Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
PietNederwiet

Planten Opgegeten!

Recommended Posts

Mede wietkwekers,

 

3 kwartier geleden kwam voor mij de schrik van mn leven

 

Ik liep de tuin in en wat zie ik.. alleen nog STEELTJES.

Een dier heeft 3 van de 4 plantjes opgegeten..

 

welk dier kan dit zijn geweest? slakken sowieso niet want die hebben we niet in de tuin en ze stonden 2 weken boven de grond dus aan de steeltjes konden ze niet bij de blaadjes komen.

 

Ik denk zelf dat het de kat van de buren is, die schijt ook altijd heel de tuin onder en dan ook nog meestal rond mijn wietplanten.

 

Heeft iemand een idee?

 

 

Mvg,

 

PietNederwiet :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen nog steeltjes?

 

Sja dat was de poes.

Katten weten wel wat lekker is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel voor de bevestiging

 

Iemand ook een idee hoe ik dit schijtend stuk ellende uit mn tuin hou? en dan geen oplossingen wat me 100 euro kost, want dat geld kan ik niet missen helaas :huh:

 

mvg,

 

PietNederwiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is nog niet zo makkelijk.

Ze kunnen overal over, onder en tussen kruipen.

Wietplanten trekt ze aan als kattengras.

 

Probeer je plant zo te zetten dat de katten er gewoon niet bij kunnen komen maar dat zal niet meevallen.

Je zou een rond raster van kippengaas om je plant kunnen zetten maar een echt brutale kat sloopt misschien zelfs dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie Nesta,

 

Vandaag inderdaad even nieuwe zaden bestellen.

 

Het is ook geen hele grote ramp, heb ook nog 4 normale staan alleen daar is wel van gegeten.

Dat poederspul heb ik en heb ik ook in de tuin gestrooid, net als koffiedrap en peper rond de plantjes. Dit heeft helaas dus niet gewerkt.

 

Denk dat ik nu toch op schrikdraad of iets dergelijks over moet gaan, want ik wil niet nog een keer dat mijn mooie plantjes in een kattenbuik verdwijnen...

 

 

Mvg,

 

 

PietNederwiet

 

Dat is nog niet zo makkelijk.

Ze kunnen overal over, onder en tussen kruipen.

Wietplanten trekt ze aan als kattengras.

 

Probeer je plant zo te zetten dat de katten er gewoon niet bij kunnen komen maar dat zal niet meevallen.

Je zou een rond raster van kippengaas om je plant kunnen zetten maar een echt brutale kat sloopt misschien zelfs dat.

 

Dit is een vrij brutale en nieuwsgierige kat.

Zijn eerste en meeste levensjaren heeft hij niet vrij rond kunnen lopen, omdat het een fokkat was.

Sinds een paar jaar mag die toch overal naartoe van de buren, en zit tie veel bij mij in de tuin.

Ik ben een dierenvriend maar ik wil hoe dan ook die kat mijn tuin uit hebben.

 

Mvg,

 

PietNederwiet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mede wietkwekers,

 

3 kwartier geleden kwam voor mij de schrik van mn leven

 

Ik liep de tuin in en wat zie ik.. alleen nog STEELTJES.

Een dier heeft 3 van de 4 plantjes opgegeten..

 

welk dier kan dit zijn geweest? slakken sowieso niet want die hebben we niet in de tuin en ze stonden 2 weken boven de grond dus aan de steeltjes konden ze niet bij de blaadjes komen.

 

Ik denk zelf dat het de kat van de buren is, die schijt ook altijd heel de tuin onder en dan ook nog meestal rond mijn wietplanten.

 

Heeft iemand een idee?

 

 

Mvg,

 

PietNederwiet :huh:

 

 

slakken B) ....er is geen tuin die geen slakken heeft.... B)

zet er een hekje om heen voor de kat en haal slakkedood :o

 

alleen steeltjes over...zeg mij...MR Slak...did it :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie Carpe,

 

Hoe kan zo'n slak dan bij mijn planten komen?

 

Want ze zijn 2 weken oud en de steeltjes waren echt nog heeeel dun

Kan een slak via dat steeltje naar boven klimmen en ze opeten, of hoe dan ze dat dan?

 

 

Mvg,

 

PietNederwiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar zijn helemooie youtube filmpjes van... :o

maar troost je B) ...bij mij waren dr een paar meer ;) opgevreten door de slak....en er lag 2 kilo slakkedood om heen :huh: ....

 

http://www.wietforum.nl/Slakken-t62948.html

 

laat de kat met rust :P ...ook al laat je deze verdwijnen B) ....katten nemen elkaars territorium over...dus er komt gewoon een andere kat in je tuin.... :D

Edited by carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poeh das helemaal een nachtmerrie voor elke kweker carpe,

 

Gelukkig waren het lowryders dus als ik die opnieuw bestel krijg ik die snel genoeg nog afgebloeid.

