Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Al-Patricio

Overlast Maastricht beheersbaar..right

Recommended Posts

Maastricht wil meer agenten voor drugsoverlast

Een meerderheid van de gemeenteraad in Maastricht wil dat minister Opstelten van Veiligheid meer agenten beschikbaar stelt om op te treden tegen de overlast door drugsdealers op straat.

 

PvdA, D66, GroenLinks, Partij Veilig Maastricht, Stadsbelangen Maastricht en de SP spraken woensdag van een 'schrikbarende ontwikkeling' in het centrum en wijken van de stad.

 

Volgens de partijen is er nu feitelijk geen plek in de stad te vinden waar geen drugsrunner aanwezig is. Volgens PvdA-fractievoorzitter Manon Fokke moet de minister als veroorzaker van de overlast door de strengere regels voor coffeeshops voor meer 'blauw' zorgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die paar 10tjes die men op straat ziet verkocht worden... dat is gewoon de sneeuwvlok van het topje van de ijsberg..

Meer politieagenten.. betekend nogmeer professionaliteit en huis aan huis dealers..

Dit gaat echt nergens over. Ik was benieuwd hoe ze in den haag zouden reageren als de overlast toenam..

Maar het enige wat ze zeggen is, er zijn minder drugstoeristen! ja en in belgie nu des te meer.

Het word echt chaos straks als het in heel NL word ingevoerd.

Dan gaan er echt dingen gebeuren die ze niet kunnen ontkennen

Share this post


Link to post
Share on other sites

dealers en kopers zullen elkaar altijd blijven vinden, en beide partijen doen liefst zo onopvallend mogelijk, kijk naar de cocaine business in Nederland. deze geeft zo goed als GEEN overlast aan mensen die er niks mee te maken willen hebben.. dus het lijkt alsof er niets gebeurt.. ondertussen gaan er per dag tienduizenden pony packs in de rondte..

 

ik vraag me gewoon af wat het probleem is met wiet.. het lijkt erop dat als er weinig handel te ZIEN valt het hele probleem opeens opgelost is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vraag mij af of inmiddels de wiet handel groter als de coke handel geworden is.

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zullen wel meer grammen wiet verkocht worden dan coke.. maar denk dat er meer geld met coke gemoeid is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vraag me gewoon af wat het probleem is met wiet..

 

Dat dacht die burgemeester in Helmond ook, totdat ie dus toestemming gaf om een 2de coffeeshop te openen.

 

Dat dacht Hanske uit Heesch ook, totdat ie dus al spookrijdend op de A73 over enkele kilometers doorzeefd werd met een AK47 door een niet nader te noemen familie uit een niet nader te noemen stad, waarvan familie leden ook nog eens een growshop runnen.

 

Zo gaat die lijst nog wel even door.

 

Het probleem is dus dat de handel verziekt is door fantasieloze lui voor wie het te moeilijk is om coke te smokkelen. Nul affiniteit met het product, alleen met cash.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar komt dat vandaan dat er zoveel geld mee te verdienen valt.. waarom kost een grammetje wiet soms 13 euro.. omdat het geillegaliseerd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoef je mij niet uit te leggen, maar laten we in ieder geval niet doen alsof er niets aan de hand is, want dat siert ons niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het komt er simpelweg op neer dat wiet zo ingeburgerd is voor een groot deel van de bevolking dat ze er geen doekjes meer om willen wentelen, ze willen het gewoon kopen (waar en bij wie dan ook en dat mag iedereen weten)

Daarbij heb je dan nog het feit dat wiet niet zo gek duur is, dus dealers hebben aardig wat klanten nodig om wat te verdienen

Dus krijg je gewoon agressieve dealers als ze niet genoeg klanten vinden (want iedereen verkoopt wiet rondom je, klanten moeten niet eens zoeken/iemand kennen om te kopen)

Dit geeft grote problemen bij de bevolking die wel tegen "drugs" is, ze storen zich eraan dat het zo aanvaard is wiet te roken...

Legaliseren gaat pas lukken als de groep anti-wiet eens bijgeschoold wordt over WAT CANNABIS NU FEITELIJK IS, wat het doet & hoe onschadelijk het eigenlijk is vergeleken met alcohol, ...

 

Bij coke ofzo ligt het helemaal anders, deze dealers hebben niet veel klanten nodig om er veel cash uit te slaan! zij spelen het op veilig en doen liever zaken met mensen die ze al langer kennen, gaan niet op straat zwaaien met zakjes/cash enz

Degene die het wel doen verkopen gewoon shit die ze aan niemand anders kwijt geraken, zij worden ook snel opgepakt

 

Begrijp me niet verkeerd, ik ben er ook op tegen dat drugsrunners hun wiet aan jan en alle man proberen kwijt te geraken, ze moeten mensen die niet blowen niet gaan lastig vallen!

Huisadresjes heb ik helemaal niets op tegen, wiet moet vrij verkrijgbaar zijn maar het moet niet voor iedereen zijn neus geduwd worden... doet je slager ook niet bij vegetariërs :)

 

Grtz, WaKKi

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ja, het probleem is feitelijk opgelost als de anti-drugs groep niet met drugs geconfronteerd wordt!

Iedereen maakt zijn eigen keuze en die moet gerespecteerd worden, ik ga ook niet bij mijn grootmoeder in de living blowen... Ik doe mijn ding bij mijn thuis of bij iemand waar het wel "kan", zo hoort het

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan wil ik ook niet aangesproken worden op t feit dat ik wiet rook, want dat gebeurt regelmatig, ondanks het feit dat ik niemand probeer over te halen om wiet te gaan roken.

 

Dat is dus wat er speelt in deze wereld.

Je hebt voor en tegen-standers. De voorstanders proberen niemand aan de wiet te krijgen, maar de tegenstanders proberen wel de voorstanders onderuit te halen en te berechten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is gewoon zo dat de gemiddelde nederlander opgroeid in een wereld met alcohol en tabak. Derest is illegale drugs waar je helemaal kapot aan gaat..

Maar ik heb vertrouwen in de nieuwe generaties, ik heb het gevoel dat nieuwe generaties langzamerhand meer gaan nadenken. Maar dat gaat natuurlijk niet in één keer.

Je blijft natuurlijk met het probleem zitten dat het overgrote deel van de mensen word vermaakt met voetbal en bier en verder niet open staan voor andere dingen. Het ligt er maar net aan hoe je ben opgegroeid vaak. Ik was ook christelijk opgevoed en heb lang lopen twijfelen wat er nou wel of niet waar is..

Veel dingen zijn gewoon in je hoofd geprent.. Dus ook wiet=slecht bij het overgrote deel vd bevolking.

En dat zullen de alcohol/tabak/farmaceutische industrieën zo lang mogelijk proberen vol te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoef je mij niet uit te leggen, maar laten we in ieder geval niet doen alsof er niets aan de hand is, want dat siert ons niet.

 

 

Dat vind ik ook. Er is ook veel mis in de hennep teelt. Dat is dan weer zonde voor de liefhebber

die niet voor het geld alleen kweekt, maar aan zijn eigen behoefte voldoen wil.

Er zijn al genoeg mensen gestorven door de wiet-bizz

 

Daarom vind ik het zo belangrijk dat het gelegaliseerd moet worden, die onnozele in Maastricht

en de muppetshow in Den Haag begrijpen dit echt niet en willen het niet begrijpen.

 

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...