ik gelezen heb dat bij een voedingstekort de plant de oudere onderste bladeren leegtrekt en deze eerst geel zullen worden .... misschien zit cannabusiness er toch niet zoveel naast met zen gif .

 

ik ken veel plaatsen waar de sloot gebruikt word om overtollig zwembadwater in af te pompen dit zit dan vol met chloor .

 

hey ... ik ben ook maar een beginner dus naar mij moet je niet luisteren :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zelf heb geen aggresief gif gebruikt, mijn buren wonen veel te ver weg van mijn om ook maar iets met mijn planten te kunnen doen. ik ben er van overtuigd dat er geen gif ook maar in de buurt van mijn plantjes is geweest.

ik woon nogal afgelegen tussen 2 dorpen in langs een snelweg dus denk niet dat er giftige spullen in de sloot geloosd worden, ik heb de 2 voorgaande jaren dat ik buiten heb gekweekt ook water uit de sloot gepakt, en van de 18 planten zijn er maar 2 met dit probleem, dus lijkt mij niet dat het licht aan het water.

 

de planten staan op een aardemix van de growshop net als de andere 16 exemplaren dus lijkt me niet dat het probleem hier in licht, verder staan er nog een aantal planten in kleinere potten, deze zullen worden verpot wanneer de 1ste serie geoogst is, ik heb nou eenmaal een beperkt aantal middelen en geld en moet het hier mee doen.

 

het enige "gif"wat ik heb gebruikt is Canna Cure tegen de meeldouw.

 

ik zal nog een aantal foto's van de andere dames er bij zetten zodat, het gaat hier trouwens om Sneeuwwitje stekkies van de growshop.

 

bild0736n.jpg

een aantal dames in 1 shot, de 2 grootste gaan binnekort in de bloei, zodra ze meeldauw vrij zijn.

de aller kleinste zijn gisteren onder de overkapping in de volle grond gezet.

 

bild0753s.jpg

 

bild0749.jpg

mijn persoonlijke favoriet:P

 

bild0743.jpg

 

bild0741.jpg

 

Greetz, en bedankt voor alle hulp, en interesse,

 

 

Zo juist de Ph gemeten met een PH bodemtest, lakmoes papier hadden ze nog nooit van gehoord, is natuurlijk ook veel te voordelig voor mij.. 8 euro voor 8 pillen.. maarja..

kwam dus op een Ph uit van 7! zou dit het probleem anders kunnen zijn? ik weet dat de Ph het beste rond de 5,8 en 6,2 kan liggen.

 

Oz

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je ergens een straatlantaarn in je tuin of verlichting in de nacht waar deze planten onderstaan. Ze willen ook wel eens geel worden bovenin als je lichtproblemen hebt in de nachtperiode.

 

Toch zou ik afzien van het slootwater en ewoon regenwater opvangen en dit geven aan je planten dan weet je zeker dat je "schoon" water hebt.

 

Anders is dit mijn een raadsel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Straat lantarens moeten ze nog uitvinden hierzo xD er hangt echter wel een lamp in de buurt van de planten, maar hier staan ze allenmaal onder, met uitzondering van de planten die verduisterd worden natuurlijk. heb wel de PH gemeten, en deze was zo rond de 7. dit ben ik nu aan het recht trekken met citroen zuur of iets van de growshop, zou moeten helpen.

verder kreeg ik te horen in de growshop dat het wss door de wind kwam:O heb ze nu in me zelfbouw kas gezet maar lijkt me stug dat dit het probleem is, aangezien maar 2 planten er last van hebben.. blijft mij een raadsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien hebben andere planten meer last van het licht als andere, snachts zou ik ze altijd zo ver mogelijk bij licht uit de buurt te houden.

 

Die gele platen ben je die aan het verduisteren? doe je dit nauwkeurig? dus niet de ene dag een kwartier later en de andere dag een halfuur eerder echt op tijd? anders kunnen ze in de stress schieten en ook geel worden. Heb ik ooit gehad met een NLX van mij in de tuin, die ik wegens vakantie niet zelf verder heb kunnen verduisteren, dus iemand anders gevraagd het zolang over te nemen, maar heeft de boel gewoon laten verzaken gewoon niet op tijd enzo terwijl ik dit nog zo duidelijk gevraagd had.

 

met 4 weken kon ik knippen omdat de rot door stress om zich heen greep.

 

Als dat het niet is weet ik het niet meer.

 

runnin outta options here :D

 

Greetz

 

zullen we woningruil doen? :vape:

Ik bied aan, afgunstige buren, matig tuin op het westen en dat soort gelul :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

whaha no way canna, dit is het enige voordeel van het wonen op zo'n focking afgelegen plek en denk ook niet dat me ouders het er mee eens zouden zijn.

de planten die geel worden staan nog volop in de groei, worden dus nog niet verduisteren.

de planten die ik wel verduister probeer ik inderdaad binnen een marge van 5 minuten in de tent te krijgen.

 

maar zoals ik zei, ze staan nu in de kas te schuilen voor de wind en krijgen aangezuurd water. als het goed is haalt me pa vandaag een fatsoenlijke PH meter dat zal zeker helpen. volgens mij zijn de nieuwe scheuten wel weer gewoon groen, dus het lijkt te helpen. een PH van 7 is natuurlijk niet echt optimaal.

 

in iedergeval hartelijk bedankt canna voor de hulp, ook de fabrikant canna voor zijn voeding natuurlijk xD.

 

ik laat het nog even weten hoe het afloopt

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aij! vandaag een fatsoenlijke PH meter gekregen. een TU 10 als ik het goed heb. geikt en meteen aan het testen geslagen.

de grond van de planten die het verschijnsel hebben zit boven de 8. wat helenmaal opmerkelijk is, is dat de planten die in de bloei staan nu op een PH van boven de 9en zitten volgens de meter. gauw afzuren dus! ben nu aan het spoelen met water met citruszuur ofdergelijk met een PH van 5,8.

het kraan water zit hier echter boven de 8 en dat in de sloot rond de 9. logish dus dat de waardes zo achtelijk hoog liggen.. maar zijn deze waardes wel reëel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...