Maar toch blijft het klote, zoveel plezier in om die plantjes te laten groeien enzo, en dan zie je ze met alleen nog een steeltje in de tuin staan :huh:

 

Mvg,

 

PietNederwiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor :o ...ik maak eigen zaad...dus kogels zat om te schieten... B) ....tegenslagen hoort bij wildkweken...zolang je maar een plan B hebt B) ......loose a battle ..win the war :huh:

guerilla is a numbers game :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het broeierig weer is met een beetje regen komen de slakken overal vandaan, g asnachts maar eens de tuin in met een zaklantaarn!!!!! naaktslakken in allerlei kleuren en slakken met allerlei kleuren huisjes......overdag zie je ze niet..........

 

ik denk ook dat het de slak was.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is het al wat minder erg, maar het blijft jammer carpe!

 

Vorig jaar ook wat planten op guerilla gehad, maar mond voorbij gepraat en de dag voor ik zou oogsten alles weggehaald.

Daarom dit jaar "veilig" in de tuin, die toch ook niet zo veilig blijkt te zijn.

 

Aan de andere kant, dit is mijn eerste echte kweekje dus het is een leerproces.

Als ik thuis van school weer nieuwe zaden bestellen en dan ga ik er weer tegenaan.

 

 

Mvg,

 

PietNederwiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

al doende maak je fuoten B) ....als het makkelijk was... ging iedereen het doen :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik zelf ook al mee gemaakt 1 week voor de oogste.

 

Maar ik weet wie de dader was en zal die ook nooit meer kunnen doen.

 

Was me hond die lekker 2 struikjes op gevreten had enkel nog een stammetje met 3 blaadjes aan :s

 

Was me eigen schuld aan de eene zijde, als ik plantje buite heb staan komt er altijd een draad rond en ter preventie gebruik ik buite altijd al slakke korrels want zoals eerder gezegd is het wat vochtig kome die slakke meteen tevoorschijn

 

Misschien kan je ook een draad rond elke plant zetten. (soort kippengaas)

 

groete

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag inderdaad even slakkenkorrels halen.

 

Ook heb ik me al een beetje ingelezen en zag ik dat koper ook wilt helpen, dus dat komt er ook bij.

Mn ma (ja ik woon nog lekker thuis :huh: ) ging even een kasje halen zodat ze rustig groot kunnen worden zonder problemen, en dan gaan we maar hopen dat ze nu wel blijven staan.

 

Heb gelukkig nog 4 vrouwtjes in 18L potten staan en die gaan hartstikke lekker, dus het is niet dat alles weg is B)

 

 

Mvg,

 

PietNederwiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hekje van gaas om de planten zetten en 1 meter naast het hekje kattekruid planten.

Dan zien ze de wietplantjes niet meer staan en gaan ze eerst naar het kattekruid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een hekje van gaas om de planten zetten en 1 meter naast het hekje kattekruid planten.

Dan zien ze de wietplantjes niet meer staan en gaan ze eerst naar het kattekruid.

 

Bedankt voor de tip, ik zal eens op zoek gaan naar kattekruid.

 

Gaas ga ik inderdaad ook neerzetten.

 

Mvg,

 

Pietnederwiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

heee jammmer van je plantjes ken me goed voorstellen hoe jij je voelt aangezien er dit jaar al 23 vrouwen zijn opgegeten

 

je krijgt idd de schrik van je leven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kat uit de tuin houden weet ik geen oplossing voor.

Maar om hem nooit meer het huis uit te krijgen wel.

 

Wat je doet, je pakt een pvc pijp ongeveer een meter tot 2 die zet je onder een hoek in de grond.

Je licht op de bodem een stuk makreel neer dat vinden ze lekker.

Je smeert de binnenkant van de pvc pijp in met zwart vet of olie wacht todat de kater begint te schreeuwen van verdriet in de pijp.

En dan laat je hem los je doet de kat geen pijn,het baasje zijn huis zit onder het zwarte vet en laat hem nooit meer buiten.

 

En ik heb al elk plantje tegen katten geprobeerd totaan die sonar geluidjes aan van alles

En dit is de enigste wat echt heb gewerkt.

 

Aan slakken weet ik niet veel alleen dat ze niet van zout houden :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehehe gaas werkt voor alles ik heb een enorm konijn in mijn tuin lopen en die vreet alles maar dan ook echt alles op.

gewoon gaas en hoog zetten dan kan er niets bij als de planten wat groter worden heb je er ook minder last van

 

alleen slakken ff op letten daar helpt dat gaas niet tegen :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
nee hoor :o ...ik maak eigen zaad...dus kogels zat om te schieten... B) ....tegenslagen hoort bij wildkweken...zolang je maar een plan B hebt B) ......loose a battle ..win the war :huh:

guerilla is a numbers game :P

weer groot bezig ? Zoals 2009 of was het 2010

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey piet!

 

Check ff m'n outdoor topic of het op het zelfde lijkt ( kijk laatste pagina, link in m'n handtekening! )

Je omschrijft het zelfde als bij mij en bij mij was het mr slak!

 

Mvg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...