Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sfekke

2de kweek (beginnend nieuw lid)

Recommended Posts

Dag Krasi

 

De smartpots krijgen dagelijks 1.25l te drinken. Momenteel durf ik niet meer te geven,de potten voelen even zwaar aan 's anderdaags dan de dagen voorheen. Ik ben meermaals per dag bij mijn planten en laat de potten nooit uitdrogen(in begin groei wel maar nu zeker niet meer)

 

Misschien dat de hoge luchtvochtigheid wat parten speelt? Kan je toch problemen met calcium/magnesium opname krijgen?

 

Voedingstekort?....maar dan zouden mijn bladpuntjes van de jonge blaadjes bovenaan toch niet vergelen? Er zijn dan weer wel een paar bladpunten die naar beneden wijzen,waar bij overvoeding ze eerder omhoog gaan staan.Toch?

 

Heb de ph van mijn water verlaagd en houd hem nu op 6.0

De verkleuring lijkt op te houden maar moet nog wat afwachten. Denk dat ik vorige keer wat te vroeg gesproken heb want het is een plant in een gewone pot die nu begint geel te verkleuren. Ook lichte verkleuring(paars) waar de stengel in het blad gaat.

 

Ik heb ook nog een extra ventilator gezet die onderdoor de planten blaast en ga proberen van een sterkere afzuiging te halen van de week.

Laatste grondstaal had ph6.8 en ec 0.9 maar ben ondertussen al 3 weken lagere ph aan het meegeven. Hier nu op terug denkend was het misschien niet zo slim van kalk te geven? (was wel maar klein soeplepeltje) Durf geen staal te nemen nu alles zo doorworteld is.

 

Ik weet dat het geen schitterende oogst gaat worden maar zou het toch vervloeken dat ik nog meer grammen moet inleveren door voedings of klimaatproblemen.

 

 

Aha,hoemeer ik lees hoe minder ik het bos door de bomen zie :yummy:

 

En ik weet wel...zoeken,zoeken en nog eens zoeken...maar zou het toch waarderen moest iemand iets verkeerd zien gaan en een gedacht erover heeft.......AUB?

 

Greetz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het je luchtvochtigheid is, zou ik je afzuiger continue laten afzuigen op de hardste stand, wat zijn je nacht temperaturen, misschien een ontvochtiger, m`n vorige ronde was enigzins verpest door een hoge LV, geen voedingsproblemen maar rot, en niet zo`n beetje ook :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn afvoer en inblaas +2 extra ventilatoren draaien 24/24. De nachttemp is zo'n 26a27°c.

 

Ga morgen naar de growshop om een sterkere afzuiging te gaan halen. Nogal f******* om te moeten verbouwen in volle bloei maja,dan moeten ze er maar eens uit he.

Dan maar hopen dat het iets uitmaakt,maar eigenlijk moet ik daar niet aan twijfelen.

 

Een ontvochtiger.....ja,maar welke zijn effectief en betrouwbaar in kleine ruimtes? Die bakjes met van dat spul in zou blijkbaar weggesmeten geld zijn?

 

Stel mij voor dat Boefje(?) ook verschillende rondes last had van extreem hoge lv en nooit last heeft gehad van rot. Ook heb ik vernomen dat een hogere temperatuur aanhouden zou helpen(minder condensvorming). We hebben dus nog hoop dat we hier van gespaard blijven,maar besef wel dat een hoge lv zeer bevorderlijk is.

 

Bedankt voor je reactie alweer Krasi :yummy: ...................en jij ook BC ;)

 

Cya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bon,heb het blijkbaar weeral eens ver*****. De vergeling zet door en denk niet dat ik nog 3 weken ga halen :lol: maar laat ze zeker staan(bloeit nog)

Ga ze enkel nog afgezuurd water meegeven voor zolang ze nog mee willen. De ph van het grondstaal was 6.5 en ec 0.9

 

nog wat foto's van de damsels..........probleem valt niet zo op want lamp was weer aan en 't zijn voornamelijk budshots

 

 

 

gallery_34590_14050_1603952.jpg

gallery_34590_14050_1031287.jpg

gallery_34590_14050_668971.jpg

gallery_34590_14050_398284.jpg

gallery_34590_14050_168627.jpg

gallery_34590_14050_1501781.jpg

gallery_34590_14050_1936528.jpg

gallery_34590_14050_788976.jpg

tis dag 39 12/12 en dag 30 zichtbare bloei btw :lol:

 

cya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...