Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Miss Mary Jane

Welke Growroom zou jij kiezen?

Recommended Posts

Beste Medegrowers,

 

Eindelijk is het weer bijna zover, ik kan weer voeten op Nederlandse bodem zetten! Nog paar weken geduld en dan kan ik de groene hobby weer oppakken! Hiervoor is natuurlijk wel het juiste materiaal een vereiste, vandaar dat ik even ook voor jullie advies vraag, waarschijnlijk hebben jullie ervaring met deze growrooms.

 

Ik heb de voorgroei tent van Secret Jardin (Propagator) al thuis staan, het minitentje met 2x75watt Tneon verlichting erin voldoet prima als voorgroei hokje! :)

 

Ik ben eigelijk nt twijfelen tussen 2 dingen, of een stealth kast:

 

de G-Kit 600 Bonanza (1m2) met

ventilator: G-tools 125 2 standen fan- 230/360M3 per uur schakelbaar inclusief geluidsdemper

filter: Prima Klima K2601, 360m3

transformator: EuroGear Pro 600W, in brand en vochtbestendige behuizing

lamp: 600W Sylvania Growlux met Powerlux reflector.

schakelkast: G-tools schakelkast met klok en relais

 

(te vinden op G-tools.nl) Deze ziet er iig niet uit als een kweekkast maar de prijs liegt er ook niet om 895euries.

Apparatuur wat erin zit is zeker goed voor de 1e en misschien ook wel 2e ronde maar daarna zou ik liever wat ander materiaal halen.

Al met al dus een vrij prijzige kast, met geen top materiaal maar wel een stealthy look. Ook is de 1m2 wel het goeie oppervlakte voor een 600watter maar hou je vrij weinig bewegingsruimte over natuurlijk, al ben ik voorstander van SCROGGEN (half-pipe of gewoon) dus dat moet geen probleem zijn.

 

of een tent:

 

de Secret Jardin DS120 2 Bijvoorbeeld (1.20x1.20=1.44m2, ja tog? :) haha) (leeg kost die op growshop-outlet.nl 117.50)

 

Kan ik natuurlijk netjes mn eigen spulletjes erin hangen (Gavita 600, Fan controller etc.)

 

Of een volledige ingerichte tent kopen zoals dit:

 

De nieuwe Complete 600watt Kweekset van GREENSELL. (heb ma ff snel eentje ingetikt)

In deze set vind u de volgende nieuwe onderdelen.

 

Secret Jardin Kweektent. Afmeting:120x120x180.

 

Afzuig systeem compleet met Fan controller/dimmer. Krachtige buis zuiger van 330m³ en een groot filter van 500m³.

 

Een verlichting set van 600watt compleet met kabels stekkers VSA en PHILIPS Son T PIA GREEN POWER. Bulp. (best mogelijke kweeklamp verkrijgbaar).

 

Een relais box met tijd schakelaar van het merk DAVIN.

 

Een planten voeding start pakket van Gold Label, met voeding voor zowel de groei als de bloei.

 

U krijgt er GRATIS van ons een temperatuur/hygrometer bij.

 

Samen voor 429,95. De PHILIPS GREEN POWER wat erbij zit is goeie natuurlijk, alleen misschien EVSA halen en fatsoenlijke kap halen.

 

Wat zouden jullie kiezen?

 

Iemand specifieke problemen ervaren?

 

Voor de rest van mn kweekruimte ben ik van plan om te gaan werken met:

- Allereerst redelijk grote potten 30-45liter per plant, misschien wel SMARTPOTS, wil ze sowieso een testen!

- Lightmix grond

- Voeding ben ik nog nt twijfelen tussen ofwel helemaal BIO, Sannie's way dus :) , met Schimmels, Tablets, Bacto etc.

OF gewoon met de basics van Wortelstimulator, Canna Terra Vega, Flores, PK 13/14 en een booster.

