Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Palla

Ormus, zeezout en andere wondermiddelen?

Recommended Posts

Beste forumers.

 

Misschien ken je het wel, of heb je de verhalen gelezen. Ik kom het in ieder geval best vaak tegen. Op internet, youtube weet ik het wordt je er eigenlijk een beetje gek mee gemaakt.

 

Ik heb 1 filmpje gevonden en de titel zeg het al: Ormus makes medical marihuana ENORMOUS!!

 

http://www.youtube.com/watch?v=-PHHB0aR80U

 

Als het naar het filmpje kijk vind ik het echter tegenvallen en deze buds zijn niet echt bepaald enormous te nomen:S.

 

Ergens anders las ik weer een methode met ormus en magnetiet ofzoiets. Dat je moet magnetiseren met magnetiet en dat je dan een substantie krijgt die wonderen zou moeten verrichten. Ook zijn er mensen die beweren dat er goud van gemaakt kan worden. Nou ben ik nogal vrij sceptisch met dit soort dingen. Maaaar er kan natuurlijk toch een kern van waarheid inzitten. Hetzelfde is met het zeezout of oplossingen daarvan wat goed voor je gezondheid zou zijn (90 plus solution) van ene australier.

 

Op deze site weten ze het ook heel mooi te vertellen: http://www.sea-crop.com/

 

Maar ik ben er best van overtuigd dat er andere manieren zijn dan onze NPK bemesting. Er is immers niet zo een groot deel van de aarde bestaande uit zoutwater.

 

Wat ik me nou eigenlijk afvraag is of er iemand deze methodes gebruikt. Ik heb al wat topics gelezen op dit forum, ook over verschillende soorten zeezout die weer beter zouden zijn als andere. Het lijkt me een interessante discussie en lees graag jullie meningen en bevindingen/ervaringen.

 

 

palla

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Loekino

brand netel "thee" en treurwilg "thee" zitten volgens mij ook bepaalde voedingsstoffen in die we kunnen gebruiken bij het kweken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar wat ik me dan afvraag is of iemand dat al eens gebruikt heeft en wat dan de verhoudingen zijn en hoe je dat precies maakt en gebruikt?

En ook of het nou allemaal zoveel meerwaarde heeft.

 

Net als al die boosters die er te krijgen zijn. Mooie is altijd dat eropstaat TOT 50% meer opbrengst, dus het kan ook 0,5% zijn. Daarom vind ik het wel mooi wat SpeesCees zegt hierover en eigenlijk weinig tot geen boosters heeft.

 

Daarom denk ik ook wel dat er andere manieren zijn die je zelf kan maken of creëren om met je planten een kwaliteitsproduct en hoeveelheid te produceren. Als je al die merken moet geloven zijn ze allemaal het beste..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeezout is een mogelijke toevoeging t.b.v. mineralen en elementen (wel in erg kleine hoeveelheden) die een verschil kunnen maken. Je kan niet zomaar zonder NPK voeding, dat is onmogelijk aangezien dit de basis is, andere elementen toevoegen is nodig maar in heel veel kleinere hoeveelheden en het zit vaak ook in voeding verwerkt, zomaar zeezout meegeven (hoe klein gedoseerd dan ook) zou ik nooit doen tenzij ik weet dat het in balans is met de rest van mijn voeding. Toevallig zag ik vandaag dat Krasi dit ook in zijn C99 topic doe, ga daar anders eens kijken?

 

De websites die je linkt zijn trouwens absoluut niet wetenschappelijk onderbouwd, een foto waar slechts twee vruchten naast elkaar op staan is natuurlijk geen bewijs, zeker als belanghebbende partij maakt zo'n website het altijd veel groter dan het is en kan zijn, net als verlichtingwebsites die spaarlampjes aanraden boven HPS lampen, want een 20 watt spaarlampje staat volgens hun gelijk aan wel 120watt gloeilicht, 20 watt blijft echter 20 watt, en het rendement met spaarlampen is helaas toch echt veel lager dan HPS.

 

Over je boosters: Ik gebruikte in mijn 2e kweekverslag 0 boosters en heb gewoon 1 op 1 gedraaid en zelfs er overheen, beste rondes ooit! Meer is niet altijd beter, al willen we dat graag meteen geloven en geld er tegenaan gooien.

