Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
CBK

Treurig plantje

Recommended Posts

Hallo,

 

Aangezien ik in dit plantje een vrouwelijk plantje heb gespot zou ik deze toch graag laten overleven. Hij heeft lange tijd wel in een te kleine pot gestaan maar dat is nu verleden tijds aangezien ik deze gister heb omgepot naar een groter formaat pot. Nu de blaadjes hangen slapjes naar onder en de onderste blaadjes worden geel :lol:

 

amag5.jpg

 

Iemand enig oplossing voor dit probleem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is de nieuwe aarde gevoed of niet? Heb je zelf voeding gegeven...?

 

Kan ook enkel kort stress zijn door het overpotten misschien...

Hoe snel kwamen ze zo en hoe lang is het al zo?

 

Aarde ziet er droog genoeg uit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik heb ze overpot omdat ze zo gingen hangen maar bij het overpotten leek het wel of er een beetje wortel schimmels in zaten.

 

De aarde is organisch gevoed en ik geef ze nu terug hesi groei voeding en wil eventueel ook al wat bloei gaan geven aangezien ze al in de voorbloei staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gevoede aarde en dan bijvoeden kan misschien net teveel van het goede zijn? Misschien enkele dagen enkel water geven....

 

Raar ook dat het enkel die onderste blaadjes zijn...

 

Experts weten mss meer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt ze gisteren overgepot?

 

Ze heeft gewoon wat stress van het overpotten. Gewoon wat water geven, dan komt het wel goed.

De meeste planten hangen een dagje slap na het overpotten.

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar voor de duidelijkheid want ik denk dat er een misverstand schuilt bij jullie. Ze hingen al slap voor het om potten dus met het om potten heeft het normaal niks te maken en dat verklaard de gele blaadjes ook niet.

 

En ik heb nog een soort gelijke plant waar ik van vermoed dat het een vrouwtje is met de zelfde symptomen deze staat voorlopig nog in haar kleine pot

 

EN @ easy ik heb ze lange tijd geen voeding kunnen geven door het weer dat wisselvallig was ben er sinds gister pas terug mee begonnen voor de plant extra kracht te geven. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...