- PH/EC Meter, Tensiometers, Water geven van boven en onder (temp. water ook meten)

- Temperatuur/Luchtvochtigheid meters

- Clipfans voor goeie airflow

- SCROG netje, al ligt dat ook beetje aan de genetica die gekozen wordt.

 

En als laatste,

 

- 5 dames van die van goede huize komen (Heb een lijstje met mooie soortjes die ik graag wil gaan afwerken de komende jaren om verschillende redenen)

 

Doel van mijn kweek =

 

1.Hobby :)

2.Rookwaar :)

3.Leren :wacko:

 

Het gaat in 1e instantie om de kwaliteit!

 

Over de genetica kom ik later nog terug

for now...

 

Keep them Green!

 

Peace MJ :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou voor een tentje gaan met minimaal 2 meter hoogte

geen gezeik als je plantjes iets hoger worden dan gedacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jeice,

 

Ik heb de hoogte eigenlijk niet nodig, ik ben een fan van SCROGGEN en zal dit ook zkr gaan gebruiken, mocht ik sativa's of sativa dominante strains op natuurlijk wijze kweken, geef ik ze sowieso nauwelijks voorgroei om de hoogte te beperken.

Of wat knakken en buigen zonder netje kan ook nog altijd..

 

Ben eigenlijk meer op zoek naar de ervaringen van mensen met de Secret Jardin DS120 met een 600watt, of de G-Kit Bonanza met een 600watter

Qua temperatuurhuishouding in de originele staat van de kast of tent, etc. Gebruiksgemak enzo..

 

Thanks for your reply!

 

Peace MJ :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de vraag welke growroom zou jij kiezen had ik het wel geweten, ik zou voor zoiets gaan....

 

gallery_14412_3988_70084.png

 

En dan misschien in de plaats van de variac de Cli-mate controller, is wel iets duurder dus ja....

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou een DR nemen ipv een DS, de DS schijnt nog wel wat licht te lekken :) DR is wat ik heb begrepen een stuk steviger als de DS

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou eerst sj dr nemen met eigen spullen die afzuigers + filters zijn altijd te weinig en klote vsa erbij.

zelf samenstellen dus met evsa voor boost of dimmen.

Dan upgraden naar die lege gtools wing kast van 1,3 m2 meter of die van 2 m2.

als je die stealthkast wilt tenminste die kun je ook nog beplakken met mooie spiegels voor ultieme belichting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks for de reacties :)

 

@ Bobo: Zoiets had ik idd al in gedachten, iig Gavita EVSA sowieso, wilde me eigelijk zelf die Triplestar erbij pakken met 600watt Gavita Enhanced, wilde eigelijk Greenpower ma hoorde dat deze soms te warm werden en het materiaal deed ombuigen.

 

IR Vs. HPS, wat voor voordeel met een IR? Ik ben de spullen bij elkaar nt zoeken nu dus alle info is welkom!

 

@ Donbone : Good 2 know, dan ga ik sowieso voor de DR ipv de DS :wacko:

 

@ Nighthaunter: alright, ik ben me eigenlijk van plan de Gavita Triplestar te halen met die dimbare EVSA.

Wat raad jij aan qua afzuiging en filter in die DR120? Zou je een passieve inlaat gebruiken?

 

1 van de redenen waarom ik mn eigen spullen erin wil is ook omdat ik bij vrienden zie dat de meegeleverde materialen in die complete tenten en kasten tog ook voor problemen zorgen, onbegrijpelijk vind ik, zet er dan iets betere spullen in en biedt hem iets duurder te koop aan..

 

Ja uiteindelijk kan k zkr nog na die witte G-kit 600, de witte is ook wat groter dan de 1m2 van de Bonanza. Vond dat zelf ook een beetje krap worden, zeker als je eigelijk grote potten 30-50liter per plant wil gebruiken.

 

Peace MJ :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

IR = interne reflector, dus een lamp met de reflector er in, een reflector die iig geen witte aanslag en zo krijgt. ze zijn ook nog eens erg kompact en de warmte kan er goed langs heen omhoog...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Donbone!

