Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

RacerX

Verbrandings verschijnselen?

Recommended Posts

High guys

 

LAats stekjes gekocht enzo, allemaal prima, allemaal mooi gepot enzo. Alleen ze staan nu twee dagen en het lijkt er op of er kleine verbrandingsverschijnselen optreden. Er komen op somige bladeren oranje en geel achtige puntjes, en sommige uiteindes van de blaadjes worden geelig.

 

Ik had al gekeken bij het topic over overvoeding en dergelijke, maar het lijkt op verbranding van het licht of een te hoge temp. Maar ik kan dit niet plaatsen want de stekjes (15 centimeter) staan ongeveer 60cm onder de lamp vandaan (400watt). Weet iemand wat ik moet doen?

 

greetz RacerX :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan het zijn dat als er water wat gesprayet wordt op de pland (perongeluk) dat er dan kleine "brand plekjes" verschijnen? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan het zijn dat als er water wat gesprayet wordt op de pland (perongeluk) dat er dan kleine "brand plekjes" verschijnen?

 

Volgens mij wel, heb je ook als je bv het gras of planten sproeit in de blakende zon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan komen door het sproeien ja.

Stekjes van 2 dagen al op 60 cm van de lamp vind ik ook wel vrij snel al.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi

 

Met Oni eens...enne Twannie waarom geef je eerst een paar antwoorden om als laatste antwoord te zeggen "ik heb er geen ervaring mee"......je hoeft niet te antwoorden, is niet verplicht :o

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

:unsure: Ik heb sowieso het gevoel dat Twannie in elke topic wel iets te zeggen heeft. :o * no offence*

Share this post


Link to post
Share on other sites

yea, volgende keer als je stekjes hebt,

 

niet in direct zonlicht,

geen voeding geven,

temperatuur fatsoenlijk houden (kamertemp. is goed hoor)

 

en je zou Normaalgezien geen problemen moeten hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites
yea, volgende keer als je stekjes hebt,

 

niet in direct zonlicht,

geen voeding geven,

temperatuur fatsoenlijk houden (kamertemp. is goed hoor)

 

en je zou Normaalgezien geen problemen moeten hebben

- ze staan niet in direct (zon)licht, (tentjes over de plantes heen, voor de lv)

- Ze krijgen geen voeding, alleen kraanwater 3 x per dag

- Temperatuur is altijd op 26 graden in de kast

- Luchtvochtigheid is misschien wat laag ; 40procent

 

toch hebben ze "burns". :) geen serious burns maar toch enkele stipjes en verbrande/opgekrulde puntjes....

 

 

Ohja hoe kan ik de LV verhogen in een kast? ik heb al twee natte handoeken in mn kast hangen....

 

Greetz y'all :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
yea, volgende keer als je stekjes hebt,

 

niet in direct zonlicht,

geen voeding geven,

temperatuur fatsoenlijk houden (kamertemp. is goed hoor)

 

en je zou Normaalgezien geen problemen moeten hebben

- ze staan niet in direct (zon)licht, (tentjes over de plantes heen, voor de lv)

- Ze krijgen geen voeding, alleen kraanwater 3 x per dag

- Temperatuur is altijd op 26 graden in de kast

- Luchtvochtigheid is misschien wat laag ; 40procent

 

toch hebben ze "burns". ;) geen serious burns maar toch enkele stipjes en verbrande/opgekrulde puntjes....

 

 

Ohja hoe kan ik de LV verhogen in een kast? ik heb al twee natte handoeken in mn kast hangen....

 

Greetz y'all :o

ik had precies hetzelfde probleem, maar bij mij kwam het door de hitte omdat mn afzuiging niet goed genoeg zoog wardoor het een erg droog hokkie werd. maar echt een tip kan ik je niet geven, mischien is je kas te klein? of je afzuiging.

voor definitief antwoord moet je neit bij mij wezen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
- ze staan niet in direct (zon)licht, (tentjes over de plantes heen, voor de lv)

- Ze krijgen geen voeding, alleen kraanwater 3 x per dag

- Temperatuur is altijd op 26 graden in de kast

- Luchtvochtigheid is misschien wat laag ; 40procent

 

toch hebben ze "burns". :) geen serious burns maar toch enkele stipjes en verbrande/opgekrulde puntjes....

hmz.. mss ligt het aan de kwaliteit van de stek..

 

ik had mn stekjes meteen in t licht.. (zon) gezet

 

en ik had er geen plastic zakjes omheen enzo.. :o

 

effe vraagje.. zie je nu druppels in je tentje?.. want water druppels werken als vergrootglas.. dus daardoor zou in principe je plantje kunne verbranden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja er zitten druppeltjes aan de binnen kant van het tentje. Ik zal ze proberen weg tehalen en kijken of het iets uithaald :o

Maar het gaat nu al iets beter denk ik, de plantjes zijn een beetje geaclamiseerd ;) . Er komen in ieder geval geen verbrandings veschijnselen bij. Ik zal binnenkort even foto's proberen te maken voor jullie.....

 

....Bedankt alvast voor de goede tips en dergelijke! Dit forum is echt behulpzaam en een stuk gemoedelijker als de meeste forums waar ik op zit (gitaarforum= very agressive). Wietforum is chill, laters y'all

 

RacerX :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het ook gehad door het plastic zakje dat er brandplekjes kwamen en dan waarschijnlijk door de druppeltjes maar heb er geen mindere oogst van gekregen dus er is nog hoop ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...