 

@ Loekino: Dat zijn niet zo maar vreemde stoffen stoffen, Brandnetelthee is bijvoorbeeld enorm rijk aan stikstof, een goede (eigengemaakte) biologische voeding dus! Voeg nooit zomaar iets toe met de gedachte "het zal wel extra helpen", alles moet in balans zijn anders maak je overschotten of tekorten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tw!tchy

 

Kijk met jou kan ik praten. Zonder boosters 1 op 1 draaien, wat kan het toch mooi en simpel zijn kwa voedingsgebruik!. De verpakkingen van boosters zijn nogal aanlokkelijk en beloven bergen, maar in de realiteit....

 

Ik zal eens een kijkje gaan nemen in het topic van Krasi lijkt me wel interessant.

 

Die websites waren als voorbeeld wat ik doorgaans tegenkom wanneer het om ormus of zeezout gaat. Het meeste is niet wetenschappelijk onderbouwd. Maar dat is altijd nog maar de vraag of die onderzoeken niet op commercieel oogpunt zijn gericht als ze er wel zijn. Net als het geval met veel medicijnen is. Daarom vraag ik het ook liever eerst hier voordat ik aan het experimenteren ga!

 

En idd zijn er genoeg natuurlijk voedingsbronnen. In een boek van Ed Rosenthal staat ook dat urine goed is in de groei door het vele stikstof. Maar mij gaat het eigenlijk om de doorgaans wat alternatieve methodes zoals dus zeezout of dat ormus gebeuren.

 

 

palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk als jij serieus biologisch wilt kweken met waarin je je plant van alles voorziet, zou ik eens beginnen met het bio pakket wat ik in mijn 2e topic gebruik (de basis), deze bevat alles wat je nodig hebt (de sporenelementen van zeezout komen ook gewoon in buffertabs terug, het hoeft niet allemaal zo exotisch te zijn!). Probeer hier eerst maar eens 1op1 en hoger te halen, daarna is het wellicht interessant je verder te verdiepen en zelf te experimenteren met de samenstellen van je biovoeding, maar dit lijkt me voor een beginnende kweker een stap te ver (less is more in dit geval).

 

Edit: Heb je je verder verdiept in je idee over kweken met urine? Urine bestaat onder anderen uit urinezuur, en bevat inderdaad ook veel stikstof (en enigszins kalium en wat fosfor (in fosfaat)). Je wilt echter geen urine zo aan je planten geven, urinezuur bestaat ook uit onoplosbare zoutkristallen (die wil je echt niet onverdund in je bodem, flinke zoutophoping voordat het verwerkt kan worden door het bodemleven). Dat je 1 gegeven weet van een bepaalde stof wilt niet zeggen dat het meteen ergens geschikt voor is. Urine kan best gebruikt worden mits heel vers en verdund, hoewel er een hoop "maar's" aan zitten. Ik denk ook niet dat je met urine je plant helemaal kan voorzien in de stikstofbehoefte, wetende dat urine zouten bevat die snel een te zoute bodem geven, zal ook lekker zijn als je je aarde wilt hergebruiken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

leuk dat je dit topic gestart bent!

 

Bij deze wil ik graag mijn mening geven hierover.

Ik denk dat het zeer verstandig is om eerst een goede kweekruimte te ontwerpen..

Denk vooral aan luchtcirculatie dat is namelijk de basis!

Zorg ervoor dat je kan kweken zonder dat het warmer dan 30 graden wordt!

En dat je planten continu verse lucht krijgen

 

Punt 2.. Goede aarde is heel erg belangrijk.

 

Punt 3 is daarna goed water geven. Niet overbewateren en niet onderbewateren..

 

Dan rond de 1 op 1 draaien met normale voeding, zonder boosters etc..

 

Hierna heb je de basis onder controle

en DAN kan je pas dingen proberen..

 

Uit eigen ervaring zeg ik nu dat ik in totaal 400 euro heb uitgegeven aan van alles en nog wat.

