Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
smokkah

slakken probleem

Recommended Posts

ben vandaag naar mijn spot geweest en heb mijn plantje jammer genoeg zo moeten zien .

gallery_30812_14038_325178.jpg

 

 

gallery_30812_14038_138762.jpg

 

 

sorry voor de slechte kwaliteit > is met gsm getrokken , ik heb snel slakken korrels gestrooid maar nu is mijn vraag , redt het plantje het nog ? en deze staat er al van 6 mei (laten ontkiemen in de grond) is dit normaal dat deze nog maar zo groot is (staat in klei achtige grond en de aarde blijft redelijk vochtig of zou ik beter plantje uitgraven en bloemaarde er bij mengen?

 

en er is dicht bij een mieren nest denk ik , is dit een probleem?

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, dat is pijnlijk!

heel kwetsbaar in die fase, misschien beter iets er tijdelijk overheen zetten, bijvb een verfemmertje van de bouwmarkt, bodem eruit snijden, en dan eroverheen plaatsen, en de rand insmeren met vaseline, flink vet, dat helpt, ik heb die rakkers in m,n tuin, en t is een plaag voor jonge plantjes, speciaal cannabis, want dat vinden ze erg lekker.

Het slijm van de slakken vreet door, dwz met een week of twee is elk aangetast blad min of meer weg, hoop dat t nog genoeg tijd is voor niewe aanmaak van uitgroei, zo tye zien heb je nogsteeds een goede kans.

succes.

nb die verfinzetemmertjes bedoel ik opaalwit, licht transparant!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze eten ook graag knoflook plantjes en meer, je kan ook proberen koperdraad omheen te doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat ze het red.... ^_^ its weed...

 

je hebt geluk :lol: ...1 naaktslak eet ze normaal helemaal op...

 

goede les voor iedereeen.... :)

 

 

slakken vreten je spot in 1 nacht leeg :lol: ...als je niet oppast...met zaailingen van 3 cm...

 

gallery_22583_10326_855331.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop het voor jouw !! gezond is het niet op zich

 

GReets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer bekertjes met bier ingraven.

Daar komen ze op af en zullen ze zich verdrinken.

 

Heineken uiteraard...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie carpie's plaatje: zo tackle je die rotzakken met kopertape. Werkt als een dolle en voorkomt bv het vergiftigen van je grondje/spot; verkrijgbaar bij bv: ongedierteman.nl.

grtz ammelov

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgende keer bekertjes met bier ingraven.

Daar komen ze op af en zullen ze zich verdrinken.

 

Heineken uiteraard...

Een beetje slak drinkt echt bier !!!! :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb niet direct koper in de buurt :lol: hopelijk helpen slakkenkorrels aleen?

 

+ hoe staat het autoflowertje er bij voor van 6 mei ontkiemt te zijn in de grond

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, dat helpt niet genoeg, met die kleine plantjes!

Als je gerust wilt slapen dan, dat koperwerk van carpe, of die tipo van mij, en dan liefst s nachts nog afdekken met een glasplaatje tot je plantje wat overlevingskans heeft.

Ken je die boderol dingen, zijn groen net golfplaat, kan je kopen circa 20 cm hoog en per strekkende meter, vaseline aan de bovenrand. zou het echt eens proberen , deze plaag heb ik jaarlijks, dus ik moet wel! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb niet direct koper in de buurt :lol: hopelijk helpen slakkenkorrels aleen?

 

 

js hoor slakke korrels werken echt wel....ik gebruik dat koper als extra slot op de deur :lol:

als je te laat ben met slakke korrels kan je spot in 1 nacht leeg gevreten zijn....

Met dat koper gaat me dat niet gebeuren...

 

als er bv een grasspriet tegen de ring valt... loop een slak er ook over heen.....dus gebruik ik beide.. ^_^

 

ps water geven aan de jonge zaalingen gaat ook prima met die ringen...er gaat ong 600 ml in... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
nee, dat helpt niet genoeg, met die kleine plantjes!

Als je gerust wilt slapen dan, dat koperwerk van carpe, of die tipo van mij, en dan liefst s nachts nog afdekken met een glasplaatje tot je plantje wat overlevingskans heeft.

Ken je die boderol dingen, zijn groen net golfplaat, kan je kopen circa 20 cm hoog en per strekkende meter, vaseline aan de bovenrand. zou het echt eens proberen , deze plaag heb ik jaarlijks, dus ik moet wel! :lol:

 

heb ook geen vaseline :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar vast en zeker wel een winkel in de buurt

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb nu stukje van water leiding (uit koper lijkt me) er rond geplaatst en korrels er was niet meer van gegeten 2 dagen later ondertussen

en is dit plantje niet te klein om al 20 dagen oud te zijn bijna ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaseline, vinden ze smerig en is vele malen goedkoper dan koper!!

Grappig twee keer koper, he!. maar dan de goedkoopste!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb onlangs ook dit probleem gehad in mijn kast. De ene half opgegeten en de 2e was bijna helemaal weg.

Nummer 2 is er helemaal door nu en is zich aan de zijkanten aan het vertakken en tot mijn verbazing zag ik dat ze getopt is. heb er nu zeker 2.

 

Zo zie je maar, ze zijn sterk. da's hiermee bewezen. :huh:

zijn trouwens 2 x amnesia

 

Groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is er gelukkig doorgekomen , maar groeit wel zeeer traag autoflower is nu een maand oud en is maar 5 cm groot , is dit normaal of komt dit door slechte grond ? is gewoon gras grond omwoelt , heb nu 2 andere plantjes daar ook gezet ( autoflowers ook) in BOSAARDE is dit goed ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb niet direct koper in de buurt :huh: hopelijk helpen slakkenkorrels aleen?

 

+ hoe staat het autoflowertje er bij voor van 6 mei ontkiemt te zijn in de grond

als je het heb een meter stroomkabel strippen

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb al koper rond gelegd , is er intussen doorgekomen maar groeit te langzaam vrees ik :) wat kan ik er nog aandoen? krijgt veel licht volgens mij mss wel slechte grond

Share this post


Link to post
Share on other sites

niks denk ik aleen nog maar hopen op beter weer en er 1 bij zetten voor een normale plant ben je nu nog net optijd voor een autoflower nog alletijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooo,

 

Wat ik nog niet ben tegengekomen en 100%biologisch is en zeer doeltreffend zijn...sparrennaalden en houtas in een kring rond de plant leggen.

Dit blijft aan hun lijf kleven waardoor ze onmiddelijk hun kar draaien.

 

Zout is ook dodelijk,maar niet geschikt voor planten.

 

succes en tot de volgende!

 

sfekke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zout is wel geschikt voor je planten slakken zout denk ik niet :)

Je moet ze gewoon oppakken en koken 100 % biologisch !

Share this post


Link to post
Share on other sites

:tu Er zijn er die daar hun brood mee verdienen :)

 

Zout drogen ze helemaal van uit....ideaal als je fan bent van wat horror :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...