 

Ja ik ken de lampen wel, heb ze ook wel eens zien hangen bij andere collega's, alleen weet ik niks van de voordelen van deze lamp af.

Dus buiten dat de warmte zich makkelijker na boven kan verplaatsen en dat ze compact zijn is er weinig verschil?

Qua belicht oppervlakte? Of qua Lumen of Umol?

 

Ik ben eigelijk nt twijfelen tussen de Gavita Pro Line 600watt, of de Gavita Triplestar (enhanced Gavita bulb) en dimbare EVSA..

 

Zelf lijkt me de dimbare Evsa, de in 3 standen verstelbare Triplestar Kap (diep of breed stralen), fijner werken dan alleen de hogere output van de Pro Line, eens of oneens?

 

Wat voor fancontroller raad jij aan? En zou je in een DR120, alleen passive inlaat gebruiken ofnie?

 

Veel vragen i know :wacko: in de hoop op wat antwoorden :)

 

Cheers! MJ :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk als je een 1000m3 neemt dat passieve inlaat voldoet.

 

Bij een normale lamp gaat het licht boven door het glas van de lamp en vervolgens tegen de kap en dan weer terug, het licht gaat met de ir dus maar 1 keer door het glas.

Ik weet de specificaties niet maar je zou denken dat je dan inderdaad meer micromoll hebt.

 

En de kweekjes die ik heb gezien van de ir produceren toch wel enorme buds...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo BoboJonko! En Topic..

 

Ik zet die IR van Gavita wel even op het verlanglijstje voor een van de volgende rondes, dan ga ik ze zeker eens testen!

Ok over die afzuiging ik ben even gaan zoeken en heb me een lijstje gemaakt met alles wat ik wil gaan inslaan, heb nu die Ruck 750m3 met fancontroller, met een 1000m3 filter, zal dit ook nog voldoende zijn als ik gebruik wil maken van een passieve inlaat?

 

Het lijstje:

Secret Jardin DR120-II Secret Jardin DR120-II

 

Gavita 600 watt Triplestar set met dimbare EVSA Gavita 600 watt set

 

Ruck RKW 160L 750M3 Ruck RKW 160L 750M3

 

Phresh Filter 1000m³ Phresh Filter 1000m³

 

BLT Clipfan BLT Clipfan x2

 

Smart pot 26 Liter Smart pot 26 Liter (worden 5 41liter smartpotten)

 

Gold Label Special Mix Custom x3

 

Coco Pro Coco Pro[/b x1

 

Buffertablets 20 stuks Buffertablets 20 stuks

 

Min-Max-Hygro Meter Min-Max-Hygro Meter x2

 

Timerbox 2x600 (G-tools)

 

Starterspakket van Sannie, biologisch

• keuze uit 1 van de zaden uit sannie's seeds........................ Killing Fields denk ik.

• Spongepot voor een optimale ontkieming...........................

• sannies bacto (50 gram)...................................................

• Symbiosis mycorrhiza (50gram)........................................

• 10 buffer tabletten............................................................

• bloei-voeding (1liter)........................................................

 

 

Slang en klemmen voor de afzuiging en filter worden geleverd.

 

Alleen Tensiometers (denk Blumat) staan nog op mijn lijstje.

 

Ben ik iets vergeten of kan ik beter wat anders kiezen? Alle tips zijn welkom!! :wacko:

 

Peace out MJ :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met deze setup zou een aktieve inlaat inderdaad niet nodig moeten zijn en die zou ik lekker achterwege laten,voor de rest lijkt me het een prima start. :)

Succes!

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

@miss_mary ik kan bij sannie de zaden mix aanraden bij het starters paket zijn heerlijke soortjes en geloof dat killing field er ook nog steeds bijzit

 

@aad ik hoor hier en daar toch dat bij tentjes toch vaker dat een actieve inlaat wel beter is omdat de pasive inlaat schagten nijgen dicht te slaan weet hiet niet het zekere van maar kan me er wel wat bij voorstellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks for the heads up Aad! :wacko:

Dan ga ik hier eens mee starten binnenkort.

