Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Pide

Blowen en trombose prikken

Recommended Posts

Een week geleden ben ik geopereerd aan mijn knie, na een week medicijnen ben ik er mee gestopt. Ik moet wel 42 dagen lang elke dag een prik in mijn buik zetten ( bloedverdunners) tegen trombose. Ik heb ook een kous om mijn been heen die ook tegen trombose is.

Nu ben ik benieuwd wanneer ik weer af en toe een blowtje kan roken. De medicijnen gebruik ik al 3 dagen niet meer, alleen de prikken spuit ik nu nog.

 

Zou ik al af en toe kunnen blowen of zou dit de kans op trombose verhogen?

Iemand die ervaring heeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je dat niet beter aan je dokter vragen ?

 

Die weet best wel of cannabis met je medicijnen gaat vloeken.

Mijn doc is misschien iets ruimdenkender, maar toch... normaal kan elke doc dat toch wel inschatten of opzoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wou ik wel doen ja, maar mijn ma weet niet dat ik blow... En dat word dan dus lastig.

Ik wou anders morgen misschien even naar de GGD bellen, ik denk dat zij het ook wel weten aangezien zij ook prikken geven.

Maar ik hoopte dat hier iemand zou zijn met een antwoord?

 

Iig thanks voor het mee denken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Pide.

 

Ik heb zelf een aantal jaar terug trombose gehad, heb toen ruim een jaar aan de pillen en prikken gezeten, bloedverdunners inderdaad. De dokter wist dat ik rookte. Ik heb al die tijd zonder bijwerkingen gewoon jointjes kunnen roken.

 

Voor bijwerkingen of reacties met de medicijnen hoef je dus niet zo bang te zijn. Wel is het zo dat als je rookt, je bloedvaten tijdelijk vernauwen. Ik geloof dat dit met pure wiet niet of veel minder het geval is, maar met tabak in elk geval wel. Misschien is het dus raadzaam om puur te roken en in ieder geval zo weinig mogelijk tabak.

 

In jouw geval is het geloof ik meer preventief omdat je nu weinig zult bewegen (of is er daadwerkelijk trombose vastgesteld?).

 

Ik zou me er niet te veel zorgen over maken maar wel een beetje op letten, als een ader vernauwt stroomt er minder bloed doorheen en raakt hij sneller verstopt. Als jij niet 24/7 aan het dampen bent is er niet veel aan de hand.

 

Maar ik ben geen dokter natuurlijk, ik vertel je alleen mijn persoonlijke ervaring elk mens is anders. Als je er echt het fijne van wilt weten zou ik het ook nog eens aan je arts voorleggen, die heeft namelijk een beroepsgeheim en dat geldt voor iedereen, ook familieleden.. Maak een afspraak voor een telefonisch overleg (kan gewoon) of ga een keer in je eentje. Al denk ik dat hij je hetzelfde zal vertellen.

 

Heel veel beterschap in elk geval! Knie is echt kut :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, op zon reactie zat ik te wachten B)

 

Ik heb een operatie gehad. Ik loop nog 6 weken met krukken rond. Omdat ik overdag bijna niet beweeg( op bed liggen) heb ik die trombose prikken. Wat jij verteld over bloedvaten die vernauwen had ik wat gelezen op internet. Daarom wil ik graag wel zeker weten of ik veilig kan blowen :huh: .

Ik kijk het even aan, ik heb een kleine hand vaporiser. Misschien probeer ik die een beetje, ik denk dat ik toch wel even contact met een arts opneem.

 

In ieder geval bedankt voor je reactie. Ik kom er denk ik wel uit zo :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...