Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Madara

Aub nog een keer voor de duidelijkheid (paranoia kweker)

Recommended Posts

Ik weet het niet..

 

Maar laat het is over je heen komen.

Nogmaals het is wiet (weed) aangezien je buiten een lange groei periode hebt komt het allemaal wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik ze nou gewoon toppen ook al zitten er al witte haren aan?

 

bij een van de plantjes in de kleine potjes zat volgens mij al toprot (ofja rot in de bloeizooi die erop zat)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even tussendoor wat foto's van de huidige staat..

 

Dit is de plant die getopt is waar ik dat stekje dus vanaf had gehaald, maar dat stekje heb ik ondertussen al weggegooid, deze plant heeft volgens mij het beste potgrond, volgens mij was het universeel potgrond van Legro, de andere planten hebben potgrond van de aldi.

 

gallery_33174_14021_276295.jpg

 

Zelfde plant van boven:

 

gallery_33174_14021_1164981.jpg

 

Plant in een milieubox..

 

gallery_33174_14021_479818.jpg

 

Plant in een 9 a 10 liter pot:

 

gallery_33174_14021_847770.jpg

 

En de 2 kleinere planten waar ik nog steeds geen beter onderkomen voor heb als waar ze in staan.

 

gallery_33174_14021_25868.jpg

 

Maar zie dankzij deze foto's aub niet mijn vraag in mn vorige post over het hoofd!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

die eerste plant lijkt me revegende andere planten zou ik zeker toppen ben je mischien al een beetje aan de late kant mee mischien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat er al bloei in zit maakt verder niet uit? en wat bedoel je met revegende, kan er niks van maken op t moment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reveggen is van bloei terug naar groei omdan later opniew te gaan bloeien

2e foto die van boven zie je topje omhoogstekken en is idd een vrouw

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij die eerste plant zitten ook geen bloeiverschijnselen meer in volgens mij.. alles wat erin zat heb ik eraf geknipt met knoppen toen.. de rest zal ik dan zo ook wel toppen, maar alle bloei zooi eraf halen gaat daarbij niet gebeuren waarschijnlijk omdat het bij sommige op meerdere verdiepingen zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er ondertussen 2 getopt hjoewel ik twijfels had vanwege die bloeiharen

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de growguide hier staat:

 

"Het toppen gebeurt door de nieuwste twee blaadjes uit elkaar te halen. Hier tussen zitten dan twee heel kleine nieuwe blaadjes, de nieuwe groeischeut. Deze groeischeut moet weggehaald worden. Let op dat de groeischeut die weg wordt gehaald niet langer is dan 2 cm, anders wordt de plant onnodig beschadigd."

 

Ik heb gewoon in principe weer stekjes van de planten afgeknipt, zeg maar hetzelfde als bij die eerste plant die ik getopt heb.. Maakt niet uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

madara,

Die opmerking over toppen: let op niet meer dan 2 cm anders wordt de plant onnodig gestressed; dit is binnen een ander verhaal dan buiten , en heeft betrekking op het niet willen verlengen van de groei en bloeitijd, maw als je goed topt vertraag je de cyclus zo min mogelijk. Maar buiten wordt het een ander verhaal, want daat heb je een lange groeitijd, zeker met jouw al forse planten, kun je ervan verwachten dat de zijdelingse zijscheuten die je nu nog in ontluikende fase ziet, zich zullen ontwikkelen tot takken die minofmeer eruit zien als de ene stam die je nu ziet als plant, die zijscheuten ontwikkelen op hun beurt in de oxels weer zijscheuten, en daarom neemt het volume gigantisch toe, dat is dus mede dankzij de lange groeiperiode!

