Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Appelflap

Vensterbankkweek 3x AK-47 autoflower

Recommended Posts

Hallo allemaal

 

Welkom in het topic van mijn allereerste kweekje.

 

Het is de bedoeling om op zeer kleine schaal wat wiet te weken. Ik woon in een flat met balkonsèrre, waar het in maart al flink lekker warm kan zijn dus uitermate geschikt voor plantjes. De plantjes waarvoor ik gekozen heb zijn AK-47 autoflowers. In totaal heb ik vijf zaden besteld maar daarvan heb ik er vooralsnog slechts drie gekiemd omdat ik het eerst even wil aankijken met de stank enzo. De plantjes zijn voor eigen -sporadisch- gebruik en voornamelijk voor de lol. Ik wil niet aan lampen beginnen.

 

Dag 2 - 7 juni 2012

Toen ik uit bed kwam zat er tot mijn verbazing een worteltje van een centimeter lang aan terwijl hij 's avonds alleen nog maar was opengebarsten. De eerste twee zijn 's morgens de grond in gegaan en nummer drie aan het eind van de middag.

 

's morgens vroeg:

vrfslk.jpg

 

in de grond:

qrdg61.jpg

 

Dag 3 - 8 juni 2012

Hier word ik blij van!

300d6xl.jpg

 

Dag 4 - 9 juni 2012

Ze zijn alledrie mooi ontsproten en staan op het balkon, veilig voor de wind die veel te hard waait voor de tijd van het jaar... Nu maar hopen dat de zon de komende dagen ook eens tevoorschijn komt zodat ze lekker gaan groeien!

nmj7rk.jpg

4er8x.jpg

Edited by Appelflap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes! Eindelijk weer een oldskool vensterbank kweker! Succes kerel, ik zit er klaar voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje! Gaat wel goedkomen denk ik, ben erg benieuwd wat die plantjes ervan gaan bakken op deze manier. Zodra ze hun kopjes boven de grond uitstekenen komt er weer een update :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Bij twee van de drie potten zijn al kopjes te zien :huh:

Edited by Appelflap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd hoe het gaat ! ga je nog iets van voeding gebruiken ? en wat voor grond gebruik je.

 

Succes ik ga je volgen igg :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

**Update, zie beginpost**

 

Hey Skullcandy :huh: Leuk dat je mn topic volgt! Ik gebruik gewoon universele tuinaarde van €2 per 10L, niets bijzonders dus. Verder wil ik uiteindelijk wel voeding gaan gebruiken, daarvoor heb ik een flesje plantenvoeding van Pokon voor gewassen en kruiden die gegeten worden. Dit is eveneens niets bijzonders B) gewoon van de Karwei. Ben benieuwd hoe ik het er daarmee vanaf ga brengen.

 

Ik heb trouwens om twee redenen die verschillende potten: ten eerste had ik geen drie gelijkwaardige exemplaren staan en ten tweede heb ik deze ook niet gekocht omdat ik benieuwd ben naar het effect op de planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 euro per 10l? weet niet waar je dat haalt, maar ik vind 0,99 per 20 liter al duur zat voor goede potgrond..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha ahjoh ik kom nooit in tuincentra, ik dacht goh wat goedkoop voor zo'n zak :huh: Het is zo'n klein lokaal tuincentrumpje dus het verbaast me eigenlijk niet dat ze duur zijn

Ze doen het vooralsnog prima op deze grond iig, de grootste is nu zo'n 3cm en de blaadjes beginnen zich mooi te ontwikkelen. Morgen nog een dagje met redelijk veel zon, ben benieuwd.

 

Hoe denken jullie over de pokon plantenvoeding (voor eetbare gewassen zoals kruiden en tomaatjes whatever)? Is dit voldoende of moet ik speciaal spul aanschaffen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen pokon of andere voeding uit tuincentra gebruiken, gewoon fatsoenlijke (bio) voeding kopen van BAC o.i.d. of voeden met droge voeding. Staat het hele forum trouwens vol van, had je je niet beter in kunnen lezen voor je alles neergezet had?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohh oke, zal het nog eens goed doorlezen. Voorlopig hebben ze toch nog niks nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met dank aan Tw!tchy weet ik nu dat ik -helaaaaaas- niet in mijn beginpost door kan gaan met updaten. Dan maar op deze manier!