(ja ik kon/kan nog steeds niet kweken :o)

Maar met dood normale voeding behaal ik dezelfde hoeveelheid droge grammentjes!!

En dat is toch waar het helaas bij de meeste om draait!

 

Toch heel veel succes gewenst want ik hou van experimenten! :)

(Volg Krasi!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke informatie allemaal.

 

Precies wat elmanito dus zegt. Is NPK voeding wel nodig. Ik meen ook dat er een x een militair expiriment is geweest met het bemesten van en gewas dmv. zeezout en mineralen. Gaf verbluffende resultaten maar dat is toen gestaakt(weet niet waarom).

 

@Shilizous

Ik ben inmiddels al meer dan 3 jaar bezig en leer steeds meer. In het begin veel fouten gemaakt maar daar heb ik van geleerd. Ik heb ook al wel rondes gehad wat tegen de 1 op 1 was(net niet zegmaar). Dat een goed klimaat het belangrijkste is dat weet ik ja. Daarom probeer ik mijn ruimte zo te bouwen dat de luchtcirculatie en temperatuur optimaal is. Lukt tot nu toe aardig goed! Momenteel ben ik bezig op steenwol met toevoeging van co2 om deze manier van kweken is een x uit te proberen met een gesloten systeem. Ben benieuwt wat het gaat worden!

Ik verbaas me nog steeds wel over sommige mensen hoe onlogisch die een ruimte maken. Filter op de grond zetten, inblaas boven de lampen:S, en dan klagen dat het te warm wordt....

 

@Tw!tchy

Ik ga het in een tentje proberen op de biologische manier. Ik ga nu eerst jou topic doorlezen. In het topic van Krasi is nog niks te vinden over het gebruik van sea-plus alleen dat hij het gaat gebruiken. Zal nog even wachten zijn. Er zijn ook zat andere mensen ook die ik ken die alleen a&b voeding gebruiken met eventueel citroenzuur ofzo. Maar dat is op steenwol en niet op aarde.

 

palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

In zeezout zit een hele hoop calcium, magnesium en natrium. Deze elementen zijn ook onmisbaar, en wanneer je landgoed hier een te kort aan heeft is het niet verwonderlijk dat na een tsunami van zout water de grond flink opgewaardeerd is.

 

Ik blijf er bij dat je zonder de elementen NPK in je voeding gewoonweg niet kan kweken, ik snap ook niet waarom jullie in dit topic je afvragen of je zonder NPK voeding kan kweken, tuurlijk kan dat niet als je er vanuit gaat dat de aarde er niet mee opgewaardeerd is. Een mens kan toch ook niet botten van ijzer gaan maken als we geen calcium meer nuttigen en in plaats daarvan heel veel Fe (ijzer) gaan nuttigen? Zo simpel werkt het niet, de top/bloem bestaat nou eenmaal voor een heel groot deel uit stikstof en vooral fosfor en kalium, daar verander je niks aan. Het toevoegen van zeezout aan een landgoed is alleen goed als er een te kort aan is. Heb jij hier geen te kort aan, dan kan ik me niet voorstellen dat dit goed is voor je bodem, het is trouwens ook een heel bekend probleem bij gebieden die overstroomd zijn geweest waar voorheen de bodem prima was voor landbouw http://nl.wikipedia.org/wiki/Bodemverzouting

 

Hoe snel zulke problemen ontstaan is weer afhankelijk van je gewas en haar zouttolerantie, die is bij cannabis laag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is wel logisch ook dat het natuurlijk een meerwaarde geeft als je een tekort eraan hebt!

 

Ging mij er echter om of er nou eigenlijk andere manier van voeden zijn met middeltjes die bergen beloven zoals dus ormus en zeezout/mineralen. Beginnen een beetje af te dwalen in dit topic haha

 

Ik heb begrepen dat je ormus dus dmv. magnetiseren kan verkrijgen of dmv zoutwater en dan blijft er een soort poeder over. Toch wil ik het wel een x proberen alleen dan wel op een goeie manier. Misschien dat er toch een kern van waarheid in zit wie weet!

 

 

 

palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb even dit topic doorgelezen, erg interessant, ook dat Ormus.