 

@ G.W: de zaden van Sannie zijn extra voor mij, ga de 1e ronde namelijk 3 verschillende strains van Dutch Passion zetten met verschillende technieken (Natural/Scrog/Knak), ben een tijdje weggeweest indoor dus wil weer ff alles onder de knie krijgen :) 2e ronde ben ik ook al met wat moois voorzien, heel misschien zet ik er dan 1 Killing Field dame bij en hoop ik op de roze Pheno die ik bij Krasi ook geweldig vond :)

 

En de ronde erop de andere 4, we zullen zien..

 

Mochten de flappen nu dichtslaan vind ik wel een manier om ze open te houden lijkt me :)

Mocht het daarna nog altijd niet optimaal werken kan ik het nog aanpassen ofc!

 

Peace MJ :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom niet een hokkie bouwen? maak je um iets groter dan standaard, heb je wat meer spelingsruimte in je klimaat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk omdat ik het liefste iets heb wat ik ook weer asap kan afbreken en mocht het nodig zijn ergens anders kan opzetten.

Verder heb ik dit eens eerder gedaan jaren terug en ik ben al niet de beste klusser B)

 

Denk dat ik de hardware verder zo laat, alleen ga ik denk ik tog meteen voor de witte G-kit 600 (1.3m2)

Kost wat meer, maja als je der jaren plezier mee kan hebben stelt het niks voor tog :o

 

Peace MJ :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Miss Mary Jane,

 

Goed plan, mooie setup, ik ben er jaloers op.

Je maakt je niet druk over lawaai van de Ruck 750?

 

Groeten BoboJonko :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bobojonko,

 

Uhmm moet ik me daar dan zorgen om maken? :o

Ik dacht dat de Ruck juist best stil was, dat dacht ik eens te hebben gelezen.. am I wrong? B)

 

Peace MJ :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm als die Ruck 750m3 niet stil is moet ik maar voor een andere kijken, wil wel dat je zo weinig mogelijk hoort als je op de kamer staat..

 

Enige afzuigers met ongeveer dezelfde capaciteit die hier wel aan voldoen?

 

Thanks! Peace MJ :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom had ik voor jou in het lijstje een Softbox 1000m3 neergezet, die kan je dan mooi dimmen als je daar ook nog wat voor koopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, heb zelf ooit eens softbox gehad maar nooit aangesloten, heb eigelijk altijd met van die buisventilatoren gewerkt.

Ik heb nu dalijk wel een beperkte ruimte, de G-tools kasten zijn maar 176 hoog en de grond wil ik volledig benutten met zoveel mogelijk grond per plant. Zijn die softboxen nog goed op te hangen of zijn deze redelijk zwaar?

 

Ik ben aan het denken om anders de softbox van 750m3 te halen en daar dan een losse fan controller bij te pakken.

Wil toch een beetje de kosten drukken, meer als 1,5k wil ik niet uitgeven namelijk. Ik neem aan dat de 750m3 tog ook voldoende is voor een ruimte van 1m2-1.3m2?

 

Met zon softbox in een gesloten kast heb je dus geen zoemende geluiden die nog uit je kast kunnen komen?

 

Dankje voor al je input BoboJonko! B)

Heb ik dalijk iig een mooie setup bij elkaar waar ik een tijdje mee vooruit kan :o

 

Peace MJ :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan wel, ze zijn niet veel zwaarder dan een ruck... Maar.... (De 750m³ kisten zijn zonder rubbers en isolatie omdat het niet nodig is deze zijn zeer stil uit hun zelf.)

 

Als je een goede fancontroller hebt of dimmer dan komen er als het goed is geen rare geluiden meer uit je kast.

 

Een mooie setup heb je zeker, en als je het meteen goed aanpakt is het ook makkelijker, dan hoef je naderhand ook niet alles nog te gaan veranderen.

 

Good luck, hoop wat mooie verslagen van je te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...