 

Update dag 6 - 11 juni 2012

Het is helaas geen stralend weer maar desalniettemin doen ze het best goed. 's Nachts staan de potten binnen zodat ze constant op een temperatur tussen de 18 en 30 graden leven (ja het wordt erg warm op het balkon bij een beetje zon).

Erg grappig dat er een plantje met drie blaadjes tussen zit:

33to1zp.jpg

2po8kjq.jpg

20pex4p.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ HideTheQueen: bedankt :)

 

Update dag 9 - 14 juni 2012

 

Het zonnetje heeft de plantjes veel goeds gedaan gisteren en vandaag. Dat grauwe klotenweer schiet ook niet op.. Morgen helaas weer regen dus de komende dagen zullen ze niet zo enthousiast groeien.

35lyazn.jpg

10nge1f.jpg

1zd7lec.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 12 - 17 juni 2012

In de afgelopen dagen weer leuke vooruitgang geboekt!

Vinden jullie ze er een beetje gezond uitzien?

 

24lv30m.jpg

9j11sl.jpg

vhw9iv.jpg

2nga64k.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de info heren! Dinsdagavond weer een update, dan is het dag 14 dus precies twee weken :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier een foto van een 40cm BlueStreak (ook te vroeg geplant) maar dan op het balkon (niet op het zuiden maar zuid-west)....

En deze staat ook nog in een grotere pot en heeft nog een paar weken te gaan:

GroteFoto-LJ7BNMSI.jpg

Deze is trouwens niet van mij!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo das wel echt een chique ding zeg, ziet er mooi uit en zit ook nog best veel aan :yummy: Ik hoop vurig dat de mijne ook een stuk in die richting zullen gaan! Vandaag is er in ieder geval weinig gebeurd.. Morgen gaat het zonnetje gelukkig weer een beetje schijnen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 14 - 19 juni 2012

vhcoxx.jpg

161fi9j.jpg

 

Zie ik hier nu de eerste tekenen van het vrouwelijk geslacht of heb ik het mis?

EDIT: het zijn inmiddels blaadjes :yummy:

 

2afnc45.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 18 - 23 juni 2012

 

Vraagje: zoals op de foto's te zien zijn de plantjes behoorlijk gezond. Nu zag ik alleen dat toen de schemering inviel, de bladeren gingen hangen. Niet erg en zonder verkleuringen, maar ik vraag me toch af wat het is? Ik las iets over het 'slapen' van de plant, kan dat het zijn?

 

 

@ Twitchy: en zo geschiedde: :yummy:

2ih0x83.jpg

 

Mooie nieuwe blaadjes, gaat lekker!

mb3dbn.jpg

2md5pj9.jpg

1rotch.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat je een plantje met drie kiemblaadjes hebt.. Nou ik heb er nu ook eentje :lol:

 

Over het zien van geslacht zijn meerdere bronnen te vinden op dit forum..

Zal ff kijken of ik er eentje voor je kan vinden dan edit ik dit bericht ff en dan staat de link hier onder..!

 

Hier dus: http://growguide.wietforum.nl/index.php/Geslacht

en hier: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...amp;hl=geslacht

 

Dus vrouw: witte haartjes

Man: groene "ballen"

 

En autoflowers laten heel snel hun geslacht zien dus binnenkort weet je het!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ HTQ: bedankt :lol: Ik zit met spanning te wachten :lol: kan nooit lang meer duren, inmiddels zijn er drie weken verstreken sinds de enveloppe door de brievenbus kwam!

 

Update dag 21 - 26 juni 2012

260bodw.jpg

jh7pc0.jpg

28wkqau.jpg

1zyvr77.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 25 - 30 juni 2012

 

Het is officieel: 't zijn alle drie vrouwtjes :D

 

14xyvmc.jpg

14b29fs.jpg

2cwq1af.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...