Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MisterOnwetend

Nieuw project. In mijn muurkast. Hulp!:)

Recommended Posts

Hey mensen. ik wil wat proberen. Ik heb een muurkast in mijn huis. maten: Lengte: 67cm, breedte 127cm en hoogte 237cm.

ik kan 11liter poten gebruiken of 7 liter.. welke kan ik het beste gebruiken? van die 7 kan ik net iets meer kwijt. ik heb 600wat lampen en trafo maar is denk ik te warm voor zo klein hokje.. of is dit wel te realiseren daarmee? welke moet ik anders pakken, en wat voor afzuiging. ik hoor het wel. ben m langzaam al op aan het knappen, vijverfolie, reflectiefolie. tips zijn allemaal welkom!:verrygood

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

owja. en waar ik de lucht inlaat en lucht uitlaat het beste kan. ik dacht zelf luchtinlaat ongeveer op 1.50 mtr hoogte en lucht uitlaat zo hoogmogelijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordeel is de hoogte, je zou in principe met 600W kunnen werken. Je hebt 2M³ inhoud

van je muurkast. 7 of 11 ltr. wat je wilt. Je hebt ruimte om ze 100cm. te laten worden.

Dus 11 ltr. pot 4x in een rijtje zetten lijkt mij goed.

Kunst is een goede afzuig en aanvoer verse lucht in jouw muurkast te bedenken.

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen ervaring met dit formaat maar het is volgens mij iets van 0,8 m2 en ik heb wel ervaring met een 600 watt per 0,8 m2

dus neem aan dat dit gewoon moet kunnen werken.

Zou gewoon een goede 500m3 box erbij nemen.

 

Uitlaat doe ik zo hoog mogelijk en inlaten laat ik ook vaak van boven komen.

 

Je kan ook rondom onderin of in het midden een klein formaat slang met sneetjes erin maken en dan de rest van boven ofzo, beetje uitproberen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voordeel is de hoogte, je zou in principe met 600W kunnen werken. Je hebt 2M³ inhoud

van je muurkast. 7 of 11 ltr. wat je wilt. Je hebt ruimte om ze 100cm. te laten worden.

Dus 11 ltr. pot 4x in een rijtje zetten lijkt mij goed.

Kunst is een goede afzuig en aanvoer verse lucht in jouw muurkast te bedenken.

 

gr, Zappie.

 

had al uitgerekend dat ik van 11liter potten er 5 naast elkaar kan zetten. en ik heb 1cm te weining in de lengte anders kon ik zelfs 3 rijen maken haha. morgen is er wat meer licht en maakt ik wat fotos voor zover het kan voor het idee. en voor de luchttoevoer gaten wilde ik eerst gaten door de muur maken of: een extra deur maken achter de deur die er al zit en daar dan de toevoer en uit voer in knutselen. en nu ter plekke schiet me te binnen dat ik kan werken met 2 delen:. dat ik bv een plank met lengte 20cm en breedte zo breed als de deur helemaal boven in plaatsen met daar de gaten voor in/uitvoer lucht. en dan hieronder een plank/ extra deur:)?ps. 600 watt is oke dus.. alleen had ik zoiets van het word zomer en een kleine ruimte maar dus hoe krijg ik het hier weer koel?

 

Ik heb geen ervaring met dit formaat maar het is volgens mij iets van 0,8 m2 en ik heb wel ervaring met een 600 watt per 0,8 m2

dus neem aan dat dit gewoon moet kunnen werken.

Zou gewoon een goede 500m3 box erbij nemen.

 

Uitlaat doe ik zo hoog mogelijk en inlaten laat ik ook vaak van boven komen.

 

Je kan ook rondom onderin of in het midden een klein formaat slang met sneetjes erin maken en dan de rest van boven ofzo, beetje uitproberen

 

zo;n slang idd is een goed idee. zou dat ook helpen als deze iets hoger (lees boven de lamp) .. als ik hem namelijk helemaal beneden heb verlies ik weer ruimte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou eerst proberen met 600watt mocht het veel te warm worden , kan je altijd nog 400 watt nemen ( ik zou nooit voor cooltube gaan ivm verlies lumen door glas/niet op juiste temp komen bulp)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat het om een woningbouw kast?

kijk dan dit topic eens door: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=61783&st=100

 

veel is al voor je uitgewerkt. ik zelf had ook het idee om zo een kast om te bouwen, grootste probleem waar ik mee zat was de luchtverversing. ik wilde aan de buitenkant zo min mogelijk laten zien en luchtroosters is al teveel (voor MIJ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan deze slang rondom inderdaad ook boven de lampen hangen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je zou ook nog voor een cooltube kunnen kiezen :lol:.

 

Cooltube heb ik ook dit moment niet het geld voor.. :verrygood

 

Je kan deze slang rondom inderdaad ook boven de lampen hangen..

 

okej dan komt dat ook in orde:D goed idee

 

ik zou eerst proberen met 600watt mocht het veel te warm worden , kan je altijd nog 400 watt nemen ( ik zou nooit voor cooltube gaan ivm verlies lumen door glas/niet op juiste temp komen bulp)

 

Oke dankje. heb al eens in een grotere ruimte 2 lampen gehad van 600 wat en was het ook erg warm.. laat staan in zo klein kast:).. maar kan idd proberen eerst:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het maakt echt veel uit of je je slangen aanlegt met weinig bochten en de juiste maat.

op zich moet het qwa oppervlakte denk ik wel gaan hoor .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...