Ik ben zelf met Sea-90 begonnen deze ronde en Azomite, twee veelbelovende producten, maar goed, het resultaat is nog niet daar omdat ik net begonnen ben, ook test ik andere producten, Capulator`s Bennies en Flowertabs.

Dus het is niet zo dat ik 1 specifiek product kan aanwijzen bij een eventueel goed resultaat.

Wanneer jij de Ormus test, zie ik je topic graag tegemoet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

site gevonden over de landbouwtest: http://www.uitdaging.net/gezond/zee_mineralen.html

Deze is ook interessant: http://www.fonteine.com/zeemineralen.html

 

Zit trouwens even een oud topic door te lezen en daar staan ook erg interresante dingen in. Ben het even goed aan het doorspitten!!

 

@ Krasi

ik lees sinds gisteren mee in je topic. Ben erg benieuwd wat er uit gaat komen. Leuk wat je aan het proberen bent!!

 

 

palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

En voleyballen dat ze kunnen daar haha.

 

Zal het filmpje vanavond even bekijken met geluid, gaat nu helaas niet:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
In zeezout zit een hele hoop calcium, magnesium en natrium. Deze elementen zijn ook onmisbaar, en wanneer je landgoed hier een te kort aan heeft is het niet verwonderlijk dat na een tsunami van zout water de grond flink opgewaardeerd is.

 

Ik blijf er bij dat je zonder de elementen NPK in je voeding gewoonweg niet kan kweken, ik snap ook niet waarom jullie in dit topic je afvragen of je zonder NPK voeding kan kweken, tuurlijk kan dat niet als je er vanuit gaat dat de aarde er niet mee opgewaardeerd is.

Misschien zijn we een beetje verder met lezen waarom NPK niet echt direct nodig is :o

 

http://www.soilandhealth.org/01aglibrary/010173.hensel.pdf

 

http://remineralize.org/

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar staat dan dat NPK niet nodig is? Ze hebben het alleen over de (vaak welkome) toevoeging van zeezout.

 

Ga jij maar lekker op zeezout kweken als je denkt dat je planten veel meer Calcium, Chloride en Magnesium nodig hebben dan stikstof, fosfor en kalium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is anders een bere interessant stuk en komt zeer betrouwbaar over.

 

Tis tijd voor een zakkie graniet. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Ga jij maar lekker op zeezout kweken als je denkt dat je planten veel meer Calcium, Chloride en Magnesium nodig hebben dan stikstof, fosfor en kalium

Doe ik al :o maar de molybdeen in zeezout of gesteentemeel zorgt ervoor dat planten op een andere wijze aan hun stikstof komen.Zeezout bevat ook iets van P & K.

 

http://www.wietforum.nl/index.php?act=Atta...post&id=653

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij hebt je wel goed verdiept erin ghehe. Goed dat je zoveel bronnen hebt mooi leesvoer.

Moet het allemaal even rustig doorlezen maar heeft wel mijn manier van denken met betrekking tot voeding toch eenigsinds beïnvloed.

 

Palla

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ga jij maar lekker op zeezout kweken als je denkt dat je planten veel meer Calcium, Chloride en Magnesium nodig hebben dan stikstof, fosfor en kalium

Doe ik al :o maar de molybdeen in zeezout of gesteentemeel zorgt ervoor dat planten op een andere wijze aan hun stikstof komen.Zeezout bevat ook iets van P & K.

 

http://www.wietforum.nl/index.php?act=Atta...post&id=653

 

Namaste :)

 

Er zit ook wel iets aan fosfor en kalium in, maar als je kijkt naar hoe veel planten hiervan kunnen verwerken in hun bloei, is het gewoonweg veel te weinig. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik denk dat 95% van de kwekers en boeren een vertekende en oppervlakkige kennis hebben van bemesting, en dat hierdoor alleen NPK voeding belangrijk lijkt terwijl zelfs spoorelementen (die dus in extreem kleine hoeveelheden nodig zijn) een uitbundige bloei flink kunnen belemmeren indien niet genoeg aanwezig. Stikstof kan misschien ook anders gewonnen worden, maar de hoeveelheden P en K in zeezout lijken me op zich niet voldoende voor ons plantje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...