De natuurlijke omslag van groei naar bloei, ligt zo,n beetje rond 21 juli, dat is zo,n twee maanden nog, dat zijn twee maanden die de plant investeert in zijn vormgroei , ik denk in tijdcycli van zo,n 6 a 7 weken, ga je dan nog terugrekenene vanaf 21 juli, ben je zeker dus niet te laat voor een ingreep, het zij snoei, een flinke topsnoei( zou dan voor ogen houden wat je wil , bijvb een breder en lager groeiende plant , dan kun je de sprietplanten gerust 3 etages lager snoeien, dan zullen de lager gelegen zijscheuten zich gaan ontwikkelen als hoofddragers, met zijscheuten, dat is best prettig tegen pottekijkers bijvb, dus hangt ook van je motief af, he!

Je kunt indien je dat toch niet durft, bijvb de stam knakken met een bamboe stok ernaast en aanbinden, dan ( stel nu ook weer terhoogte van de bovenste 3 etages) zal je binnen een week zien dat de zijscheutjes zich horizontaal als een boeket gaan zetten, en een flinke bloemenkroon gaan ontwikkelen, dat kan o.m handig zijn als ze vroegtijdig in de bloei wilt zetten dmv verduisteren, onder plastic of in schuurtje, en je hebt vooral ver in de bloei het voordeel van makkelijker inspectie van zaken als toprot. Dit vind ik personnlijk een aantrekkelijke handeling dat knakken dus.

 

Ik kan niet echt zeggen dat ik bloei verschijnselen heb gezien aan je planten, die epistels aan de basis van de zijscheuten zitten er wel maar zie daar geen haartjes uit komen, denk dat je je vergist!

Verder zou ik me daar helemaal geen zorgen over maken, ze trekken heus wel in de groei nu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de info, wat betreft het knakken, ik denk dat ik dat niet aandurf, ik heb dat toppen al met pijn en moeite in mn hart gedaan... :)

 

Wat betreft de bloei, deze foto wou ik eigenlijk eerder gebruiken om weer te vragen waar af te knippen, maar hier kun je de haren vrij goed op zien.

gallery_33174_14021_1305543.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou veder wat minder parnoide veder :) het groeid wel veder het is onkruid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf maak ook nog regelmatige fouten maar daar leren we van.

Ben ook vaak onzeker en probeer het dan toch want wat al meerde zeggen het is net onkruid.

 

Daar is de voorbloei duidelijk te zien.

 

:)

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knakken op 1takje oefenen als het toppen is gelukt

 

Neem de steel tussen duim en wijsvinger en druk de stam plat en zal ombuigen, een of twee daggen later zal je zien dat het takje zich weer aan het oprichten is (als je het goed gedaan heb)

 

Hoe hard je moet drukken weet niemand is per soort anders, maar je voelt het "knakken"

 

 

Ben hier zelf ook niet echt goed in gooi gewoon een sog net in me tent

 

 

Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat knakken laat ik voor de volgende jaren, nu ik nog thuis woon laat ik ze gewoon groeien nu ik ze 1x getopt heb.

 

Ik zit nou wel iedere keer als er een beetje regen valt die planten onder het afdak te zetten, want laatst toen nog maar 2 van de 5 bloeiverschijnselen lieten zien hadden we hier die storm en bij het kleinste plantje had ik toen al toprot..

Share this post


Link to post
Share on other sites

in deze fase is dat verschijnsel toprot eigenlijk onmogelijk, omdat er geen sprake is van een top, ik zou daar echt niet een punt van gaan maken. planten kunnen zeker wel een dreun krijgen van harde wind, daarom wel verstandig enigszins rekening te houden met versteviging, zoals bamboestokken .

toprot komt in de bloemen, die pegels die je koopt, en dat komt mede door dat ze zo compact zijn; rozen kunnen daar ook erg last van hebben, maar dan hebben we het echt over bloemen he!

Soms met harde wind gaan je planten haast gestrekt , dan denk je mijn god, dit is het einde, maar dat is dan maar schijn, want ze zijn zo flexibel.

Het is denk ik ook een mooie test voor je, leer proces bedoel ik!

Je planten staan er best goed bij hoor vergis je niet! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij dat plantje waren die witte haren en dat groene ding waar die uit komen helemaal bruin en rot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...