Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
grafgever

eerste buitenteelt, oogst klaar?

Recommended Posts

Lees regelmatig de forums hier en vind het zeer handig, vooral de vele guides. Heb bijvoorbeeld ook DMT gemaakt met een guide van dit forum.

 

Heb nu ongeveer +/- 10 weken wat autoflower wiet planten buiten staan die volgens de informatie van de zaadjes nu klaar zouden moeten zijn voor de oogst. Van mijn 6 planten vind ik er echter slechts 2 oogstklaar uitzien, maar ben hier toch niet zo zeker van. Nu is het zo dat ik morgen voor 2 weken op vakantie ga en ik dus niet kan oogsten in die 2 weken. Allereerst zal ik hier mijn foto's plaatsen, en dan wat vragen stellen die ik hoop dat jullie beter kunnen beantwoorden.

 

gallery_14476_14320_1582177.jpg

gallery_14476_14320_5289684.jpg

gallery_14476_14320_2037504.jpg

gallery_14476_14320_5881672.jpg

gallery_14476_14320_5204987.jpg

 

 

Mijn vragen zijn:

1) Kan het kwaad om deze planten nog 2 weken te laten staan?

 

2) Als ik ga drogen, wou ik ze boven op de vliering in een hoek hangen op zijn kop, met heel de plant zodat de sappen in de wiet kunnen lopen, had gehoord dat dit de smaak te goede kwam, klopt dit?

 

3) Gaat heel het huis stinken als ik de kamer zo goed mogelijk afsluit met een matras in de opening van de kruipruimte en het luik dicht?

 

4) Zijn deze planten oogst klaar? Had namelijk de vuistregel in mijn hoofd van: 80% van de haartjes bruin = oogsten.

 

Bij voorbaat heel erg bedankt voor jullie hulp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ik ben zo bescheiden je een aantal antwoorden te voorzien in jip en janneke taal.

 

 

1+4)ik denk dat je nog ff mag, regel een microscoop of een redelijke loep. Wacht tot de helft van die witte sneeuw melkachtig wit is en de andere helft bruinig(amber). Dan zit je bij de meeste soorten wel goed.

2)ja

3)zo te zien heb je niet een hele berg oogst, dan zal het misschien wel lukken. Hoeveel is het? Want het kan goed stinken hoor :vape: en dat betekend veel rookplezier :D

 

Succes en veel wijsheid toegewenst!

 

Shark

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er nog lekker groen uit hopen op beter weer en een 2e bloei! oftewel laat maar lekker staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 weken is erg optimistisch voor een autoflower buiten, misschien met een top voorjaar en zomer maar met normaal NL weer, reken maar op ruim 3 maanden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, heel erg bedankt voor jullie antwoorden. Ik laat ze dus lekker staan nog. Had eigenlijk gehoopt de planten klaar te hebben voor Lowlands op 18 augustus. Maar wellicht kan ik de eerste 2 planten oogsten als ik terug ben over 2 weken en zo alsnog een deel op tijd droog hebben voor Lowlands. Heb in totaal 9 planten in de tuin staan, 3 ervan zijn pas een maand jong en zijn geen autoflowers dus die moeten tot eind september / begin oktober staan. De andere 6 zijn autoflowers, 2x speed devil 2x big bud 2x big devil, daarvan vond ik de 2 planten waarvan ik plaatjes heb geplaatst het meest oogst klaar. Maar ik zal ze nu toch nog even laten staan. Ik heb wel een microscoop die ik ooit als kind eens heb gekregen hoop dat deze voldoet voor het inspecteren van de wiet.

 

Opbrengst zou 30-50 gram per plant zijn volgens specificaties, hoop toch wel minstens 20-30gram per plant te oogsten, weet niet of dit te optimistisch is? Volgende kweek koop ik een 2e generatie autoflower die schijnen toch aanzienlijk meer opbrengst te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben inmiddels terug van een weekje vakantie, tot mijn schrik zag ik echter ineens het volgende bij één van mijn planten: gallery_14476_14320_3935154.jpg is dit toprot? Als ik het aanraak komt er een soort ''rook'' vanaf. Ga nu even met een loep de andere planten bekijken en hopelijk oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is idd toprot! snel oogsten wat er nog te redden valt !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat is idd toprot! snel oogsten wat er nog te redden valt !!!!

 

 

Heb hem meteen in z'n geheel op z'n kop opgehangen en ergste stukjes rot eruit gehaald

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou alle rot eruit knippen... :verrygood

 

en op een super droge plek ophangen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aiaiai dat ziet er niet best uit...

Inderdaad alle rot eruit knippen anders kan dat zo nog overschieten tijdens het drogen..

 

Heb zelf ook al wat rot moeten verwijderen... door het slechte weer..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hemzelf ok bedankt voor de tips mensen. Toch maar even wat extra wegknippen dan voor ik morgen ochtend weer een week op vakantie ga. Zou toch jammer zijn om het harde werk weggerot aan te treffen bij terugkeer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geforceerd drogen dan heeft de rot geen tijd om toe te kunnen slaan, bijvoorbeeld in een droogkast en dan afzuiger volluit zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...